2025-06-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Bevis. Chrippas egna instagram.

Vad såg du i höstas som gjorde att du ansåg att barnet behövde räddas, som du inte ser nu?

Du verkar ju tro att chrippa fortfarande håller på med droger, chrippa är fortfarande misstänkt för brott och riskerar fängelse.
Så ja, vad har enligt dig förändrats som gjorde chrippa farlig för barnet då, men ofarlig för barnet nu?

Bra bevis

Jag såg knark och testo I röven. Med mkt mera.

Nu klarar Chrippa vara drogfri 2 av 14 dagar. Han klarade inte 7 av 14 dagar.

Jag ser mer än det som sker inför öppen ridå. Så du vet.
Citera
2025-06-23, 18:29
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Att barnet inte hade det bra tidigare är det nog ingen som ifrågasätter. Jag tänker att folk är tysta för att det verkar som barnet har det bättre idag och har numera förskola osv. Det finns fler personer som ser in i barnets liv och därmed kan "larma" ifall barnet verkar fara illa eller må dåligt. Kanske finns även soc kvar på ett hörn och ger föräldrautbildning som en förstärkning i föräldrarollen.

Soc kan ha koll på en del, tex be umgängsförälder lämna tester inför ett umgänge. Är det idiotsäkert, nej men det är åtminstone en liten kontroll.
Igår påstod folk att chrippa fortfarande tar droger.
Det har påståtts att Linnea ser drogpåverkad ut på bilder de postat helger då chrippa har barnet.
Om man på riktigt tror att chrippa och Linnea tar droger så är det ingen bra miljö för barnet.

Jag tycker det är intressant hur man kämpar för att rädda barnet från en farlig situation, för att sedan bete sig som om allt är bra. Då undrar man ju om situationen faktiskt var så farlig som folk beskrev eller om folk överdrev och ljög.
Citera
2025-06-23, 18:34
Avstängd
Citat:
Bevis. Chrippas egna instagram.

Vad såg du i höstas som gjorde att du ansåg att barnet behövde räddas, som du inte ser nu?

Du verkar ju tro att chrippa fortfarande håller på med droger, chrippa är fortfarande misstänkt för brott och riskerar fängelse.
Så ja, vad har enligt dig förändrats som gjorde chrippa farlig för barnet då, men ofarlig för barnet nu?

Menar du att att Chrippa inte riskerar fängelsestraff? Att det bara är något som är helt felaktigt dvs att Ben tror att han riskerar straff.
Citera
2025-06-23, 18:37
Medlem
Citat:
Så en förälder som knarkar 12 av 14 dagar är det okej att lämna ett litet barn till enligt dig

Va? Frågar du mej borde han inte få träffa dottern.

Men jag bestämmer inte.

Jag säger det blivit mycket bättre. Fortfarande inte bra

Jag sade heller aldrig han knarkade 12 av 14 dagar. Du är verkligen helt lost.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-23 kl. 18:42.
Citera
2025-06-23, 18:40
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Menar du att att Chrippa inte riskerar fängelsestraff? Att det bara är något som är helt felaktigt dvs att Ben tror att han riskerar straff.
Nej jag skriver ju ordagrant
chrippa är fortfarande misstänkt för brott och riskerar fängelse.
Jag frågar på vilket sätt 400Ben tycker att chrippa är annorlunda jämfört med i höstas, eftersom i höstas tyckte 400Ben att chrippa var farligt och dottern måste räddas, och nu är allt bra helt plötsligt.
Citera
2025-06-23, 18:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Va? Frågar du mej borde han inte få träffa dottern.

Men jag bestämmer inte.

Jag säger det blivit bättre. Fortfarande inte bra
Jag frågar varför du tycker Chrippa var farlig i höstas och dottern behövde räddas, men nu verkar du inte skrika om det längre.
Vad har blivit bättre som har gjort att dottern kan vara säkert hos chrippa enligt dig? knarka 12 av 14 dagar som du påstod är inte min definition av bättre.
Citera
2025-06-23, 18:43
Avstängd
Citat:
Det ni verkar ha missat är att många användare i denna tråd har skrikit att barnet måste räddas, hon måste tas ifrån chrippa, dem jublade över ett LVU som skulle ta barnet ifrån chrippa.
När Chrippa skrev över vårdnaden till Julia, så vart allt plötsligt bra, då är Chrippa och Linnea inte längre någon fara för barnet, då behöver barnet plötsligt inte länge skyddas ifrån chrippa.
T.o.m Jocke var ju ut på instagram och skrek hur barnet måste räddas ifrån chrippa.
Det skapade en # tagg i syfte att rädda barnet.
Och nu verkar alla dessa människor tysta och nöjda efter att chrippa skrev över vårdnaden.

Det gör ju att man kraftigt ifrågasätter den oro dem gapade om tidigare.
Att hur dem skrek att barnet måste räddas till varje pris bara var en lögn. Eftersom nu måste inte barnet räddas längre, även fast allt är precis som tidigare.

Jag är positiv till att barnet får ha en relation med båda föräldrarna, och jag hoppas soc har koll så det är en säker och bra miljö för barnet.

Nu ska vi se.
Flera kände sig oroliga för flickan pga Chrippa.
Julia fick enskild vårdnad och Chrippa umgängesrätt.
Nu undrar du varför folk inte känner samma oro längre.
Har jag förstått dig rätt?
Senast redigerad av 111-111 2025-06-23 kl. 18:45.
Citera
2025-06-23, 18:43
Medlem
Citat:
Jag frågar på vilket sätt 400Ben tycker att chrippa är annorlunda jämfört med i höstas, eftersom i höstas tyckte 400Ben att chrippa var farligt och dottern måste räddas, och nu är allt bra helt plötsligt.

Nej allt är inte bra! När har jag sagt det??
Citera
2025-06-23, 18:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nu ska vi se.
Flera kände sig oroliga för flickan pga Chrippa.
Julia fick enskild vårdnad och Chrippa umgängesrätt.
Nu undrar du varför folk inte känner samma oro längre.
Har jag förstått dig rätt?
Ja större delen av 2024 skrek folk om hur dottern måste räddas ifrån Chrippa eftersom det var farligt för dottern att vara hos Chrippa.
Men efter att Julia fick ensam vårdnad och dottern fortsätter träffa Chrippa så försvann plötsligt allt som tidigare gjorde att dottern måste räddas ifrån Chrippa.
Det är det jag ifrågasätter eftersom jag inte tror Chrippa magiskt blev en ny människa efter att Julia fick ensam vårdnad.
Citera
2025-06-23, 18:52
Avstängd
Citat:
Ja större delen av 2024 skrek folk om hur dottern måste räddas ifrån Chrippa eftersom det var farligt för dottern att vara hos Chrippa.
Men efter att Julia fick ensam vårdnad och dottern fortsätter träffa Chrippa så försvann plötsligt allt som tidigare gjorde att dottern måste räddas ifrån Chrippa.
Det är det jag ifrågasätter eftersom jag inte tror Chrippa magiskt blev en ny människa efter att Julia fick ensam vårdnad.

Men det hade väl att göra med att Chrippa bestämde över Julia hur allt skulle vara och det var inte för flickans välmående utan för att styra Julia.
När Julia fick enskild vårdnad kan hon slappna av från terrorn Chrippa utsatta henne för. Det var rätt beslut eftersom Julia verkar tagit tag i sitt liv och flickan får ha en normal barndom.
Är det fel tycker du?
Citera
2025-06-23, 18:58
Avstängd
Citat:

Ja men använd försjutton inte kommatecken då som syftar på meningen innan.
Du behöver inte skrika för att DU inte behärskar det svenska skriftspråket så bra.
Men då menar du att du vet att Chrippa fortfarande är misstänkt och riskerar fängelse? Korrekt?
Citera
2025-06-23, 18:59
Medlem
Citat:
Men det hade väl att göra med att Chrippa bestämde över Julia hur allt skulle vara och det var inte för flickans välmående utan för att styra Julia.
När Julia fick enskild vårdnad kan hon slappna av från terrorn Chrippa utsatta henne för. Det var rätt beslut eftersom Julia verkar tagit tag i sitt liv och flickan får ha en normal barndom.
Är det fel tycker du?

2 saker har blivit bättre.

1. Julia bestämmer nu.

2. Koas hos pappa 7 av 14 dagar har försvunnit.

Christopher klarar nog vara en hyfsad pappa varannan helg men varannan vecka är total katastrof. Jag tror verkligen Christopher skärper sej dessa 2 dagar även om han fortfarande nog inte är övre halvan av farsor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in