Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Ja. Vilka hinder menar du skulle finnas för detta?
Ja. Menar du att 100 % av landets centrifuger fanns vid dessa tre platser och att samtliga blivit förstörda på så vis att de ej går att laga inom överskådlig tid? Vad baserar du detta på? Hur många centrifuger tror du Iran har?
Ja. Du skrev innan att de lätt gick sönder, t o m från vibrationer, minns du? Så det är väl rimligt att anta att de vid flera tillfällen lagat centrifuger, inte sant? Och sen skrev du att mängden skada var okänd, vilket öppnar för att de inte är allvarligt skadade. Minns du?
Skrev du inte alldeles nyss att det "inte är säkerställt än hur stora skadorna blev."? Men nu är de alltså enligt dig "förstörda"?

Det vänder snabbt i Trump-världen, tydligen

Även detta gör väl Trumps uttalande till en LÖGN, inte sant? Besvara exemplet med biloyckan.
Och du kan alltså inte ge exempel på en enda annan västledare som gjort något motsvarande i en liknande situation?
Av oss båda tycks det mig som att det är DU som har det största problemet med att betrakta Trump objektivt. Du är liksom förhindrad att säga att han ljugit, ens om vi håller 100 % av de omständigheter du själv angett för sanna. Det är ganska patetiskt

Klipp och klistra-inlägg är så jobbiga. Varför gör folk sån skit? Kan de inte läsa en sammanvägande text? Suck.
Vet du vad radioaktivitet är? Börja med att googla på det så kan du fundera på om man kan kratta ihop anrikat uran sen.
Ja alla centrifuger fanns i de anläggningar som blivit bombade. Det handlar om
tusentals centrifuger som nu med största sannolikhet är mycket svårt skadade alt upplösta i atomer. Förutom att centrifugerna är trasiga är hela
anläggningen trasig. Fattar du? Vägar, fordon, elnät, vattenledningar, kylanläggningar, datahallar, lager, utrustning etc etc etc etc etc.
Ska du ställa så här idiotiska frågor igen så svarar jag inte, capice? Lite får du fatta själv.
Ang ditt exempel med bilolyckan så är det inte jämförbart. Läs mitt förra svar om specialregler för info om militära operationer.
Jag vet inte av att någon annan västledare har genomfört en militär operation på samma sätt. Det ska väl vara Margaret Thatcher och Falklandsöarna i så fall men det är så länge sen så jag har ingen aning om vilken info hon gick med. Det är väl bättre att du - som hävdar att Trump avviker - ger exempel på hur andra västledare agerat i motsvarande situation.