2025-06-23, 14:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Nä, men du verkar vara en förbannad liten en.

Oavsett om dom är förbannade eller drivna av annat så står ju mitt argument sig väl. Man är ju absolut inte mindre drivna efter "the infidells" nu åter har anfallit dem.

Jag tror inte att Irans främsta mål är att utrota judarna. Däremot vill man återupprätta palestina och att Israel som stat försvinner. Hur man tänker sig uppnå detta mer eller mindre omöjliga uppdrag återstår ju att se.

Dom vet ju själva att användande av atomvapen mot israel innebär att Iran också slutar existera.

Nejdu lille mullah-älskare, jag ser det goda för mänskligheten att Irans domedagssekt likvideras enligt nedan:

IDF is now attacking with unprecedented force regime targets and government repression bodies in the heart of Tehran, including the Basij headquarters, Evin Prison for political prisoners and regime opponents , the "Israel Destruction" clock in Palestine Square, the Revolutionary Guards' internal security headquarters, the Ideology Headquarters, and other regime targets .

For every shot fired at the Israeli home front, the Iranian dictator will be punished and the attacks will continue with full force.

We will continue to work to defend the home front and defeat the enemy until all war goals are achieved.

Fint se diktaturer krossas.
Citera
2025-06-23, 14:58
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nejdu lille mullah-älskare, jag ser det goda för mänskligheten att Irans domedagssekt likvideras enligt nedan:

IDF is now attacking with unprecedented force regime targets and government repression bodies in the heart of Tehran, including the Basij headquarters, Evin Prison for political prisoners and regime opponents , the "Israel Destruction" clock in Palestine Square, the Revolutionary Guards' internal security headquarters, the Ideology Headquarters, and other regime targets .

For every shot fired at the Israeli home front, the Iranian dictator will be punished and the attacks will continue with full force.

We will continue to work to defend the home front and defeat the enemy until all war goals are achieved.

Fint se diktaturer krossas.

Jag är helt enkelt mer realistisk bara..
Citera
2025-06-23, 14:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Ja för det gick så bra för Libyen, Syrien och Irak

Tror USA är rätt nöjd med utvecklingen i dessa länder, skulle saker förändras så bombas det igen.
Citera
2025-06-23, 15:01
Medlem
Ksenia74s avatar
Hur kommer det sig att Trump hjälper Israel men inte Ukraina ? Tycker han att Zelensky är en nazist och gillar kommunister bättre? Kommunister och sionister .
Citera
2025-06-23, 15:03
Medlem
USA:s angrepp på iranska atomanläggningar 2025 under Donald Trumps ledning har väckt diskussioner om likheter med Irakkriget 2003 under George W. Bush. Båda konflikterna, Irakkriget 2003 och Iranangreppet 2025, resulterar i intern splittring inom USA. Irakkriget möter protester och kritik från delar av befolkningen och dess allierade. På liknande sätt skapar Iranangreppet splittring inom Trumps bas, särskilt bland MAGA-rörelsen. Ledande figurer som Steve Bannon och Tucker Carlson motsätter sig interventionen och jämför den med Irakkriget, medan andra, som Lindsey Graham, stödjer en mer aggressiv strategi. Denna polarisering speglar en bredare debatt om USA:s roll i utländska konflikter.
Citera
2025-06-23, 15:03
Avslutad
Citat:
Och vad tror du man gjort nu? Tror du Iran lägger sig ner och dör eller? Iran finansierar terror oavsett sanktioner. Man säljer oljan till länder som inte behöver bry sig om USA.
Nu har Iran problem. Deras kärnenergianläggningar är förstörda. Hur tror du att man ska anrika uran utan anläggningar? Om de ska bygga upp dem igen kostar det biljontals dollar. Det blir mindre pengar till att sponsra terrorism om de samtidigt ska bygga nya anläggningar. Och med sanktioner som ligger kvar blir det också mindre pengar till terrorism. Trump och Israel har fått in en femetta skulle jag vilja påstå.
Citera
2025-06-23, 15:07
Medlem
Citat:
Självklart tycker jag inte att Iran ska ha tillgång till kärnvapen. Det tycker jag inte Amerikanerna eller Ryssarna ska ha heller. Eller någon annan för den delen. Bäst hade såklart vart om JCPOA hade fått vara kvar eftersom att det fungerade som watch dog för att Iran höll sig till sina åtaganden i NPT-avtalet.

Jag skulle säga att en diplomatisk lösning hade vart enda vägen framåt. Jag tror inte det här kommer stoppa Iran, som nu är ännu mer förbannade än innan.
Är det värre om Iran eller om Israel har kärnvapen? Du ser ingen skillnad i riskerna för regionen och hela världen mellan en demokratisk stat med kärnvapen och en repressiv sharia-stat med kärnvapen? De är exakt lika god kålsupare båda två?
Citera
2025-06-23, 15:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Hur kommer det sig att Trump hjälper Israel men inte Ukraina ? Tycker han att Zelensky är en nazist och gillar kommunister bättre? Kommunister och sionister .

Antagligen för att Putin köpt Trump på något sätt. Trump har dock alltid förstått Mellanöstern, den inkompetens som hans team har generellt motsvarar hela det demokratiska partiets inkompetens när det gäller Mellanöstern. Trump är mer populär i mellanöstern än någon annan amerikansk president kanske någonsin. Palestinierna gillar Trump mer än både Biden och Obama. Svårt att ta in som västerlänning men de är inte som oss där, de tänker inte som oss och de har helt andra värderingar.
Citera
2025-06-23, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
USA:s angrepp på iranska atomanläggningar 2025 under Donald Trumps ledning har väckt diskussioner om likheter med Irakkriget 2003 under George W. Bush. Båda konflikterna, Irakkriget 2003 och Iranangreppet 2025, resulterar i intern splittring inom USA. Irakkriget möter protester och kritik från delar av befolkningen och dess allierade. På liknande sätt skapar Iranangreppet splittring inom Trumps bas, särskilt bland MAGA-rörelsen. Ledande figurer som Steve Bannon och Tucker Carlson motsätter sig interventionen och jämför den med Irakkriget, medan andra, som Lindsey Graham, stödjer en mer aggressiv strategi. Denna polarisering speglar en bredare debatt om USA:s roll i utländska konflikter.
Det går inte att jämföra Irak med Iran. I Irak ville man ha regim-byte och hjälpa till med en demokratisering i landet. Därför blev det utdraget. Med Iran finns ingen sån agenda. Det är ”förstöra kärnenergianläggningar”, punkt. USA är redan ute. Försöker Iran svara kommer de bli en grusgrop, men det kommer inte bli nåt försök att etablera närvaro i landet.
Citera
2025-06-23, 15:10
Medlem
kamanyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det är inte någon rökt whataboutism när du sätter upp förutsättningarna för vad som ska bombas...

Du sökte att galningar inte ska ha kärnvapen. Det torde väl då gälla samtliga galningar... Om du skrivit att iranska galningar inte ska ha det så hade det varit en sak, men du gjorde inte den avgränsningen.

Jag anser att ledningen i Israel och Iran är ungefär lika knäppa. Invånarna i båda länderna har jag inte särskilt mycket emot, men deras ledare är fullständigt urblåsta i båda länderna.

Att Netanyahu har ljugit om hur det ligger till med Irans kärnvapentillgångar i över 35 år och nu slutligen fått knäppskallarna som för tillfället håller på och leker sönder USA är illa. Men att ta det därifrån till att bomba ett land man inte ligger i konflikt med är direkt åt h*lvete.

I think no one would put up much of a stink about Iran having nuclear weapons if they were not a Shia Theocracy.

If they had not been overrun by that madness and continued on the trajectory they were at one time, it might have even been a desirable stabilising influence in the region.

I fully support Iran in its current state having nothing to do with nuclear weapons. I completely agree with the actions taken against them. Even the rumour with zero proof is enough to have had this action taken against them.

If they were innocent, this I feel is one of those cases where it is on the accused to prove innocence and not the other way around.

Shia Theocracy and nuclear weapons do not belong in the same sentence, let alone country.
Citera
2025-06-23, 15:10
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är det värre om Iran eller om Israel har kärnvapen? Du ser ingen skillnad i riskerna för regionen och hela världen mellan en demokratisk stat med kärnvapen och en repressiv sharia-stat med kärnvapen? De är exakt lika god kålsupare båda två?

Det där var en diskussion om vem som bröt mest mot NPT...
Citera
2025-06-23, 15:11
Medlem
Citat:
Det där var en diskussion om vem som bröt mest mot NPT...
Aha du vågar inte svara mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in