2025-06-23, 19:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Det gör det ju bara ännu dummare att ge USA grönt ljus att bomba sönder hela landet för att man attackerade en redan evakuerad militärbas. Är dom suicida?

För stor-skägget handlar det om heder.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Det gör det ju bara ännu dummare att ge USA grönt ljus att bomba sönder hela landet för att man attackerade en redan evakuerad militärbas. Är dom suicida?
Iran måste utdela någon typ av hämnd för att inte tappa huvudet och framstå som svaga. Att de bombar en tom anläggning handlar om att de hoppas att USA inte ska svara.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Man varnade Qatar innan, och basen var evakuerad.
Vad är syftet med det? är inte målet att missilerna ska nå målet och göra stor materiell skada samt junfler dödsoffer desto bättre?
Citera
2025-06-23, 19:32
Medlem
” Iran: Avfyrade lika många robotar som USA

Iran uppger att antalet avfyrade robotar motsvarade den mängd som USA avfyrade mot landets kärnenergianläggningar, skriver AP.
Något som ska signalera en önskan om deeskalering av konflikten”

Om man vet hur psykotiska muslimer fungerar så är det för ett sätt försöka försonas hur sjukt det än låter. ”Du skjöt 25 raketer mot mig och jag skjuter 25 raketer mot dig, bra nu är kvitt och stryker ett streck över det här”
Citera
2025-06-23, 19:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Precis som med precisions bombningarna mot sjukhus i Gaza där gisslan hölls.
Det kan ju inte varit av misstag eller?

Eller vad handlade det om?
Ville man göra sig av med gisslan?

Det var inte precisionsbombningar mot det "sjukhuset" nej eftersom målet var att döda alla terrorister som befann sig där. Man gör en kalkyl innan, hur många terrorister befinner sig i byggnaden och hur många hundar och soldater kommer bli skadade eller dö för att inta byggnaden. Om siffran är större än ett så bombar man hela byggnaden, vilket är en korrekt bedömning i krig. Man ska inte offra sina egna soldater.
Citera
2025-06-23, 19:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Iran måste utdela någon typ av hämnd för att inte tappa huvudet och framstå som svaga. Att de bombar en tom anläggning handlar om att de hoppas att USA inte ska svara.

Vi får hoppas President Trump är riktigt förbannad på stor-skägget nu.
Citera
2025-06-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Helvetet kommer att brytas lös i Mellanöstern...

Det började 1400 och har inte slutat
Citera
2025-06-23, 19:35
Medlem
Ksenia74s avatar
Bra att dom bombade den där jävla klockan
Citera
2025-06-23, 19:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Man riktar in sig på militära anläggningar inte civila hade man också kunnat säga.
Citera
2025-06-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Vad är obegripligt i hans svar?
Folk som är bra mycket bättre på det säkerhetspolitiska läget i mellanöstern än dig och mig håller med honom i hans tes.
Kan du påminna mig om vad det handlade om. För jag har glömt av det tyvärr. Kan inte svara när jag inte vet vad jag svarar om.
Citera
2025-06-23, 19:37
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:

De lider av akut islamsk idioti.
Citera
2025-06-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är syftet med det? är inte målet att missilerna ska nå målet och göra stor materiell skada samt junfler dödsoffer desto bättre?

Politik.
Varken USA eller Iran är intresserade av att döda så många som möjligt.
USA gav Iran bra med tid innan de bombade anläggningarna, och Iran gav tillbaka.
Det är så mycket spel bakom galleriet.

Detta var ett förväntat angrepp. Frågan är om dem nu går till förhandlingsbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in