Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Enligt vem? Med samma utrustning? Var kommer detta ifrån?
Och om detta stämmer, räcker det väl med att samla upp uranet och ta det till en annan centrifug nån annanstans och fixa fram 90%+ på ett par veckor, korrekt? Eller laga befintliga centrifuger och börja snurra igen, korrekt?
"Man" säger att man totalt förintat något utan att ha en aning om huruvida man gjort det? Vilka är dessa "man"? Vilka övriga västliga ledare har samma retorik? Kan du ge exempel på liknande situationer där de haft det?
Vilket väl gör det till en LÖGN, korrekt? Säg att jag på väg hem från jobbet ser en biloycka på avstånd och ringer upp media och säger att "10 personer dog på motorvägen" utan att ha en aning om ifall ens en enda person dog... då är väl det en LÖGN från min sida, korrekt? T o m ÄVEN om det skulle visa sig senare stämma, korrekt?
Är det svårt för dig att förknippa ordet LÖGN med Trump?
”Samla upp uranet”?
”Ta det till nån annan centrifug”?
”Laga befintliga centrifuger”?
Detta är oerhört avancerad teknik. Det är inte lite grus som blivit kringstrött som man kastar upp på en skottkärra och kör iväg till ett annat ställe. Tre anläggningar har f ö blivit förstörda.
Efter en militär aktion behöver allmänheten bli lugnad och försäkrad om att allt är väl. I ett sånt läge går man ut med positiv information, kanske lite mer positiv än vad man för ögonblicket har belägg för. Det är i alla fall min bedömning. Eller så satt Trump på informationen redan, vad vet jag.
När det gäller militära operationer gäller specialregler, både vad gäller information man lämnar före och efter. Före operationen lämnar ingen info alls av säkerhetsskäl. Det gör att allmänheten blir överraskad och chockad när det händer, eftersom alla är oförberedda. Därför behöver informationen direkt efter vara positiv och lugnande. Om det sen visar sig att det blev lite mindre framgångsrikt än man sa så får man hantera det då. Man kan inte säga direkt efter en överraskade militär aktion ”Vi vet inte hur det gick”, även om det säkert till viss del är så. Det kan bli kris på börsen, oro i befolkningen osv då.
Men du förstår säkert inget av psykologi. Det är väl bara LÖGN! och ORANGE MAN BAD! som du förstår. Allt ska vara enkelt och svartvitt.