2025-06-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Varför kör du 10mg om du tappat 15kg på 11 veckor? Känns extremt onödigt med så hög dos.
Ville gå ner snabbt på kort tid då jag hade ett bmi på 34 och effekten avtog efter 4 veckor vid första dosen. Men jag körde 5mg som start och sen direkt till 10mg. Nu efteråt var det kanske inte så smart med tanke på kostnaden 😅. Men effekten var klart bättre. Tanken är att jag ska börja trappa neråt snart då jag har 5kg kvar att gå ner.
Citera
2025-06-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriknta15
Har någon testat både Ozempic och Mounjaro och kan beskriva skillnaderna man känt på dem? Jag har själv Mounjaro och tycker den är grymt effektiv men den kostar ju väldigt mycket mer. Gått ner 15kg på 11 veckor just nu men inga roliga kostnader varje månad för en penna då jag kör på 10mg.
Vad är skillnaden i pris och har du någon tjänst du använder dig av för att få behandling?
Citera
2025-06-07, 12:05
Medlem
Yazen / Ozempic review:

Man, 182 cm, startvikt 88kg.

Betalade Yazin, överdrev alla nackdelar, lade på +5 kg i chatten, skickades till lokal "klinik" för blodtester, inga följdfrågor. Fick Ozempic 1 mg utskrivet, en dos. Detta betyder en spruta med 4 x 1mg (tot 4mg). Yazen skriver bara ut en uttagning för att hålla dig fången i abonemanget. Samtidigt chattar du med en "Doktor Elizabeth Palme" som skriver på jäkligt dålig svenska. Antagligen ett alias.

Jag körde enbart 0,25mg i veckan, det betyder att sprutan räckte i 12 veckor. Jag gick ner 11 kg totalt på 12 veckor. På slutet såg jag ut som ett svältoffer på 77kg och 182cm, vilket var lite udda för det var typ det jag vägde när jag var 16. Men men.

Jag valde att inte äta något alls på dagen jag injicerade (söndag) vilket gjorde biverkningarna minimala (illamående, uppsvälldhet, toalet-behov). Ozempic fungerade för mig 100% - mätt på en gång, inget söttsug, etc etc. MEN - man lever ju på ett extremt kalori-underskott. Man blir inte hungrig, men man blir ju helt gaggig i hjärnan, tappar intresset för sex, klen på gymmet etc etc. Jag var en jäkligt tråkig prick på jobbet.

Då jag enbart tog 0,25 var 7e dag, delvis pga priset, så "släppte" effekten vid dag 5, 6 och 7. Ju fler veckor jag körde, destu kortare effekt. Kanske för att jag vande kroppen, kanske för att sprutan blev gammal? Men ger ju effekt oavsett.

Jag försökte avluta abbonemanget på Yazen vilket var nästan omöjligt. Det finns ingen avsluta-knapp på hemsidan. Sjukt oseriöst. Jag behövde maila "dr Elizabeth Palme" som svarade ganska surt att Yazen minsan inte är något "one quick fix" och det var oklart om de tänkte låta mig sluta (de tog betalt via autogiro). Detta var ju också helt surrealistiskt, så jag ljög om att jag hade extrema biverkningar och att jag var fundersam på om dr elizabeth palme fanns på rikigt, varpå de hävde abonnemanget på en gång. Allt kändes jäkligt, eh, turkigt.

Sammanfattning:

Startkostnad + blobprov Yazen = ca 1000 kr
Ozempic 4x1 mg = ca 1500 när jag köpte?
Yazen månad 2 innan uppsägning = ca 1000 kr.

Minus 11 kg på 12 veckor. Kostnad ca 3500 kr. Yazen som "företag" är oerhört oseriöst men man får ju skiten.

Nu 16 månader efter avslutad "behandling" ligger jag på stabilt minus 6 kg från startvikt. Nöjd med det. Min analys är att för mig tog det 10 år att gå upp 10 kg. Ozempic gjorde viktnedgången oerhört snabb, vilket jag inte tror är möjligt för en normal knegare att göra det "vanliga" sättet. Upplever att jag "resettade" min viktuppgång med flera år. Positivt.
Citera
2025-06-17, 12:13
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Yazen / Ozempic review:

Man, 182 cm, startvikt 88kg.

Betalade Yazin, överdrev alla nackdelar, lade på +5 kg i chatten, skickades till lokal "klinik" för blodtester, inga följdfrågor. Fick Ozempic 1 mg utskrivet, en dos. Detta betyder en spruta med 4 x 1mg (tot 4mg). Yazen skriver bara ut en uttagning för att hålla dig fången i abonemanget. Samtidigt chattar du med en "Doktor Elizabeth Palme" som skriver på jäkligt dålig svenska. Antagligen ett alias.

Jag körde enbart 0,25mg i veckan, det betyder att sprutan räckte i 12 veckor. Jag gick ner 11 kg totalt på 12 veckor. På slutet såg jag ut som ett svältoffer på 77kg och 182cm, vilket var lite udda för det var typ det jag vägde när jag var 16. Men men.

Jag valde att inte äta något alls på dagen jag injicerade (söndag) vilket gjorde biverkningarna minimala (illamående, uppsvälldhet, toalet-behov). Ozempic fungerade för mig 100% - mätt på en gång, inget söttsug, etc etc. MEN - man lever ju på ett extremt kalori-underskott. Man blir inte hungrig, men man blir ju helt gaggig i hjärnan, tappar intresset för sex, klen på gymmet etc etc. Jag var en jäkligt tråkig prick på jobbet.

Då jag enbart tog 0,25 var 7e dag, delvis pga priset, så "släppte" effekten vid dag 5, 6 och 7. Ju fler veckor jag körde, destu kortare effekt. Kanske för att jag vande kroppen, kanske för att sprutan blev gammal? Men ger ju effekt oavsett.

Jag försökte avluta abbonemanget på Yazen vilket var nästan omöjligt. Det finns ingen avsluta-knapp på hemsidan. Sjukt oseriöst. Jag behövde maila "dr Elizabeth Palme" som svarade ganska surt att Yazen minsan inte är något "one quick fix" och det var oklart om de tänkte låta mig sluta (de tog betalt via autogiro). Detta var ju också helt surrealistiskt, så jag ljög om att jag hade extrema biverkningar och att jag var fundersam på om dr elizabeth palme fanns på rikigt, varpå de hävde abonnemanget på en gång. Allt kändes jäkligt, eh, turkigt.

Sammanfattning:

Startkostnad + blobprov Yazen = ca 1000 kr
Ozempic 4x1 mg = ca 1500 när jag köpte?
Yazen månad 2 innan uppsägning = ca 1000 kr.

Minus 11 kg på 12 veckor. Kostnad ca 3500 kr. Yazen som "företag" är oerhört oseriöst men man får ju skiten.

Nu 16 månader efter avslutad "behandling" ligger jag på stabilt minus 6 kg från startvikt. Nöjd med det. Min analys är att för mig tog det 10 år att gå upp 10 kg. Ozempic gjorde viktnedgången oerhört snabb, vilket jag inte tror är möjligt för en normal knegare att göra det "vanliga" sättet. Upplever att jag "resettade" min viktuppgång med flera år. Positivt.

Så 2500 kr behöver man lägga första månaden?
Vad kostar andra månaden skulle du säga inkl sprutor?
Citera
2025-06-22, 22:03
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så 2500 kr behöver man lägga första månaden?
Vad kostar andra månaden skulle du säga inkl sprutor?

Drygt 1650 kr om du använder andra aktörer än yazen.
Varför kör folk yazen de är ju svindyra? Samt håller på med kontiga bindingstider. Jag körde digidoktor.se hoppade snabbt på och snabbt av. Skulle bara deffa lite
Citera
2025-06-22, 23:13
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Vad är den nya biverkningen som har kommit fram?

Fetmamedel kopplas till ny okänd biverkning
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/0Vxp0g/ozempic-fetmamedicin-biverkning-enligt-forskning

Att man tappar hår. Det är dock inte pga medicinen utan för att man får i sig för lite näring så som protein. Är relativt vanligt när man går ner snabbt i vikt.
Citera
2025-06-22, 23:18
Medlem
En bekant till mig har fått möjlighet att köpa Ozempic på gatan

Personen påstår att hans Ozempic kommer ifrån Norge och självklart är äkta vara, det ska också finnas en hel drös utav de i hans ägo.
Det ska gälla 3MG sprutor (finns det?) och då ska min vän kunna använda denna pennan i 2 månader genom att köra 0.25 x 4v och sedan 0.5 x 4v.

Priset är 1500:-

Tankar och funderingar?
Både kring priset, dosen och ifall någon här själv köpt Ozempic på gatan?
Citera
2025-07-02, 12:39
Medlem
Slutar med Ozempic sen några veckor. Är hungrig dygnet runt. Några tips?
Citera
2025-07-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Slutar med Ozempic sen några veckor. Är hungrig dygnet runt. Några tips?

Samma tips som för den som inte börjat med Ozempic än, antingen att acceptera hungern och försöka fylla ut magen med typ morötter, kål och andra lågkalori-grönsaker eller börja med Ozempic. Om du börjar med Ozempic igen med målsättningen att försöka sluta med igen senare, satsa på att trappa ut istället för att sluta tvärt.
Citera
2025-07-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Drygt 1650 kr om du använder andra aktörer än yazen.
Varför kör folk yazen de är ju svindyra? Samt håller på med kontiga bindingstider. Jag körde digidoktor.se hoppade snabbt på och snabbt av. Skulle bara deffa lite

Hej! Låter mycket intressant då jag är i samma sits, får man fråga hur länge du använde Digidoktor och hur mycket du gick ner? Hur var orken i gymmet? Mycket hunger när du slutade med GLP-1 som andra i tråden säger? Behövde du överdriva något (vikt/symptom/etc). Tacksam för svar!
Citera
2025-07-06, 22:24
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrk57
Hej! Låter mycket intressant då jag är i samma sits, får man fråga hur länge du använde Digidoktor och hur mycket du gick ner? Hur var orken i gymmet? Mycket hunger när du slutade med GLP-1 som andra i tråden säger? Behövde du överdriva något (vikt/symptom/etc). Tacksam för svar!

Jag gick ner 15 kg, hade 20% kroppsfett, jag körde 3 månader. Har deffat tidigare under flera tillfällen, men kände att det inte var värt det nu utan hjälpmedel. Har inte haft så mycket problem med hunger, efteråt, det är mer att intresset för alkohol är tillbaka.

Inga problem på gymmet mot andra deffar, körde på med protein med hög dos.

Nej, hade ganska mycket vikt i och med min muskelmassa. Men det är ju bara att skriva på några kg om du är osäker och säga att du vill gå ner av hälsoskäl.
Senast redigerad av Urbanfest 2025-07-06 kl. 22:29.
Citera
2025-07-07, 11:24
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbzzz
En bekant till mig har fått möjlighet att köpa Ozempic på gatan

Personen påstår att hans Ozempic kommer ifrån Norge och självklart är äkta vara, det ska också finnas en hel drös utav de i hans ägo.
Det ska gälla 3MG sprutor (finns det?) och då ska min vän kunna använda denna pennan i 2 månader genom att köra 0.25 x 4v och sedan 0.5 x 4v.

Priset är 1500:-

Tankar och funderingar?
Både kring priset, dosen och ifall någon här själv köpt Ozempic på gatan?

Finns inte 3 mg, 2 mg finns i vissa länder. Skulle inte ta i det med tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in