2025-06-22, 21:03
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Alltså det här suger ju för Ryssland men är fantastiskt bra för oss i Europa! 🥳✌️

Fantastiskt bra för oss i Europa?

Alla Muhammedanerna som nu kommer fly från Iran kommer fly till Europa. Hur i h*lvete är det fantastiskt bra för oss i Europa?

Det kommer att komma en ny våg av människor som varken vill vara här; inte vill anpassa sig till våra värderingar eller våra sätt att leva; inte kommer bidra med särskilt mycket och inte heller vara särskilt vänligt inställda till sina nya värdar.

Det har inte gått särskilt bra historiskt sett, så vad är det som får dig att tycka att det är fantastiskt bra för oss i Europa?

USA och Israel kommer inte ta hand om sina idiotier denna gången heller. Det är i vanlig ordning vi europeer som får betala för deras fuck ups.

Är du medveten om att det är artonårsgräns på Flashback Forum?
Citera
2025-06-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
De har stulit kärnvapen redan och har inte producerat nåt själva. Judar kommer judeljuga in absurdum. Hitler hade rätt.

Dom byggde faktiskt kärnvapnen tillsammans med Sydafrika. Men av någon anledning blev det bara Israel som gjorde dom färdiga.

Det gjordes en underjordisk sprängning i havet väster om Sydafrika, den var nog gemensam. Konstigt att detta tystades ner.
Men nu styr väl negrerna i Sydafrika och dom har ingen nytta av kärnvapen.

Sedan tror jag att Israel har vidareutvecklat dom och det finns underjordiska anläggningar någonstans i Negevöknen.
Citera
2025-06-22, 21:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Var det någon som dog i dessa bombningar? Det finns väl folk som jobbar på den här typen av anläggning? Jag hittar noll info om eventuella dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Så låt mig förstå detta korrekt..

Dånald Drumpf hävdar att Irans kärnvapenprogram blev "obliterated" och nu börjar man backtracka och mena att det blev "skadat"..?

12 "bunker busters" kunde alltså inte slå ut det.

Tänker också att det är svårt eftersom det var/är ett mindre berg mellan. 🤷🏼‍♂️
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgift-iran-pressar-rawa-majid-om-nya-dad-i-sverige-/

Till följd av den upptrappade Mellanösternkonflikten pressar Iran Foxtrot-nätverkets ledare Rawa Majid att utföra nya dåd mot israeliska och amerikanska intressen, enligt uppgift till SVT.
Nätverket söker nu utförare mot mål i bland annat Sverige, erfar SVT:s ”Uppdrag granskning”.

Åter igen. Mot israeliska och nu amerikanska intressen…
Vår dvärg till statsminister borde inte blanda in oss i den skiten.
Absolut ska han göra allt i sin makt för att stoppa detta från att hända. Men att säga att det är farligt för Sverige att Iran har kärnvapen är bara en våt dröm han har

Självklart är det farligt för Sverige att Iran får kärnvapen.

Allt som ökar den iranska regimens makt är oerhört negativt för Sverige och EU.
Citera
2025-06-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag är 100% övertygad att Iran inte går att stoppa med bomber.
Det krävs marktrupper och år av ockupation som vi har sett misslyckas i Vietnam och Afghanistan.
Utan support från folket går det inte.

Vad menar du med att stoppa? Deras atombearbetningsanläggningar är borta nu, mission complete.

Jobbet är klart!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Var det någon som dog i dessa bombningar? Det finns väl folk som jobbar på den här typen av anläggning? Jag hittar noll info om eventuella dödsfall.

Nej, inga enligt al jazeera.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Det krävs marktrupper och år av ockupation som vi har sett misslyckas i Vietnam och Afghanistan.

Vad är det att stoppa!?

Kunde aldrig i min fantasi tro att Iran var så jävla kassa.

Inget luftförsvar, inga ramper till missiler - bara snack...

På 9 dagar, från ett skitland som Israel.

Iran har haft 37 år på sig att bygga upp ett trad. försvar (sedan kriget mot Irak slutade 1988).

Tjenare...
Citera
2025-06-22, 21:11
Medlem
Amazon-mannens avatar
Men bomba sönder skitlandet Iran, denna sophög bidrar med absolut noll i världen. Jämna skiten med marken och låt USA ta över oljekällorna..
Citera
2025-06-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Vad är sannolikheten att Israel får nog av krigshetsarna och skickar in en kärnvapenladdning någonstans i Iran för att få slut på kriget?

Någon gång bör man få nog?

Sannolikheten att Israel använder sina kärnvapen just nu är 0. Kommer inte att hända.
Citera
2025-06-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Men ge mig ett exempel på vilka terroraktioner Iran ligger bakom i Västeuropa och Usa jag frågade efter i min kommentar ovan..

Finns en hel del att läsa här, "Iran and state-sponsored terrorism":
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_and_state-sponsored_terrorism

I wiki-artikeln finns även ett intressant avsnitt om Irans kopplingar till al-Qaida. USA har anklagat Iran för att tillåta al-Qaida att etablera operativa baser i landet, och flera ur ledarskiktet av al-Qaida ska befinna sig i Iran.
Citera
2025-06-22, 21:14
Avstängd
Citat:

Iran har inte riktigt någon väg framåt så som läget är just nu, om Israel och USA kan fortsätta bomba Iran och få till ett folkligt väpnat uppror (exempelvis av araberna, balucherna, kurderna eller azerierna) skulle det fungera väldigt väl för att få bort regimen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in