2025-06-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det fanns förmodligen mer än bara en väg in i komplexet.
Troligtvis, på bilderna från Fordow ser det ut som flera, troligen finns det väl även typ mindre service tunnlar, ventilationn mm.
Citera
2025-06-22, 20:29
Medlem
Karmans avatar
Så iranierna fick inte upp ett plan i luften, lyckades inte skjuta ett skott mot jänkarna? De märkte inte ens att USA var i deras luftrum innan det var för sent. Tror det är bäst att iranierna ligger lågt ett bra tag, så de inte skämmer ut sig ännu mer...
Citera
2025-06-22, 20:30
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det finns belägg för att privata saudiska medborgare historiskt har stöttat terrorism och det har funnits perioder då staten inte agerade tillräckligt kraftfullt mot det.
Men samtidigt har staten tagit tydliga steg mot att motverka detta under senare år

Att du fortfarande inte inser att det är enormt mycket värre när en stat utvecklar terrororceller som begår terroristbrott över hela världen och terrorarmeer som destabiliserar hela Mellanöstern, är för mig helt obegripligt.

Jag förstår fortfarande inte på vilket sätt amerikanska bombningar av Iran skulle avstyra några av de problem du tar upp. Förutsatt att den iranska regimen inte faller, vilket det inte finns några tecken på att den kommer göra i närtid, är angrepp av den här typen en uppenbar anledning för en stat som Iran att skaffa kärnvapen, och det illa kvickt.
Citera
2025-06-22, 20:30
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Akilov tillhörde IS, alltså den terrororganisation som anser att shiamuslimer är kättare och ska dö. Iran är shia. Akilov var alltså inte finansierad av Iran.

Men dom hyllade dådet det gjorde alla islamister
Citera
2025-06-22, 20:31
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Det är rätt så patetiskt att du går till personangrepp istället för att faktiskt ha en analys om situationen.

Det finns inte ett spår av intelligens i ditt inlägg, bara antisemitism, nazism, islamism, vänsterextremism.

Ok.

Och jag bryr mig om din åsikt?
Åsikter från folk som dyrkar idioter brukar inte vara mycket att bry sig om.

Antisemitismen, nazism, islamism och vänsteraktivism... Herre mitt skaft vilket fullständigt nonsens du kommer med. Du har uppenbarligen extremt dålig koll på samtliga saker du raderade upp där Idiot...

Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Men du är ju en riktig idiot.

Varje gång du öppnar din mun så visar du vilken okunnig pajas du är.

Du drivs av hat och har inte ett spår av intelligens eller kunskap!

Du får gärna förklara varför någon i Europa skulle vara ledsen över att Trump bombar landet som skickar vapen till Ryssland, kidnappar våra medborgare, planerar terrordåd mot våra länder osv.

Well, oklart om du förstår det eller ej men, vart tror du folket i Iran kommer fly?

Till USA?
Israel?

Nej, i vanlig ordning kommer det bli Europa som får ta hand om ännu en flyktingvåg med människor som inte vill leva som vi gör. Lycka till med att tro att bombningar i Iran kommer minska antalet våldtäkter i Europa.

För övrigt har jag inte öppnat munnen. Jag skriver till dig helt utan att prata. Idiot...
Citera
2025-06-22, 20:33
Bannlyst
Dongwang verkar inte fatta sin egen logik, och har inte heller lärt av historien. Det här ger bara mer terror och kommer att sluta amerikanska resurser.
Citera
2025-06-22, 20:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Iran använt olika metoder, inklusive rekrytering av kriminella grupper och minderåriga, cyberattacker och direkta hot, för att genomföra terrorism på svensk mark. Dessa handlingar har lett till ökade säkerhetsåtgärder och en stärkt beredskap från svenska myndigheter.
Det kan lika gärna vara false flags.
Varför skulle dessa kriminella misslyckas så fatalt just med dåden som riktar sig till Israel i Sverige när de lyckas väl med att spränga portar och mörda varandra i princip varje kväll?
Det är nåt som inte stämmer där
Senast redigerad av Giant Squid 2025-06-22 kl. 20:37.
Citera
2025-06-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knügen
Nu finns det "före och efter bilder" på USAs insats i Iran. Ledarskiktet i världens främsta demokrati som nyligen gjort anspråk på Nobels fredspris verkar ju supernöjda med insatsen men jag kan inte se en 100m djup krater på bilderna, var inte det målbilden för en lyckad operation?
Det blir inte en hundra meter djup krater av en bunker buster.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Det kommer ske terrordåd runt om i Europa nu så var på er vakt och undvik stora folksamlingar.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men dom hyllade dådet det gjorde alla islamister
Nej, den officiella iranska linjen var att fördöma dådet. Det är vad de gjorde i offentliga uttalanden. Se exempelvis nedan:

https://en.mehrnews.com/news/124643/Iran-slams-terror-attack-in-Sweden
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag känner inte att jag gör bort mig, men hoppas du mår bättre att läxa upp mig.

Men kan du ge exempel på att Iran bedriver proxykrig mot väst och statsunderstödd terrorism som berättigar Trumps bombningar enl. ditt andra stycke, bortsett från Israel då om man nu anser det landet tillhöra väst. Jag vet att Iran ägnar sig åt flyktingspionage och sådant mot sina landsmän men det gör flera andra flera andra länder.

Om du eller någon annan tänker kalla mig Iranrunkare så skippa det, Jag vet att det är en diktatur.
Jag har heller inget emot judar, ok?

Citat:
Iran har genom åren varit en aktiv aktör i att stödja och genomföra terrorrelaterade aktiviteter världen över. Genom sina allianser och proxygrupper har Iran haft en betydande inverkan på regional och global säkerhet. Om du lyckats missa det föreslår jag att du läser på. Det är mycket lättillgänglig information, bara en enkel sökning bort.
Men ge mig ett exempel på vilka terroraktioner Iran ligger bakom i Västeuropa och Usa jag frågade efter i min kommentar ovan..
Citera
2025-06-22, 20:38
Medlem
HassanVonEssens avatar
Detta är ju en fantastiskt rolig händelse när man tänker efter. Jag tänker då på alla resurser Iran lagt på att bygga upp dessa anläggningar. Och så kommer några bombflygplan och pulvriserar skiten på några minuter. Poff, sa det bara, och så var miljontals dollars arbete bortsprängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in