Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Usama bin Ladin, Wahabit och skaparen av islamistiska terrornätverket al-Qaida du vet, var från Saudi arabien född i staden Jeddah. Han samarbetade med Talibaner som även du borde ha koll på.
Angående Saudiarabisk Wahabism och Salafism kan jag säga att dessa sekter hade i stort samma ideologi som Isis. Dessa är utan tvekan hardcore terrorister.
Jag ger din opponent Adelsdamen rätt.
Dessutom skickade Saudi Arabien ett mordkommando till Turkiet för att ha ihjäl en opposionell politiker. Civiliserat?
Om du ska ge dig in i en diskussion kan det vara bra att veta vad den handlar om. I alla fall om man inte vill göra bort sig.
Diskussionen handlade om vilken stat som var farligast för väst och Mellanöstern
Båda är riktiga skurkstater som pissar på mänskliga rättigheter. Iran är dock det direkta säkerhetshotet mot väst, via sin aldrig sinande statsunderstödda terrorism och proxyarmeer samt sin strävan att producera kärnvapen. Detsamma gäller Mellanöstern.
IS är den saudiarabiska statens fiende. Den saudiarabiska staten är IS fiende. IS har bedrivit massor av terror i Saudiarabien.
Saudiarabien är puritiska salafister som är emot våld och revolution, IS till jihadistisk salafism som är för detsamma.
Men tack för ditt okunniga inlägg. Nu fick jag möjlighet att läxa upp dig också.