2025-06-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Håll nu din mun. Ayatollan har talat:
Last week Iran's supreme leader had vowed to hit back at the US were it to enter the war. "The Americans should know that any US military intervention will undoubtedly be accompanied by irreparable damage," Ayatollah Ali Khamenei said.

När inte ens ledaren för det drabbade landet håller med dig borde du nog ta ett steg tillbaka och fundera över dina känsloutbrott.

Det fanns ingen fetning i din spoiler att ta ställning till. Men vem bryr sig om vad FN tycker?

Han menar alltså att USA inte ska blanda sig i kriget mellan Israel och Iran.
Läste hen inte engelska i särskolan?

Den sortens intervention som han gjort är alltså fortfarande en krigshandling.

USA är medlem av FN och har förbundit sig att följa FN stadgan, även om man gillar att skita i den.

Din husgud Trump har inte gjort rätt.

Du använder invektiv för att trycka ner dina meningsmotståndare men det enda du själv gör är just att använda invektiv i parti och minut, du är en djupt tragisk hen eller rättare sagt en riktig clown.
Citera
2025-06-22, 16:04
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag föreslår att vi inte väntar med att agera till efter Iran fått kärnvapen. Det betryggar mig mer än att låta dem utveckla kärnvapen. Håller du inte med om det?

Hur nära är ens Iran att ha kärnvapen? Ger rykten och vaga påståenden "fredspresidenten" Trump rätt att skicka bombplan runt halva världsklotet?
Citera
2025-06-22, 16:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Han menar alltså att USA inte ska blanda sig i kriget mellan Israel och Iran.
Läste hen inte engelska i särskolan?

Den sortens intervention som han gjort är alltså fortfarande en krigshandling.

USA är medlem av FN och har förbundit sig att följa FN stadgan, även om man gillar att skita i den.

Din husgud Trump har inte gjort rätt.

Du använder invektiv för att trycka ner dina meningsmotståndare men det enda du själv gör är just att använda invektiv i parti och minut, du är en djupt tragisk hen eller rättare sagt en riktig clown.
Jaja. Du får yla vidare om att det numera råder krig mellan Iran och USA. Själv väntar jag tills Iran förklarar krig.
Det ord du söker är casus belli - en anledning för Iran att förklara krig. Det har de givetvis all rätt att göra efter USAs intervention, som både jag och Irans Store Andlige Ledare väljer att kalla det.

Du fattar va? Både jag och Ayatollan kallar det intervention. Du kallar mig för idiot och ifrågasätter min nykterhet...
Citera
2025-06-22, 16:08
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Hur nära är ens Iran att ha kärnvapen? Ger rykten och vaga påståenden "fredspresidenten" Trump rätt att skicka bombplan runt halva världsklotet?
Hur hade du tänkt att jag skall kunna svara på det? Iran lär vara de enda som sitter på den informationen.
Jag vet att jag känner mig tryggare med att USA har kärnvapen medan Iran saknar detta, än att båda har kärnvapen, så svaret blir ja på din andra fråga.
Citera
2025-06-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeCrush
Det sista måste vara ditt eget påhitt. Självklart är det krig mellan iran och israel/USA nu, oavsett om det är invasion eller ej

Om det är krig, var i Iran är dom amerikanska soldaterna? Var är dom iranska soldaterna i USA?
Citera
2025-06-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
OK, så när Tyskland invaderade Polen så var man i krig med Polen.
Men Polen var inte i krig med Tyskland eftersom man inte invaderade dem..?

Trumps (och Israels) agerande mot Iran är krigshandlingar. OK, man invaderade inte Iran men man attackerade Iran genom att släppa bomber där. Men eftersom man flög därifrån fort som attan så har man inte invaderat landet och alltså inte krigat mot dem?!?
Hur ser du på bomberna man släppt? Ett försenat julkort?

Hur skulle du uppfatta det om Sverige utsatts för samma sak som Iran utsatts för?

Det är klart att Polen var i krig med Tyskland då dom blev invaderade? Men var ser du dom Amerikanska soldaterna inne i Iran för jag ser dom inte?

Om Usa hade sprängt några byggnader här så hade jag kallat dom terrorister.
Citera
2025-06-22, 16:14
Medlem
Citat:
Så om man anfaller någon utan att det blir någon respons så är det inte en krigshandling utan terrorism?
Herregud.
Har du hört talas om FN stadgan?
Den har den Mr "Inmate Number P01135809" skitit i.
https://www.un.org/en/about-us/un-charter/chapter-7

Ja, jag skiter i vad som står i FN stadgan. Smäller man av några byggnader i någons land så är det terrorism. Går man in med soldater i landet så är det krig.

Så här säger AI om terrorism och det är exakt det som USA gjorde.

Terrorism är användningen av våld eller hot om våld i syfte att injaga fruktan och påverka samhället eller en stats politik. Det är en politiskt motiverad handling som ofta utförs av grupper eller individer som vill uppnå sina mål genom att skapa rädsla och osäkerhet.
Här är några viktiga punkter om terrorism:
Syfte:
Terrorism syftar till att skrämma och destabilisera samhällen genom våldshandlingar.
Mål:
Terrorister kan rikta in sig på civila, statliga institutioner eller andra mål för att uppnå sina mål.
Metoder:
Terrorism kan innefatta en rad våldsamma handlingar, som bombattentat, kidnappningar, attacker mot allmänheten eller hot om sådana handlingar.
Ideologi:
Terrorism kan vara motiverad av olika ideologier, inklusive politiska, religiösa eller nationalistiska motiv.
Effekter:
Terrorism skapar rädsla och osäkerhet i samhället och kan allvarligt destabilisera politiska och sociala strukturer.
Det är viktigt att komma ihåg att terrorism är ett brott och att det finns lagar och åtgärder för att bekämpa terrorism och skydda samhället.
Citera
2025-06-22, 16:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du glömmer bort att nästa 2 miljarder människor är muslimer och att det är helt meningslöst att försöka vända dem från det. 40 år av krig först Sovjet sedan USA i Afghanistan visar att man inte kan ändra andra människor. man måste låta dem vara och ignorera dem. Detta krig löser ingenting, Iran har kvar samma befolkning om fem år, de kommer att vara fyllda av hämndbegär, de älskar sina Mullor.

De får vara muslimer hur mycket de vill men de ska hållas separerade från väst och när de utgör ett uttalat bevisat hot mot väst så ska de slås ned. Du kanske inte känner några iranier men om du bara informerar dig lite så kommer du upptäcka att majoriteten av iranier inte är islamister och de firar USAs och Israels attacker mot Iran. Iraniern var för bara 50 år sedan fria, sekulära och på väg mot demokrati. Landet var jämförbart med övriga väst, tex Sverige. De har inte glömt och de har inte förlåtit. För 50 år sedan var statsreligionen zoroastrianism och de påtvingades islam och sharia med våld. Den vägen kommer vi alla vandra i takt med att vi låter muslimer växa i våra länder.

I övrigt, se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av rickylou75
Du verkar vara för dum för att förstå konsekvenserna av att Iran kan utveckla kärnvapen. Skulle Iran göra som de har lovat många gånger: att utplåna Israel så får det förödande konsekvenser för hela Europa och även Sverige.
Citera
2025-06-22, 16:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Och? Ska du bryta dig in i något bör du fatta vad som diskuteras.
Trumprövslickaren påstår att det är en intervention och inget krig.

Jag addar de rader och användare jag bemöter. Har du addats så varsågod, jag bjuder på utbildningen.
Citera
2025-06-22, 16:17
Medlem
Citat:
Håll nu din mun. Ayatollan har talat:
Last week Iran's supreme leader had vowed to hit back at the US were it to enter the war. "The Americans should know that any US military intervention will undoubtedly be accompanied by irreparable damage," Ayatollah Ali Khamenei said.

När inte ens ledaren för det drabbade landet håller med dig borde du nog ta ett steg tillbaka och fundera över dina känsloutbrott.

Det fanns ingen fetning i din spoiler att ta ställning till. Men vem bryr sig om vad FN tycker?

Vänta nu, du tror det betyder att det inte är krig? Du är rolig du.
Citera
2025-06-22, 16:21
Medlem
Citat:
Jaja. Du får yla vidare om att det numera råder krig mellan Iran och USA. Själv väntar jag tills Iran förklarar krig.
Det ord du söker är casus belli - en anledning för Iran att förklara krig. Det har de givetvis all rätt att göra efter USAs intervention, som både jag och Irans Store Andlige Ledare väljer att kalla det.

Du fattar va? Både jag och Ayatollan kallar det intervention. Du kallar mig för idiot och ifrågasätter min nykterhet...

Jag skiter fullständigt i din åsikt och jag kallar dig inte idiot. Att du är imbecill är ett faktabaserat konstaterande.

Jag går på FN och folkrätt. USA har begått en krigshandling så även om Iran inte svarar så är det defacto ett krig.

Det gör också att USA får se till att inte bryta mot Genèvekonventionerna som man undertecknat.

Du går på tyskättlingen Drumpfs svammel (han som påstått att han är svensk) samt taskig läsförståelse kring engelska rörande det som Ayatollan sagt.
Citera
2025-06-22, 16:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i din åsikt och jag kallar dig inte idiot. Att du är imbecill är ett faktabaserat konstaterande.

Jag går på FN och folkrätt. USA har begått en krigshandling så även om Iran inte svarar så är det defacto ett krig.

Det gör också att USA får se till att inte bryta mot Genèvekonventionerna som man undertecknat.

Du går på tyskättlingen Drumpfs svammel (han som påstått att han är svensk) samt taskig läsförståelse kring engelska rörande det som Ayatollan sagt.
Ok. Vi säger så. Även om vare sig USA eller Iran förklarar krig så är det krig. För att Muppetminime så gärna vill ha rätt på Flashback.

Antar att man måste vara sektmedlem för att inte hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in