2025-06-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Kan du inte lyssna på hans rättegång innan du fortsätter göra bort dig?
Jag har lyssnat och han nämner inte recept där så sluta göra bort dig.
Citera
2025-06-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jo, det är allmänt känt i och med att det sades i rättegången. Varför ens ifrågasätta det?
Varför hittar du på?
Citera
2025-06-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Med tanken på att han hållit på med droger och anabola I 10 år ligger bevisbördan på er eller honom att han slutat. Han pissade väl inte ens rent i höstas?

Men kommer bevis att han tog droger i Maj så bevisar det inte att han håller på med det nu 😆

Jag har för mig att han skulle lämna pissprov och sa att han klarat det men när samtalet med soc och Julia sa sockvinnam att han hade pissat positivt. Så nån gång i Sverige har han tagit någon form av narkotika.
Citera
2025-06-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har för mig att han skulle lämna pissprov och sa att han klarat det men när samtalet med soc och Julia sa sockvinnam att han hade pissat positivt. Så nån gång i Sverige har han tagit någon form av narkotika.
Det behöver han inte alls ha gjort han kan ha tagit utomlands och varit positiv när han kom hem. Det var väl anabola han var positiv på och inte narkotika dessutom.
Citera
2025-06-22, 16:17
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Varför är du så galet fixerad vis hans snopp?

Även om det är lagligt i Spanien så behöver det inte vara lagligt i Sverige

Va? Om han har det på recept i Spanien så är det lagligt i Sverige.
Citera
2025-06-22, 16:18
Medlem
Citat:
Va? Om han har det på recept i Spanien så är det lagligt i Sverige.
Nej det behöver det inte alls vara.
Citera
2025-06-22, 16:18
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Jag har lyssnat och han nämner inte recept där så sluta göra bort dig.

Nu har jag svarat så många gånger så du får nog ta och fundera lite själv.

Men återigen har han recept i Spanien så får han ta med sig upp till ett års dos med sig till Sverige. Men han blev dömd.
Citera
2025-06-22, 16:21
Medlem
Citat:
Nu har jag svarat så många gånger så du får nog ta och fundera lite själv.

Men återigen har han recept i Spanien så får han ta med sig upp till ett års dos med sig till Sverige. Men han blev dömd.
Nej det får man inte göra med alla mediciner. Han kanske inte ens begärde dokumentation för att få ta med någon medicin till Sverige och all medicin får du inte överföra hur som helst. Han blev dömd för innehav och inte för bruk.
Citera
2025-06-22, 16:24
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Nej det får man inte göra med alla mediciner. Han kanske inte ens begärde dokumentation för att få ta med någon medicin till Sverige och all medicin får du inte överföra hur som helst. Han blev dömd för innehav och inte för bruk.

Jo man får ta med sig testosteron från EES land om man har recept. Kan du inte kolla lite information på nätet innan du säger så efterblivna saker?
Citera
2025-06-22, 16:27
Medlem
Citat:
Jo man får ta med sig testosteron från EES land om man har recept. Kan du inte kolla lite information på nätet innan du säger så efterblivna saker?
Du får inte ta med dig sådana preparat utan rätt dokumentation. Du kan ha medicin i Sverige på recept som du inte får ta med dig till andra länder inom EU om du saknar rätt dokumentation.
Han hade inte rätt dokumentation för att ha med sig preparatet till Sverige men det var lagligt i Spanien för honom att bruka är vad han säger i rättegången. Du kanske inte ska hänvisa till den om du inte ens vet vad han säger där.
Citera
2025-06-22, 16:29
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Du får inte ta med dig sådana preparat utan rätt dokumentation. Du kan ha medicin i Sverige på recept som du inte får ta med dig till andra länder inom EU om du saknar rätt dokumentation.
Han hade inte rätt dokumentation för att ha med sig preparatet till Sverige men det var lagligt i Spanien för honom att bruka är vad han säger i rättegången. Du kanske inte ska hänvisa till den om du inte ens vet vad han säger där.

Då hade han blivit dömd för smuggling, han kan inte bli dömd för innehav om han har recept. Är du på riktigt så här dum?
Citera
2025-06-22, 16:34
Medlem
Citat:
Då hade han blivit dömd för smuggling, han kan inte bli dömd för innehav om han har recept. Är du på riktigt så här dum?
Det kan han absolut bli om han inte har det på recept i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in