2025-06-20, 11:14
Medlem
IvanDF3s avatar
MIDSOMMARAFTON? FRAMFÖR ALLT ÄR DET BENMORGON.

Jag körde ett gryningspass för ben, röv och vader. Återigen efter Dorians Blood & Guts-koncept men anpassat till mina (krånglande knä och skadad ländrygg) och gymets (som saknar en del maskiner) förutsättningar.

Övningar
1) Sittande vadpressar i Smitmaskinen: 3 x 10
2) Röv-övningen med Smith-stången över höft och juck mot taket: 3 x 10
3) Rumänska (raka) marklyft: 3 x 10
4) Benspark: 3 x 10
5) Benpress: 3 x 8❌
6) Stående vadpressar: 3 x 10
7) Sittande lårcurls: 3 x 10
8) Rövmaskin kmed viktmagasin: 3 x 30

Mitt gym har ingen maskin för sittande vadpressar. Försökte köra den i smithen men måste lassa på så mycket vikt att den rent praktiskt inte är görbar. Rövövningen i Smithen är också plan B eftersom gymet även saknar den fantastiska maskinen med fria vikter, som man lägger sig och juckar mot taket. Tyvärr blev det ingen benpress i dag. Fortfarande fungerar bara en av de två benpressarna och i dag var den ockuperad av en pensionär som ALLTID flyttar in i den i minst 45 minuter.

Orala?
Jag funderar på att ta min orala oskuld. Har i alla år kört inject only. Men nu är jag nyfiken. Har OT, Winnar och Anavar på listan. Jag lutar åt Win eftersom det skulle synka fint med deffen och att jag redan kör cutmix ripo. Ska klura lite till

Kör hårt (för givetvis ska du också bocka av ett pass på midsommarafton)! // Ivan
Citera
2025-06-20, 15:58
Medlem
IvanDF3s avatar
MIDSOMMARAFTONS ANDRA PASS: RYGG A'LA DORIAN YATES

Efter att ha ätit både lunch och ett mellanmål, tog jag mig till ett nästan öde gym och körde ett riktigt bra ryggpass. I dag snäppet tyngre och mer Dorian-brutalt än förra gången jag smiskade lats & Co. Så pass att jag tog till mig den filosofi han tenderar att tillämpa halvvägs in i - eller mot slutet av - ett pass. Då man är så uppvärmd att det räcker med 1-2 blytunga set för att i en given övning ge precis allt.

Övningar
1) Pullovers med hantel: 4x8
2) Pulldowns i maskin med fria vikter: 3 set (10, 8, 7)
3) T-bar med brett grepp i maskin med fria vikter: 3 set (10, 8, 6)
4) Pulldowns med omvänt grepp: 3 set (10, 8, 5 + 2 halva reps)
5) Low row i maskin med fria vikter: 2 set (10 reps på 100 kg och 7 reps på 120 kg)

I morgon blir det en total vilodag från gymet men ska försöka komma upp i +15 000 steg. Nu ska jag unna mig en extra stadig portion ryggbiff, klyftpotatis och beasås med gratinerade tomathalvor som tillbehör.

Glad midsommar! // Ivan
Citera
2025-06-21, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
MIDSOMMARAFTONS ANDRA PASS: RYGG A'LA DORIAN YATES

Efter att ha ätit både lunch och ett mellanmål, tog jag mig till ett nästan öde gym och körde ett riktigt bra ryggpass. I dag snäppet tyngre och mer Dorian-brutalt än förra gången jag smiskade lats & Co. Så pass att jag tog till mig den filosofi han tenderar att tillämpa halvvägs in i - eller mot slutet av - ett pass. Då man är så uppvärmd att det räcker med 1-2 blytunga set för att i en given övning ge precis allt.

Övningar
1) Pullovers med hantel: 4x8
2) Pulldowns i maskin med fria vikter: 3 set (10, 8, 7)
3) T-bar med brett grepp i maskin med fria vikter: 3 set (10, 8, 6)
4) Pulldowns med omvänt grepp: 3 set (10, 8, 5 + 2 halva reps)
5) Low row i maskin med fria vikter: 2 set (10 reps på 100 kg och 7 reps på 120 kg)

I morgon blir det en total vilodag från gymet men ska försöka komma upp i +15 000 steg. Nu ska jag unna mig en extra stadig portion ryggbiff, klyftpotatis och beasås med gratinerade tomathalvor som tillbehör.

Glad midsommar! // Ivan

Vad säger du om medi pharma, hur länge har du legat på det märket?
Citera
2025-06-21, 06:41
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas
Vad säger du om medi pharma, hur länge har du legat på det märket?

MediPharma var ett nytt märke för mig även om det har funnits länge på marknaden. Att jag nu uteslutande har kört MediaPharma, beror på att jag lade ned ett jäkla detektivarbete på att hitta en bra, seriös shop att handla av. När jag väl hittade en riktigt proffsig och pålitlig säljare/nätbutik, var och är MediPharma deras huvudsakliga tillverkare. Innan dess har jag provat en lång rad andra märken.

Jag har kört MediPharma sedan början av mars i år och hittills använt mig av följande varianter: Testo C, Susta, Npp, Mast E och deras Cutmix Ripo 250 mg. Det är bra produkter. Prisvärda och de gör vad de ska. Bra kvalitet på oljan som är len och rinnig. Vilket jag uppskattar eftersom jag avskyr att sticka mig själv. Rinniga oljor gör då det momentet i alla fall lite mindre jobbigt.

Det korta svaret: MediPharma är bra.
Citera
2025-06-21, 22:41
Medlem
Citat:
MediPharma var ett nytt märke för mig även om det har funnits länge på marknaden. Att jag nu uteslutande har kört MediaPharma, beror på att jag lade ned ett jäkla detektivarbete på att hitta en bra, seriös shop att handla av. När jag väl hittade en riktigt proffsig och pålitlig säljare/nätbutik, var och är MediPharma deras huvudsakliga tillverkare. Innan dess har jag provat en lång rad andra märken.

Jag har kört MediPharma sedan början av mars i år och hittills använt mig av följande varianter: Testo C, Susta, Npp, Mast E och deras Cutmix Ripo 250 mg. Det är bra produkter. Prisvärda och de gör vad de ska. Bra kvalitet på oljan som är len och rinnig. Vilket jag uppskattar eftersom jag avskyr att sticka mig själv. Rinniga oljor gör då det momentet i alla fall lite mindre jobbigt.

Det korta svaret: MediPharma är bra.

Tog det verkligen så lång tid? Eller jo, många shoppar som lagt ner men vet en som står kvar stabila. Även dom har medi pharma och de flesta märken försvinner mer och mer. Men verkar som de flesta säljer medi pharma. Jag har varit så sjuukt skeptisk till det märket. Men tack då vet ja
Citera
2025-06-21, 22:55
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas
Tog det verkligen så lång tid? Eller jo, många shoppar som lagt ner men vet en som står kvar stabila. Även dom har medi pharma och de flesta märken försvinner mer och mer. Men verkar som de flesta säljer medi pharma. Jag har varit så sjuukt skeptisk till det märket. Men tack då vet ja

Jag har en kurrapport inne på hushboard.biz
Där skriver jag ut den shop jag beställer från.
Citera
2025-06-22, 14:37
Medlem
IvanDF3s avatar
9 SET PECS A'LA DORIAN YATES OCH JAG BLEV HELT FÄRDIG

Alltså, jag är van att köra rejält tungt och med hög volym. Men det räcker med att halvbra så lite som snudda vid Dorians träningsprincip för att bli helt, helt färdig. Trots bara några få set. I morse fick jag iofs hastigt och lustigt avbryta inte ens halvvägs in i passet (var tvungen att hjälpa en kompis med en blixtsnabb utryckning).

Jag ska återvända till gymet i kväll och göra om passet och bocka av det i sin helhet. Jag ser de här 9 seten som någon slags uppvärmning eller kanske trailer:

1) Bänkpress i smith: 3 x 8

2) Incline I maskin med fria vikter: 3 x 10

3) Flyes i pec deck: 3 x 10

Här är Dorians bröst- och bicepspass (i alla fall i en version): https://youtu.be/6mCHtlEwYEY

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-06-29, 13:42
Medlem
Munkees avatar
Citat:
9 SET PECS A'LA DORIAN YATES OCH JAG BLEV HELT FÄRDIG

Alltså, jag är van att köra rejält tungt och med hög volym. Men det räcker med att halvbra så lite som snudda vid Dorians träningsprincip för att bli helt, helt färdig. Trots bara några få set. I morse fick jag iofs hastigt och lustigt avbryta inte ens halvvägs in i passet (var tvungen att hjälpa en kompis med en blixtsnabb utryckning).

Jag ska återvända till gymet i kväll och göra om passet och bocka av det i sin helhet. Jag ser de här 9 seten som någon slags uppvärmning eller kanske trailer:

1) Bänkpress i smith: 3 x 8

2) Incline I maskin med fria vikter: 3 x 10

3) Flyes i pec deck: 3 x 10

Här är Dorians bröst- och bicepspass (i alla fall i en version): https://youtu.be/6mCHtlEwYEY

Kör hårt! // Ivan

Hur blev det med kvällspasset Ivan?
Citera
2025-07-08, 20:02
Medlem
Munkees avatar
Fan, Ivan har väl inte kolat vippen?
Citera
2025-07-10, 20:13
Medlem
Vi är orolig för dig Ivan, har du bara tagit en paus i skrivandet eller har det hänt något?
Citera
2025-07-12, 11:32
Medlem
Ni kan nog vara lugna, Ivan krigar på fortfarande är jag säker på. Tänk på att det är sommar och folk även har ett liv utanför gymmet och FB, så troligtvis är han bara upptagen med livet och kikar in snart.
Citera
2025-07-25, 11:31
Medlem
Stor-steffes avatar
Ivan var har du tagit vägen?

Jag blev orolig för du uppdaterar ALLTID i tråden ju.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in