Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vilka helt andramänniskor är det tal om då?
Det lilla judiska landet vid Medelhavet med färre än 10 miljoner invånare dikterar världens största supermakt att attackera ett annat land och du tror inte på judekonspiration
Neocons sen om det är judar eller inte vet jag ej
Citera
2025-06-22, 12:34
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Ulf Kristersson uttalar sig om USA:s attack:
”Regeringen följer noga händelseutvecklingen efter nattens attacker mot Irans kärnvapenprogram. För Sverige förblir det viktigt att Iran inte utvecklar kärnvapen. Det är också viktigt att våldsspiralen i Mellanöstern stoppas. De-eskalering, återhållsamhet och en återgång till samtal och diplomati är nu av största vikt. Regeringen för nära dialog med våra partners och allierade”.

Storhetsvansinnet hos den här dvärgen asså!! Haha är han komiker eller statsminister?

Tror han att Sverige skulle vara ett mål för Iran?

Skulle du kunna utveckla storhetsvansinnet i uttalandet? Så att vi som inte är utvecklingsstörda nazister förstår vad du menar.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Någon gång måste man väl ändå hoppas att hela Mellanöstern, inte bara Iran, besvarar USAs hetsande. Inte med bomber, utan med något som gör mer ont i de hjärntvättade amerikanernas plasthjärtan: förlust av kontroll.

Tänk om Irak, Syrien, Libanon, Jemen, Afghanistan, Iran, Palestina och hela regionen plötsligt samlade sig, inte som offer, utan som ett enda stort medvetande om att de är medvetna om att USA och Israel är den sanna Satan i universum.

Inte för att bomba tillbaka, utan för att ställa USA inför deras största mardröm: att någon de trampat på reser sig, utan att först fråga om tillstånd.

Kanske borde USA få smaka lite av det de själva delat ut: oprovocerad fasa, diplomatiskt hyckleri och den eviga känslan av att vara hatad, inte för vem man är, utan för vad man faktiskt gjort.

Det hade varit spännande att ta del av vad imamer uppmuntrar sin församling till idag.
Haha, Iran har betydligt fler fiender än allierade i Mellanöstern. Det finns inga som är gladare än andra länder i regionen att Irans terrornätverk och proxyarmeer inte får tillgång till kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Att Ryssland reagerar dåligt på bombningarna är ett tecken på att Trump har gjort helt rätt.

Bra jobbat.
Och du tror att du någonsin kommer få deras riktiga reaktion i mainstream media?
Citera
2025-06-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför är jag löjlig. Jag har bara sagt vad CIA har gjort för bedömning och du ifrågasätter det. Det är inte min bedömning. Därför får du ta det med CIA.

Du skrev att jag skulle ringa CIA, tror du att dom är villiga att diskutera med mig?
Ergo: du är löjlig
Citera
2025-06-22, 12:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast även om det vore som du säger - vilket du inte lämnat källa på - så skulle ju vinsten av lyftandet av sanktionerna på Iran uppväga den extra kostnaden.

Självklart har alla fredliga länder med utvecklingen av kärnvapen i terrorstater att göra.
Vilka "fredliga" länder tänker du på som är inblandade i denna konflikt?.
Dessa har dessutom kärnvapen själva, varav agressorn vägrat släppa in kontrollanter för att överse deras verksamhet på området.
Nånstans så blir hyckleriet bara för mycket för att kunna tas på allvar.
Citera
2025-06-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Iran har rätt till kärnkraft och till levande kärnforskare och nu har man också fått rätten att tillverkas kärnvapen för avskäckande syfte precis som "rätten" Israel fick. Sen om Iran tar sig den rätten är en annan sak. Vad är västvärlden för dig? folkmord, världskrig, kolonisalism, koncentrationsläger, världsherravälde, utbredd dekadens, fetma, detta? Går det inte lite för långt även för dig?

Du står på fel sida av historien och på fel sida i väst..
Citera
2025-06-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Någon gång måste man väl ändå hoppas att hela Mellanöstern, inte bara Iran, besvarar USAs hetsande. Inte med bomber, utan med något som gör mer ont i de hjärntvättade amerikanernas plasthjärtan: förlust av kontroll.

Tänk om Irak, Syrien, Libanon, Jemen, Afghanistan, Iran, Palestina och hela regionen plötsligt samlade sig, inte som offer, utan som ett enda stort medvetande om att de är medvetna om att USA och Israel är den sanna Satan i universum.

Inte för att bomba tillbaka, utan för att ställa USA inför deras största mardröm: att någon de trampat på reser sig, utan att först fråga om tillstånd.

Kanske borde USA få smaka lite av det de själva delat ut: oprovocerad fasa, diplomatiskt hyckleri och den eviga känslan av att vara hatad, inte för vem man är, utan för vad man faktiskt gjort.

Det hade varit spännande att ta del av vad imamer uppmuntrar sin församling till idag.

Du kan alltid drömma, lycka till att det gänget skulle klara av att samarbeta.
Citera
2025-06-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu kommer Iran att göra det misstaget att söka "hämnas". Man kommer spektakulärt försöka sänka ett hangarfartyg eller i vart fall ett större fartyg.

Dör en massa flottister kommer det att väcka Rumps oerhörda VREDE.

Nu får vi se om Mullorna förstår detta eller man går vidare mot sin egna DÖD.

Öööh jag tvingas logga ut men återkommer senare...är bolaget öppet idag?
Hangarfartyg är oerhört svåra att sänka. Mer troligt är robotattacker mot amerikanska baser.
USA har 40 000 man baserade i Mellersta östern på en mängd olika ställen.
Citera
2025-06-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De borde sikta in sig på de som initierade allt.

Du menar Israel? Iran kan inte göra mycket mer än att förstöra bostäder och annat. Det kan man inte hålla på med alltid.

Ursäkta jag behöver logga ur. Har ingen sprit hemma nu.
Citera
2025-06-22, 12:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Du är helt efterbliven eller så trollar du, uran för kärnkraft anrikas till 3-4 % , inte så att man
överdoserar och spär ut som ett glas saft.
USA späder ut sitt uranium de köper ifrån Ryssland, det kallas downblending.
Jag orkar inte googla åt dig. Men läs på lite om downblending HEU.
Citera
2025-06-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornGustaf
Du skrev att jag skulle ringa CIA, tror du att dom är villiga att diskutera med mig?
Ergo: du är löjlig
Exakt, det är löjligt att du börjar argumentera med mig bara för jag skriver vad dom har gjort för bedömning. Skriv bara att du inte tror på deras bedömning istället för att ifrågasätta mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in