Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag tror det här var precis vad doktorn rekommenderade: En rejäl dos av vitamin B2. Något som muslimsvinen nu får lära sig är att det är en sak att springa omkring och gasta "Död åt USA och Israel!", en annan sak att kriga på riktigt. Nu springer de som råttor men har tappat lusten att gasta över huvud taget.

Hamas, Hezbollah, Houtis och nu Iran. Samma skrot och korn alla.
Dom har fått lite för stort självförtroende efter alla dagliga bomber som dom skjutigt mot Israel i 30 år nu.
När väl Israel tillslut agerar tillbaka så står dom helt nakna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Har de 60% uran?
Varför om de inte ska skaffa kärnvapen?

Verkar finnas olika synpunkter på det där, vad vet vi?

Han du citerade har helt fel och sprider lögner. Både Demokrater och Republikaner har varit 100% säkra på att Iran håller på att skaffa kärnvapen, det 60%-80% Uran som är bekräftat är inget man skaffar sig om man inte vill skaffa kärnvapenbomber.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2025-06-22 kl. 11:32.
Citera
2025-06-22, 11:29
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Snart får du samma dos, din dumskalle.
Möjligen av Ryssland då. Iran borde befrias precis som alla andra diktaturer.
Citera
2025-06-22, 11:31
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Håller man gränsen stängd så kommer inga flyktingar in.

Terrorism i Europa är mer förknippat med sunni-islam.

Hade länder som Sverige, UK, Nederländerna, Tyskland haft lika kloka regimer som Polens och Slovakiens så hade risken för islamiska terrordåd varit nada.
Så naivt att tro att Iran inte skulle kunna genomföra terrorattacker i Polen eller Slovakien om de kände för det.

Att man inte hör något om dessa U-länder i öst som hade varit en enda soptipp utan EU-bidrag, är att det inte finns något symboliskt värde att utföra terrorattacker mot dessa U-länder i EU:s periferi.

På samma sätt fanns det inget värde att utföra terrorattacker i Sverige på 00-talet när vi var alliansfria och så gott som neutrala, trots att halva världen levde i Sverige då också. Då var det Danmark som snarare var måltavla efter att idioten Fogh Rasmussen skickade trupper att dö för USA och sionistlobbyn.
Citera
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Det är intressant att du skriver det samtidigt som du försvarar ett system där USA ensidigt avgör vad som är 'rätt' eller 'fel' ofta med bomber som verktyg. Är det inte precis den typen av åsiktsmonopol och maktutövning du säger dig vara emot?

Du klagar över att ditt inlägg blev borttaget (vilket säkert var frustrerande, även om det kanske var OT), men ser inte ironin i att samtidigt försvara aggressiv utrikespolitik som ofta gör exakt det, tystar oppositionella, bombar kritiker, störtar regeringar.

Hyckleri.

Jag försvarar vad jag vill.

Du ser inte ironin att du försöker säga till mig att jag gör fel att stödja den jag stödjar
samtidigt som du gnäller på att USA försöker säga åt världen vad som är rätt och fel?

Om någon är hycklaren här så är du.

Ditt projicerande angående Nordkorea är skrattretande.

Det du anklagar USA för försöker du själv använda på mig. Dvs härskarteknik.

Du försöker säga till mig vem jag ska supporta och du påstår att USA är stora stygga räven.

Gå och släng dig någonstans.
Senast redigerad av Elm17 2025-06-22 kl. 11:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Källa Iran.

Den attackerades med sex bunkerknäckare, finns inget kvar där.

Länge leve Trump!

Inte alls säkert.. men för er som älskar krig och blod får säkert se mer.
Citera
2025-06-22, 11:32
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Är du sur för att de bomba din terroristregim?

Buhuuuu. Gråt lite mer, din parasit.

Dina tårar är ljuvliga.
En parasit är väl ändå någon som känner sin andliga trygghet i kärnvapenlandet nummer ett, som har en historik av att brutalt förinta oskyldiga med atombomber, du vet de (USA) som står med en eldkastare och blåser mot alla som ryktas försöka tillverka en tändsticka. Men de är väl skyddade från terroriststämplar eftersom de uppfann ordet.
Citera
2025-06-22, 11:32
Medlem
Den så kallade "War Powers Resolution" från 1973 är en lag som begränsar presidentens förmåga att engagera sig i militära operationer utan kongressens godkännande. Presidenten måste informera kongressen inom 48 timmar om att amerikanska styrkor har blivit inblandade i militära operationer och måste dra tillbaka trupperna inom 60 dagar om kongressen inte godkänner operationen.
Citera
2025-06-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Har de 60% uran?
Varför om de inte ska skaffa kärnvapen?

Verkar finnas olika synpunkter på det där, vad vet vi?
När du skriver argumenterar du inte emot mig, du argumenterar mot amerikansk underrättelsetjänst och allt deras arbete.
Citera
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Freedom! Democracy! We America! Yeaaaaah!
Anser du att stater som Iran bara ska få fortsätta bygga upp kapacitet att attackera västvärlden? FN och de fjantarna som du verkar hålla på är inte vatten värda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Kolla bortom Maga, det är andra som styr. Om Nettanyahu är med där vet jag ej.
Och nej jag tror inte på nån judekonspiration och sådant trams. Det här är helt andra människor

Vilka helt andramänniskor är det tal om då?
Det lilla judiska landet vid Medelhavet med färre än 10 miljoner invånare dikterar världens största supermakt att attackera ett annat land och du tror inte på judekonspiration
Citera
2025-06-22, 11:34
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det blir inga inspektioner från IAEA så länge det råder krigstillstånd, och "resten av väst" klåpade bort sina möjligheter att påverka genom att idiotiskt rubricera Israels angrepp som "rätt till självförsvar". Iran träffade dem visserligen för överläggningar för en dryg dag sedan, men det var innan USA förklarade krig genom att bomba Iran. Och Starmer gick ut och berättade att man inte var involverad, men att man kände till USAs planer. Säkert helt sant, men vem skulle förhandla med en såpass falsk motpart (som vet att ett angrepp är på väg men ändå låtsas förhandla). Så vad som händer och var det händer och hur det händer kommer nu att höljas i dunkel. Men Iran kommer med all sannolikhet att gå all-in för kärnvapen. De har inget annat fungerande alternativ, eftersom att ge upp och lägga sig på rygg inte är ett alternativ för dem.

Citerar mig själv (), eftersom Irans utrikesminister för några minuter sedan råkade bekräfta det:

Seyed Abbas Araghchi responded to calls from the UK and EU for Iran to “return” to the negotiating table, by saying Iran had never left it, nor “blew it up”.

In a post on X, he said:

Last week, we were in negotiations with the US when Israel decided to blow up that diplomacy.

This week, we held talks with the E3/EU when the US decided to blow up that diplomacy. What conclusion would you draw?

To Britain and the EU High Rep, it is Iran which must “return” to the table.

But how can Iran return to something it never left, let alone blew up?

No more negotiations alltså...
Citera
2025-06-22, 11:34
Medlem
Vuxenbarnet har avreagerat sig då hans militärparad helt misslyckades. Träffades något och räcker det så här för de galna högerextremisterna i Knesset kan man undra? Fredspresidenten önskar nu fred och kanske Norge går ner på knäna och ger honom fredspriset medans barn, kvinnor och gamla sprängs sönder i Gaza.

Om det blir lugn i mellanöstern? givetvis, oroa er inte för nu har Trump löst alla problem ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in