Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Piloterna säger att det skulle vara extremt svårt att göra om denna lågflygning in i (den nyligen förstärkta) väggen.
Jag tror dom.
Jag tror också det skulle vara svårt upprepa en identisk kopia av manöverns sista sekunder. Det betyder dock inte på något vis att ett boeing 757 faktiskt kraschade in i fasaden på Pentagon på det vis som beskrivs.
Huruvida Hanjour bektraktade sin manöver som en träff enligt avsikt eller som att han missade taket och var ytterst nära gå i backen just innan Pentagon kommer vi aldrig få veta.
Personligen tror jag han dök för tidigt och missade taket.
Citat:
Du får tro på precis vem du vill, men personligen tror jag på piloterna
Enda argument du lagt fram är Italienska pilotens berättelse att det är mycket svårt flyga 5-10 meter över marken i 530 mph.
Det är endast 1-2 sekunder planet befinner sig så nära marken och uppenbarligen inte under full kontroll med tanke på att ena motorn slår i gräset strax innan impact.
Då vet jag att det är de absolut sista sekunderna innan kraschen du menar hade varit svåra att klara av, vilket iofs är lite konstigt med tanke på att i det skedet av händelseförloppet är en krasch enda möjliga utfallet...
Gällande resten av Flight 77's manövrar har du inte visat någon som säger att de vore svåra att klara av.
Trodde du hade mer att komma med, men tack i alla fall.