2025-06-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du hör nog själv vad dom säger.
De säger inte ett enda ord om att rundsvängen eller dippen skulle vara omöjlig att klara av.
Citera
2025-06-20, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
De säger inte ett enda ord om att rundsvängen eller dippen skulle vara omöjlig att klara av.
Nej dom säger att det skulle vara extremt svårt att flyga så fort så lågt.
Citera
2025-06-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det finns simulatorer som som är så bra att de används i utbildning och träning av piloter.

DCS är en sån simulator.

Så kallade motion riggs är kul, men de har inte mycket med verkligheten att göra. Det går mycket väl att replikera vad som hände 9/11 utan motion rigg.

Jag har lång erfarenhet av simulatorracing och jag kört motion riggs i både racing och flyg.

Ett datorprogram kan utföra omöjliga saker och lura "piloterna" precis som science fiction och CGI lurar tittarna. Att dom kan träna i simulator/datorprogram är naturligtvis inte bevis. Är du lättlurad?
Utvecklare av avanserade kostbara simulatorer/datorsystem, militära eller privata kan inte bara avslöja deep state's terrorteater utan risk för att missa uppdrag och anseende, eller andra alvarliga händelser, det förstår du nog....
Visselblåsare lever alltid farlig under en korrupt krigsmakt...
Senast redigerad av no-more-scam 2025-06-20 kl. 22:12.
Citera
2025-06-20, 22:21
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Ett datorprogram kan utföra omöjliga saker och lura "piloterna" precis som science fiction och CGI lurar tittarna. Att dom kan träna i simulator/datorprogram är naturligtvis inte bevis. Är du lättlurad?
Utvecklare av avanserade kostbara simulatorer/datorsystem, militära eller privata kan inte bara avslöja deep state's terrorteater utan risk för att missa uppdrag och anseende, eller andra alvarliga händelser, det förstår du nog....
Visselblåsare lever alltid farlig under en korrupt krigsmakt...
Jag vet inte hur det skulle vara möjligt att lura "piloterna". Du får gärna utveckla det.

Och så finns det open source flygsimulatorer. Man kan flyga med en sån om man tror att den korrupta krigsmakten har infiltrerat de andra sim-tillverkarna.
Citera
2025-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Nej dom säger att det skulle vara extremt svårt att flyga så fort så lågt.
Nosen dippad 10° nedåt samt fullt gaspådrag från 2000 fots höjd kommer ofrånkomligen sluta i en krasch. Betvivlar du det?
Citera
2025-06-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Nosen dippad 10° nedåt samt fullt gaspådrag från 2000 fots höjd kommer ofrånkomligen sluta i en krasch. Betvivlar du det?
Piloterna säger att det skulle vara extremt svårt att göra om denna lågflygning in i (den nyligen förstärkta) väggen.
Jag tror dom.

Du får tro på precis vem du vill, men personligen tror jag på piloterna
Citera
2025-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Piloterna säger att det skulle vara extremt svårt att göra om denna lågflygning in i (den nyligen förstärkta) väggen.
Jag tror dom.
Jag tror också det skulle vara svårt upprepa en identisk kopia av manöverns sista sekunder. Det betyder dock inte på något vis att ett boeing 757 faktiskt kraschade in i fasaden på Pentagon på det vis som beskrivs.
Huruvida Hanjour bektraktade sin manöver som en träff enligt avsikt eller som att han missade taket och var ytterst nära gå i backen just innan Pentagon kommer vi aldrig få veta.
Personligen tror jag han dök för tidigt och missade taket.

Citat:
Du får tro på precis vem du vill, men personligen tror jag på piloterna
Enda argument du lagt fram är Italienska pilotens berättelse att det är mycket svårt flyga 5-10 meter över marken i 530 mph.
Det är endast 1-2 sekunder planet befinner sig så nära marken och uppenbarligen inte under full kontroll med tanke på att ena motorn slår i gräset strax innan impact.

Då vet jag att det är de absolut sista sekunderna innan kraschen du menar hade varit svåra att klara av, vilket iofs är lite konstigt med tanke på att i det skedet av händelseförloppet är en krasch enda möjliga utfallet...
Gällande resten av Flight 77's manövrar har du inte visat någon som säger att de vore svåra att klara av.

Trodde du hade mer att komma med, men tack i alla fall.
Senast redigerad av Prudent 2025-06-20 kl. 23:38.
Citera
2025-06-21, 02:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det skulle vara möjligt att lura "piloterna". Du får gärna utveckla det.

Och så finns det open source flygsimulatorer. Man kan flyga med en sån om man tror att den korrupta krigsmakten har infiltrerat de andra sim-tillverkarna.

Nej, hur skulle man bli lurad av datorgrafik och programmering...?
Om inte CGI, virtual reality, AI m.m. ger dig någon hint kan nog ingen hjälpa dig.
Citera
2025-06-21, 03:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Pentagon ska ju vara skyddat av allehanda försvarsåtgärder. Så att ett passagerarflygplan skulle kunna störta in i det efter alla uppgifter om vad som hänt tidigare är bara löjligt. Dessutom visar videon som släpptes att det inte var ett flygplan som åkte in i väggen.

Vad var det då som flög in i väggen?
Citera
2025-06-21, 03:45
Bannlyst
Citat:
Jag tror också det skulle vara svårt upprepa en identisk kopia av manöverns sista sekunder. Det betyder dock inte på något vis att ett boeing 757 faktiskt kraschade in i fasaden på Pentagon på det vis som beskrivs.
Huruvida Hanjour bektraktade sin manöver som en träff enligt avsikt eller som att han missade taket och var ytterst nära gå i backen just innan Pentagon kommer vi aldrig få veta.
Personligen tror jag han dök för tidigt och missade taket.

Enda argument du lagt fram är Italienska pilotens berättelse att det är mycket svårt flyga 5-10 meter över marken i 530 mph.
Det är endast 1-2 sekunder planet befinner sig så nära marken och uppenbarligen inte under full kontroll med tanke på att ena motorn slår i gräset strax innan impact.

Då vet jag att det är de absolut sista sekunderna innan kraschen du menar hade varit svåra att klara av, vilket iofs är lite konstigt med tanke på att i det skedet av händelseförloppet är en krasch enda möjliga utfallet...
Gällande resten av Flight 77's manövrar har du inte visat någon som säger att de vore svåra att klara av.

Trodde du hade mer att komma med, men tack i alla fall.
Jag litar som sagt på dom erfarna piloterna.
Du litar på debunkers på Reddit.
Citera
2025-06-21, 16:28
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Nej, hur skulle man bli lurad av datorgrafik och programmering...?
Om inte CGI, virtual reality, AI m.m. ger dig någon hint kan nog ingen hjälpa dig.
Jag vet att man kan lura människor, men här pratar vi om nåt som man styr själv.

Om jag tar ett flygplan i DCS och så dyker jag ner mot marken och rätar upp och flyger rätt in i en byggnad.
Hur blir jag lurad då?
Citera
2025-06-22, 00:38
Medlem
Citat:
Jag vet att man kan lura människor, men här pratar vi om nåt som man styr själv.

Om jag tar ett flygplan i DCS och så dyker jag ner mot marken och rätar upp och flyger rätt in i en byggnad.
Hur blir jag lurad då?

Mario Bros/Nintendo 8-bitars grafik dataspel.
Du styr figuren själva, så "hur blir du lurad"???

Et flygplan i ett program i en dator...
Du flyger inte efter fysikens lagar, du "flyger" med något som liknar ett flygplan.
Inget problem att programmera in manövreringar som är omöjliga in den verkliga världen.
Tror du detta är bevis eller realitet blir du lurad...tydligen.

Skilnaden mellan Nintento och moderna dataspel är kvaliteten på grafiken.
Båda är fantasier, fast dom lettlurade kan innbillas att senaste nytt är verklighet då det ser sådan ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in