Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
SVT har i flera år gnällt på längdåkarna inte ställer upp i deras retarderade SM-vecka oavsett det gäller sommar eller vinter. Varför förbundet ens bryr sig är väldigt oklart. Jag hade dragit mig ur tramset med SM-vecka för länge sedan eftersom längdåkningen är den enda stora idrotten och resten mest är trams.
Jag vet inte när planen gjordes upp att hon skulle åka till Riksgränsen för skidtester, men med tanke på att hon inte åkt på hela våren tror jag inte det var aktuellt när körde rullskidor på Grekland oavsett utgång.
När planen lades vet jag inte men enligt Stefan Tomson skulle hon vara med där och det är både träningsläger, mediaträff och skidtester. En kombination…men om hon inte var säker på att det skulle hålla hela veckan tyckte de att det var bäst hon stannade kvar hemma.
” Men alla stjärnor är inte på plats.
Frida Karlsson, som är på väg tillbaka efter en fotskada, har fått kasta in handduken. Hon är inte redo för en veckas träning på snö.
– Finns det en osäkerhet om att man klarar av det är det bättre att stanna hemma, säger damtränaren Stefan Thomson.
Planen var ändå att hon skulle vara med – innebär det här att hon ligger lite efter i sin rehab?
– Ja, kanske lite efter. Det finns den här osäkerheten om hon verkligen tål en hel vecka på snö. Det är lite gränsfall just nu.”
Gränsfall på snö och nyss börjat med rullskidor tolkar jag det senaste två veckorna som. Då känns de lite tidigt med tävlingslopp i fristil på ett SM men de kanske går bra.