2025-05-17, 16:56
Medlem
Frida ute och åker rullskidor på Grates Instagram så det är väl ett tecken på att det går framåt iallafall
Citera
2025-05-20, 05:54
Medlem
Jenshalls avatar
Får se om det kommer något besked kring Fridas ”skada” eller skada de närmaste dagarna. Skall det opereras börjar det brinna i husknutarna tiden är knapp, snart försäsong igen.

Även om Frida vill lusta runt i säng halmen med ny hingst som man kan läsa om flitigt i denna tråd måste ”skadan” el skadan fixas.
Citera
2025-05-22, 17:11
Medlem
Vem som gör vad med vem är nog lika vanligt att prata om som vem som tjänar mest eller har mest i underhåll som på den gamla goda tiden i England. "He's twentyfive thousand pounds!". Jens Hall kan vara en förklädd diskbänksrealist i form av en gammal tant. Inget fel i det. Kanske en indikation på normalitet. Flocken måste hålla reda på vilka som är starka och vilka man kan underordna sig. Kan också tänka mig att en hel del lever genom Frida. Vilket kan funka men också ses som mindre bra.

Men som fan hoppas man att idolen har det bra på alla sätt och vis och får avkoppling och annat man kan behöva mellan loppen för att kunna förse oss med högtidsstunder senare.

I mitt fall har jag frågat mig vad mina enda idoler i livet, Foppa och Frida, vad de har gemensamt. Ska de nödvändigtvis göra allt själva? Eller att de har "skottställt" på målet, vinsten? Eller att de vinner och är glada? Eller firar med någon liten personlig ritual för sig själva? Eller att de är personliga? Är det vad jag har som ideal? Inte lätt att klura ut.
Senast redigerad av ccnut 2025-05-22 kl. 17:47.
Citera
2025-05-23, 14:45
Medlem
Hittade den här länken från en av åkarna som Frida var med på Teneriffa. Hon pratar en hel del om vad hon fick med sig för lärdomar från de två veckorna de bodde ihop. Frida var kvar ytterligare några veckor där hon körde mer diagonal, lite löpning och nått fristilspass men i början när det bara gick att staka och köra i gymmet hängde hon med team Ramuddens tjejer.

https://www.langrenn.com/langlop/to-uker-med-frida-karlsson-det-var-litt-nivaforskjell-kan-man-si/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR5Dn89PKtJ-C2OkqHuBAjGTvj_8VPQxmOYO78sly8ao5HSAnczeaVQiQ9EwrA _aem_k8nIaWT ZctBhLb0fTQgHvg
Citera
2025-05-28, 17:24
Medlem
En ny liten uppdatering om skadeläget på Frida, Moa och Linn när lägerverksamhet vid riksgränsen drar igång. De skippar lägret för mer rehab och Frida verkar ha halkat lite bakåt i sin rehab igen.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/stjarnorna-missar-skidlandslagets-forsta-traningslager/
Citera
2025-05-31, 14:00
Moderator
Hjv9s avatar
Ser att Frida redan nu anmält sig till masstarten på rullskid-SM i Norrköping som går om en månad.
Citera
2025-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ser att Frida redan nu anmält sig till masstarten på rullskid-SM i Norrköping som går om en månad.

Vilken stil? Klassiskt, stakning, fristil?
Citera
2025-05-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Vilken stil? Klassiskt, stakning, fristil?
18km skejt masstart. Förmodligen flack bana i centrala Norrköping
Citera
2025-05-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
18km skejt masstart. Förmodligen flack bana i centrala Norrköping

Det känns nästan mer som att hon är uppskriven för att locka folk och ska strykas mot slutet…har sett de ske med toppidrottsveckan i Norge förut.

Kan ha fel med de känns inte så troligt att hon ställer upp på skate. 50km stakning som går emellanåt eller en klassisk intervallstart kan jag se, men fristil i fält känns som rätt hög skaderisk, än värre då om hon redan har skador som triggas av fristil och hon just nu ligger back i rehab så pass mycket att hon inte är med på lagets snö läger.

Men hon kanske är tävlingssugen.
Citera
2025-06-01, 00:30
Medlem
Citat:
Det känns nästan mer som att hon är uppskriven för att locka folk och ska strykas mot slutet…har sett de ske med toppidrottsveckan i Norge förut.

Kan ha fel med de känns inte så troligt att hon ställer upp på skate. 50km stakning som går emellanåt eller en klassisk intervallstart kan jag se, men fristil i fält känns som rätt hög skaderisk, än värre då om hon redan har skador som triggas av fristil och hon just nu ligger back i rehab så pass mycket att hon inte är med på lagets snö läger.

Men hon kanske är tävlingssugen.
Hon har ju kört pass på rullskidor, tror det ger en helt annan stabilitet än snö. Men det är lite udda att hon ska vara med där med tanke på att landslagsåkarna inte brukar åka SM. Kan vara att det är pga krav från SVT eller så är hon helt enkelt väldigt tävlingssugen.
Citera
2025-06-01, 00:46
Medlem
katws avatar
Citat:

Hon anmälde sig inte till Toppidrettsveka för att locka folk. Hon fick ställa in pga skada.
Citera
2025-06-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hon har ju kört pass på rullskidor, tror det ger en helt annan stabilitet än snö. Men det är lite udda att hon ska vara med där med tanke på att landslagsåkarna inte brukar åka SM. Kan vara att det är pga krav från SVT eller så är hon helt enkelt väldigt tävlingssugen.

Hon körde väll något pass på rullskidor i Grekland bara? I början var de bara cykel och gym skrevs det om så det känns mer som ett staktest. Läste att innan de kom dit hade hon inte kört ett enda helt pass på rullskidor. Så de är nog mer möjligt att det kan ha gett något bakslag eller liknande som fick henne att ställa in snö lägret för där skulle hon egentligen ha vart med enligt tränarna. Att då stå på start i skate masstart på en vanlig sm tävling känns långsökt om något när hon knappt stakar på rullskidor. Då känns de för mig mer troligt att namnet lånats ut men de skulle samtidigt vara kul att få se henne tävla när hon knappt gjorde det ifjol. Men de känns inte som en risk hon kommer ta en OS säsong. Då ska nog kroppen svara väldigt bra innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in