Citat:

Ursprungligen postat av 
Rimbert

Då måste väl Göteborgskoloristen gå in för lagning efter helgen, med tanke på hur den såg ut på bilderna efter denna olyckliga krock med ett kebabhak.

I Händelse- och Avvikelserapporteringssystemet (HOA) kan vi se vilka felanmälningar som har gjorts för en viss vagn. Listan brukar innehålla poster som "trasig körriktningsvisare vänster fram", "klotter i C-delen", "felkod blablabla" och dylikt. Den sist inlagda felanmälan för vagn 379 lyder just nu "A-delen totalt förstörd, C & B ser ok ut". 
Så man kanske kommer att transplantera på en A-sektion (framdel) från något stående M31-vrak som blivit påkört bakifrån. Hur som helst skall alla M31

r till Tjeckien för omfattande revision.
Det finns f.ö. inga kvarstående felanmälningar gällande bromssystem för 379. Vad gäller traktion tappade den drivningen en gång för ett år sedan, men det är allt som är registrerat. Men det betyder inte att det inte var ett tekniskt fel inblandat denna gång, jag bara kollade av nyfikenhet i fall det fanns något relevant.
Angående föraren:
Förarskvallret just nu är att det handlar om en babbe av manligt kön och i (övre?) medelålder, med många år som spårvagnsförare i ryggen. Han är namngiven i skvallret, men det är inget jag ens tänker hinta om.
Mina pengar ligger fortfarande på något i stil med plötslig sjukdom, mikrosömn eller dylikt.