2022-09-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Svenska polisen har dödat fler människor än vad vargar har. Det är ganska stört med tanke på hur många som vill utrota vargar jämfört med hur många som vill avskaffa polisen.

Svenska poliser går iaf inte och skjuter ihjäl boskap. Men vargar dödar böndernas kossor, får och renar. Det är därför dom vill skjuta vargar.
Citera
2022-09-18, 10:50
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Äldre poliser har blivit utbildade att trycka ner människor. Det sitter i ryggmärgen på dem. Det finns en anledning till att dessa poliser jagar 15-åringar som cyklar utan händerna på styret. Vidriga fascistiska as är dom. Givetvis fanns det fler av såna poliser för 20 år sedan, men det finns en del kvar inom kåren.
Då har vi två olika erfarenheter.
Citera
2022-09-18, 11:05
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Då har vi två olika erfarenheter.

Citat:
Med några öl och några drinkar innanför västen tyckte en ledig polis att det var lämpligt att träda i tjänst för att trakassera några niondeklassare på skolresa. Och när en av pojkarna uppträdde nervöst var det skäl nog att kroppsvisitera honom. Nu döms polisen för tjänstefel.
https://nyheteridag.se/berusad-polis...rade-16-aring/

Sannolikt inte en nyutexaminerad polis.
Citera
2022-09-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Svenska polisen har dödat fler människor än vad cannabis har. Det är ganska stört.

Vad jag vet har väl cannabis bevisligen aldrig dödat någon.
Samhället fokuserar på att stävja nyttjandet av kokain och cannabis, trots att det är dom drogerna som är ofarliga för brukaren och omgivningen, samt ej beroendeframkallande.
Alla droger som är farliga för brukaren, för omgivningen, för samhället och starkt beroendeframkallande, t ex socker, alkohol, opioider, bryr man sig inte så mycket om.
Logiken är obefintlig i ämnet.
Citera
2022-09-18, 12:06
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Kan ha uppfattat det fel, visst, men tror inte det? Vänligen länka till att det enbart gäller "misstänkta" och i vilken form en "misstänkt" utgör.

Räcker det med klädsel / hudfärg / område för att vara misstänkt? (Så har jag uppfattat det iallafall och även blivit drabbat p ga 2 av dessa 3 orsaker.) Vänligen bevisa ditt påstående.
Finns ingen anledning att kontrollera telefoner i onödan med så mycket annat att göra.

Blir man kontrollerad så finns det sannolikt goda skäl till det.
Antingen beroende av sitt eget agerande eller genom samröre med andra som polisen är intresserade av.

Sedan så sker det ibland misstag, det händer i alla verksamheter.

Men jag får fortfarande inte ihop det med övervåld, var kommer det in?
Citera
2022-09-18, 12:12
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Finns ingen anledning att kontrollera telefoner i onödan med så mycket annat att göra.

Blir man kontrollerad så finns det sannolikt goda skäl till det.
Antingen beroende av sitt eget agerande eller genom samröre med andra som polisen är intresserade av.

Sedan så sker det ibland misstag, det händer i alla verksamheter.

Men jag får fortfarande inte ihop det med övervåld, var kommer det in?
Bullshit. Lättare att kolla igenom telefoner än att få ur sanningen (vid misstro) ifrån polisens håll. Detta o samband med att staten har betalat både Facebook och Google MILJONER samt kräver information ifrån dom

Antar att du är Moderat!
Citera
2022-09-18, 17:26
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
https://nyheteridag.se/berusad-polis...rade-16-aring/

Sannolikt inte en nyutexaminerad polis.
Nej visst är det så. Finns rötägg på båda sidor. Det är inte det jag menar. Generellt sett så har de äldre poliserna mer erfarenhet och hanterar situationerna bättre.
Sen om du lyder polisen, hur fel de än har, så behöver de ju inte bruka våld....
Citera
2022-09-20, 13:29
Medlem
HBStoffels avatar
Märkligt att inte denna tråden flyger mer.
Citera
2022-09-20, 14:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Märkligt att inte denna tråden flyger mer.

Inte ett dugg märkligt tycker jag. Flashback brukar allt som oftast försvara polisers övervåld. De flesta tror att övervåldet inte drabbar dem själva och att det bara är kriminella som blir drabbade.
Citera
2022-09-20, 14:34
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Inte ett dugg märkligt tycker jag. Flashback brukar allt som oftast försvara polisers övervåld. De flesta tror att övervåldet inte drabbar dem själva och att det bara är kriminella som blir drabbade.

Klart det finns gott om folk som "slickar stövel" men finns ju garanterat personer här som har grejer att dela med sig av.
Citera
2025-06-19, 18:51
Medlem
Polisen tycks ha tagit en ny metod till sig. Journalisten Aleksander på Gotland igår fick också se detta hända honom igår. (https://www.sverigesradio.se/artikel...elsen-filmades)

Det går till så här
1. Polisen kommer till en situation eller skapar en egen situation av ingenting
2. De ställer någon enstaka fråga tex "Var bor du?"
3. De säger: detta tar vi utanför, följ med här
4. Man följer med men eftersom Polisen tagit tag i en frågar man varför man inte kan gå själv
5. Polisen börjar gorma om att man gör motstånd (så det ska fångas av deras kroppskameror / ljud) på det sättet att det ska verka som man gör motstånd
6. De sätter på handfängsel och om de känner för det brottar ner en.
7. De trakasserar en 15-20 min med en massa dumt snack om ditten och datten och sen släpps man.

Någon mer än jag och Journalisten Aleksander som stött på detta ?

filmen : https://tv.aftonbladet.se/video/3864...igt-kraenkande
Citera
2025-06-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleuret2345
Polisen tycks ha tagit en ny metod till sig. Journalisten Aleksander på Gotland igår fick också se detta hända honom igår. (https://www.sverigesradio.se/artikel...elsen-filmades)

Det går till så här
1. Polisen kommer till en situation eller skapar en egen situation av ingenting
2. De ställer någon enstaka fråga tex "Var bor du?"
3. De säger: detta tar vi utanför, följ med här
4. Man följer med men eftersom Polisen tagit tag i en frågar man varför man inte kan gå själv
5. Polisen börjar gorma om att man gör motstånd (så det ska fångas av deras kroppskameror / ljud) på det sättet att det ska verka som man gör motstånd
6. De sätter på handfängsel och om de känner för det brottar ner en.
7. De trakasserar en 15-20 min med en massa dumt snack om ditten och datten och sen släpps man.

Någon mer än jag och Journalisten Aleksander som stött på detta ?

filmen : https://tv.aftonbladet.se/video/3864...igt-kraenkande

Vad fan hade hänt dig då? Du har redan skapat en tråd om detta och det är inte övervåld whatsoever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in