2025-06-19, 18:39
Medlem
Polisen tycks ha tagit en ny metod till sig. Journalisten Aleksander på Gotland igår fick också se detta igår. (https://www.sverigesradio.se/artikel/aleksander-anklagar-polisen-for-overvald-handelsen-filmades)

Det går till så här
1. Polisen kommer till en situation eller skapar en egen situation av ingenting
2. De ställer någon enstaka fråga tex "Var bor du?"
3. De säger: detta tar vi utanför, följ med här
4. Man följer med men eftersom Polisen tagit tag i en frågar man varför man inte kan gå själv
5. Polisen börjar gorma om att man gör motstånd (så det ska fångas av deras kroppskameror / ljud) på det sättet att det ska verka som man gör motstånd
6. De sätter på handfängsel och om de känner för det brottar ner en.
7. De trakasserar en 15-20 min med en massa dumt snack om ditten och datten och sen släpps man.

Någon mer än jag och Journalisten Aleksander som stött på detta ?

filmen : https://tv.aftonbladet.se/video/386415/haer-brottas-fotografen-aleksander-ner-av-polisen-otroligt-kraenkande
Senast redigerad av kalleuret2345 2025-06-19 kl. 18:47.
Citera
2025-06-19, 18:46
Medlem
Försökte hitta filmen de pratar om, men hittar den inte. Någon som vet var man kan se den?
Citera
2025-06-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Försökte hitta filmen de pratar om, men hittar den inte. Någon som vet var man kan se den?

https://tv.aftonbladet.se/video/386415/haer-brottas-fotografen-aleksander-ner-av-polisen-otroligt-kraenkande
Citera
2025-06-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleuret2345
https://tv.aftonbladet.se/video/386415/haer-brottas-fotografen-aleksander-ner-av-polisen-otroligt-kraenkande
Tackar
Citera
2025-06-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleuret2345
Någon mer än jag och Journalisten Aleksander som stött på detta ?
Vet man anledningen till att polisen ogillar Alexander?
Citera
2025-06-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Antagligen poliser i 25-35 årsåldern som aldrig fått handfängsla någon och behöver nån att öva på. Sjukt agerande av sjuka personer i ett sjukt land.
Polis är för vissa ett karriärsyrke men för många en sista utväg när det inte blev någon man av dem som någon ville anställa (pga lågt IQ). Lite som lågstadie-lärarinna för tjejer.
Citera
2025-06-19, 19:02
Medlem
Det där är väl standard betande från poliser och väktare mot just fotografer.
Även polisen som ställer sig i vägen för när hans fru ska dokumentera övergreppet.
Tror att man behöver inse att det finns höga risker att hålla i en kamera nära poliser.
Ja jo jag har själv blivit utsatt. Dock har dom blivit ännu värre nu. Då var det mest bara förtänkta hot.
Citera
2025-06-19, 19:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Så kan det gå när man inte beter sig!
Citera
2025-06-19, 19:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Läser man artikel kände han visste mannen de först var på varvid Alexander skrek PÅ DOM BARA LASSE! Det kan ju varit upptakten på att han också blev fängslad med bojor...
Citera
2025-06-19, 19:07
Medlem
IRMEs avatar
Båda personerna verkar ju förolämpa poliserna, insinuerar att de är sjuka i huvudet osv. Förolämpning ab tjänsteman borde de ju åka för.
Citera
2025-06-19, 19:09
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Det där är väl standard betande från poliser och väktare mot just fotografer.
Även polisen som ställer sig i vägen för när hans fru ska dokumentera övergreppet.
Tror att man behöver inse att det finns höga risker att hålla i en kamera nära poliser.
Ja jo jag har själv blivit utsatt. Dock har dom blivit ännu värre nu. Då var det mest bara förtänkta hot.
Polisen har rätt att avlägsna alla personer som de tycker försvårar deras jobb.

Fotografer som gör allt för att knäppa ett sensationellt foto, är i vägen, och allt som oftast ute efter att trissa upp en redan svår situation.

Påflugna papparazzis kan räkna med att bli hunsade av polisen. Skit ska skit ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läser man artikel kände han visste mannen de först var på varvid Alexander skrek PÅ DOM BARA LASSE! Det kan ju varit upptakten på att han också blev fängslad med bojor...
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Båda personerna verkar ju förolämpa poliserna, insinuerar att de är sjuka i huvudet osv. Förolämpning ab tjänsteman borde de ju åka för.
Ja, vad var det jag sa? Visste inte ens om det när jag skrev mitt inlägg.

Min fördomsfullhet är mitt sjätte sinne. Slår nästan aldrig fel.
Citat:
Ja just, kommer ihåg nu när de säger det. Läste artikeln tidigare. Det var kanske lite onödigt sagt.
"Kanske lite onödigt sagt".

Jag ser det som att han bad om det.

"Play stupid games, win stupid prices"
Senast redigerad av Bone Collector 2025-06-19 kl. 19:17.
Citera
2025-06-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja just, kommer ihåg nu när du säger det. Läste artikeln tidigare. Det var kanske lite onödigt sagt.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-06-19 kl. 19:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in