2025-06-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Båda personerna verkar ju förolämpa poliserna, insinuerar att de är sjuka i huvudet osv. Förolämpning ab tjänsteman borde de ju åka för.
Du yrar lille gosse.
Citera
2025-06-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Polisen har rätt att avlägsna alla personer som de tycker försvårar deras jobb.

Fotografer som gör allt för att knäppa ett sensationellt foto, är i vägen, och allt som oftast ute efter att trissa upp en redan svår situation.

Påflugna papparazzis kan räkna med att bli hunsade av polisen. Skit ska skit ha.

Ja, vad var det jag sa? Visste inte ens om det när jag skrev mitt inlägg.

Min fördomsfullhet är mitt sjätte sinne. Slår nästan aldrig fel.
Jo här blev det lite snett och misstagligt gosse...
Aleksander var inte ivägen för någon. Polisen FÖLJDE EFTER honom och hans fru för de hade inget annat att göra. Du får kolla händelsens förlopp istället för att sitta och svamla och tramsa. Det finns 2 länkar. Där är all info

1. sätt dig in i saken
2. uttala dig

inte tvärtom med ditt "6:e sinne" det blir inte så bra vettu'
Citera
2025-06-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ja just, kommer ihåg nu när du säger det. Läste artikeln tidigare. Det var kanske lite onödigt sagt.
Ja det var onödigt men helt ok ändå. Ibland säger man saker av olika anledningar och allt man säger kan inte leda till nedbrottning av konstapel Kling & Klang. Tex inte den kommentaren till hans kompis.
Citera
2025-06-19, 19:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleuret2345
Du är själv snut då alltså ? misslyckad yrkesman so mingen ville ha --> bli konstapel kling & klang.

Nej det är jag inte. Jag gillar droger för mycket för att utbilda mig till polis.

Gissar på ditt sätt utav att skriva att du inte heller är någon ''yrkesman''.
Citera
2025-06-19, 19:46
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ja det var onödigt men helt ok ändå. Ibland säger man saker av olika anledningar och allt man säger kan inte leda till nedbrottning av konstapel Kling & Klang. Tex inte den kommentaren till hans kompis.
Uppviglande och hetsande kan, och ska, definitivt leda till det.

Att uppmana sin polare att göra motstånd vid polisingripande, kommer definitivt leda till att polisen avlägsnar dig. Som allra minst.

Det är upp till individen om de vill kaxa med snuten och får ta konsekvenserna för det. Alternativet är att hålla sig undan och sköta sitt.
Svårare än så är det inte. "Play stupid games, win stupid prices".
Citera
2025-06-19, 20:28
Medlem
Tomtekukars avatar
TS är betald rysk påverkansagent. Kudos till polisen som upptäckte det ondskefulla som pågick.
Citera
2025-06-19, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läser man artikel kände han visste mannen de först var på varvid Alexander skrek PÅ DOM BARA LASSE! Det kan ju varit upptakten på att han också blev fängslad med bojor...

Alldeles helt korrekt, samt att hippie-fotografen hade en röd stjärna tatuerad. Och folk frågar sig varför polisen sätter sådant slödder på plats.

Helt rätt! Slut på dalt! Kör stenhårt!
Citera
2025-06-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Fotografer som gör allt för att knäppa ett sensationellt foto, är i vägen, och allt som oftast ute efter att trissa upp en redan svår situation.

Påflugna papparazzis kan räkna med att bli hunsade av polisen. Skit ska skit ha.

Att dom går på papparazzis är väl en helt annan grej och det har jag ingen emot.
Dock tvivlar jag starkt på att det var frågan om det här.
Polis, väktare och faktiskt även tullare gillar inte fotografer.
Tror dom känner sig hotade på något sätt.
Citera
2025-06-19, 20:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det var väl en uppmaning att ge sig på polisen.
Då får man skylla sig själv.
Sköt dig och du slipper polisen.
Så enkelt är det.
Citera
2025-06-19, 20:50
Medlem
Välförtjänat.
Man svarar Ja eller Nej på polisens frågor och kommer absolut ej med återkommande motfrågor
Citera
2025-06-19, 20:59
Medlem
Sätt er in i Polisens situation: De blir verbalt påhoppade verbalt varje dag av gängkriminella och vågar inte ingripa för risken för våldsam retaliering mot dem och deras familjer. Så de kokar ju inombords de stackarna. Så fort de ser en möjlighet att få ur sig en del av den uppdämda ilskan så tar de den, oavsett om det gäller att pepparspreja nån pensionär i ett demonstrationståg eller att brotta ner nån fotograf. Beteendet är väldigt likt mobbade barn som drar benen av insekter för att må lite bättre i sin vardag.
Lösningen? De gängkriminella måste skjutas av, precis som när man skickar in skyddsjägare för att skjuta bort skadedjur.
Citera
2025-06-19, 21:06
Medlem
Statsminister2030s avatar
Själv tar jag reda på vilka poliserna är. Väntar ex antal år. Vet att de skiter ner sig när de är ensamma och obeväpnade. Fler borde göra så. Det krävs inte särskilt mycket för att slå ut polisverksamheten. Bara ett tiotal personer kan störa polisverksamheten ganska mycket. Tror att cirka 500 personer av rätt virke kan kan slå ut polisverksamheten ganska kraftigt. Så skör är deras organisation. Helt sinnessjukt egentligen att folk ska behöva ta skit av pöbeln som arbetar som poliser. Mestadels WT som blir poliser numera. Kan dock ha respekt för vissa poliser. Max Olsson som är chef för citypolisen i Göteborg är inte världens smartaste precis, men han är en väldigt bra människa. Jag förstår att de valt honom till den tjänsten trots att han inte är nån Einstein. Alltid lugn, bra på att ta människor. Många poliser eskalerar bara situationen genom att skrika POLIS allt va de orkar oavsett situation och vem/vad insatsen riktar sig mot. Max är tvärtom han har förstått att det gäller att behålla lugnet, och att prata lugnt och pedagogiskt. Hade fler varit som honom hade nog folk respekterat polisen. Många poliser är i grunden väldigt osäkra personer som sökt sig till polisyrket just för att boosta sin dåliga självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in