2025-06-19, 15:11
Medlem
Till de få som inte tror straffet kommer bli långt så står det ju i senaste förläningen att han ska ha reseförbud för det hårda straff som lär drabba han. Tror ni "det hårda straffet" är böter och villkorligt eller? 😆
Citera
2025-06-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Till de få som inte tror straffet kommer bli långt så står det ju i senaste förläningen att han ska ha reseförbud för det hårda straff som lär drabba han. Tror ni "det hårda straffet" är böter och villkorligt eller? 😆
Jag tror 2-3 år bara. Blir det mer blir jag förvånad.
*nders *d*li fick 5 år för 8 grova skattebrott osv. Betydligt högre summa också än vad Cboy gjort.
Men jag vet inte, det är bara vad jag tror.

Står fortfarande fast vid att jul och nyår 2025 spenderas i cell.
Citera
2025-06-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Jag tror 2-3 år bara. Blir det mer blir jag förvånad.
*nders *d*li fick 5 år för 8 grova skattebrott osv. Betydligt högre summa också än vad Cboy gjort.
Men jag vet inte, det är bara vad jag tror.

Står fortfarande fast vid att jul och nyår 2025 spenderas i cell.

Jag tror också vi pratar kring 2-3 år. Säg att han får 1 år och 8 månader då blir det bara 1 års fängelse då han suttit häktad också lite. Han kommer princip undan som alltid. Om skulderna är 2M eller 5M spelar ingen roll för honom. Han kommer aldrig betala det ändå.

Tror

Åtal september
Rättegång februari 2026
Hovrätten maj 2026
Fällande dom juni 2026
Sedan 90 dagar att ställa in sej.
Citera
2025-06-19, 15:33
Medlem
Citat:
Jag tror också vi pratar kring 2-3 år. Säg att han får 1 år och 8 månader då blir det bara 1 års fängelse då han suttit häktad också lite. Han kommer princip undan som alltid. Om skulderna är 2M eller 5M spelar ingen roll för honom. Han kommer aldrig betala det ändå.

Tror

Åtal september
Rättegång februari 2026
Hovrätten maj 2026
Fällande dom juni 2026
Sedan 90 dagar att ställa in sej.

Snabbt isåfall. Storsdäderna åtminstone har betydligt längre väntetider än så i både tings samt hovrätt.

Och sen kan han även klaga till HD ( vilket inte kommer hjälpa men för att fördröja inställelse ytterligare).
Citera
2025-06-19, 15:33
Medlem
Citat:

Jag tror garanterat att han får fängelse, vilket straff vågar jag inte gissa på.
J & L tror jag kan få villkorligt & böter kanske samhällstjänst.
Nu ska ju dom gifta sig så då behöver inte L vittna.
Men nu står han inte på rätt adress och då begår han väl aktivt brott nu?

Enligt några här så var det inte frågan om åtalsunderlåtelse för varken C & L men i breven som kommit till några så är det nedlagt för att personerna risker högre straff, vad kallas det då?
Senast redigerad av Tomtenisse14 2025-06-19 kl. 15:58.
Citera
2025-06-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan man tycka men tydligen är det så att väntar åtal för ett brott som ger ett visst straff kan man under tiden begå massa "mindre" brott som tex stalking, hot, köra för fort, hugga ner en julgran, folkbokföringsbrott osv osv utan åtgärd eftersom de inte är "lika allvarliga". Jättekonstigt men fullt lagligt eftersom de skrivs av.
Jag kan förstå att vissa brott inte ändrar domen men det borde vara brott som begås under samma tid som det större brottet, inte de som sker under väntan på åtal eller inte åtal.
Så man är alltså immun – Chrippa måste känna sig som en kung som kan begå brott utan att straffas. I det här landet verkar det ju nästan löna sig att bryta mot lagen.
Citera
2025-06-19, 15:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Nej,nej.. Jag gissar på 2-3 år. Och det fina är att han bara kan räkna av den tid han suttit häktad från det eventuella fängelsestraffet. Tror även näringsförbudet kommer förlängas eller träda in. Böterna försvinner inte om han så sitter fängslad. Och skulden kvarstår även den.
Citera
2025-06-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nej,nej.. Jag gissar på 2-3 år. Och det fina är att han bara kan räkna av den tid han suttit häktad från det eventuella fängelsestraffet. Tror även näringsförbudet kommer förlängas eller träda in. Böterna försvinner inte om han så sitter fängslad. Och skulden kvarstår även den.

Så egentligen hade han tjänat på att sitta häktad och få mindre tid?
Näringsförbudet tror jag också kommer förlängas.
Citera
2025-06-19, 15:42
Medlem
Måste vara så jävla ångestfyllt att man måste posta inlägg med "Som Pablo, allt är nergrävt". Mannen, du äger inte ett jävla öre.
Citera
2025-06-19, 15:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Så egentligen hade han tjänat på att sitta häktad och få mindre tid?
Näringsförbudet tror jag också kommer förlängas.

Snean har gjort ett riktigt kap till man .... Lilleman.
Citera
2025-06-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Snean har gjort ett riktigt kap till man .... Lilleman.

Hur lång tid han än får sitta så kommer det nog kännas som en evighet och det kan inte vara kul att vara skuldsatt för rest av ens liv.
Citera
2025-06-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Måste vara så jävla ångestfyllt att man måste posta inlägg med "Som Pablo, allt är nergrävt". Mannen, du äger inte ett jävla öre.

Svårt o se att man skulle hora ut sig online om man hade massa nej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in