2025-06-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Att han fortsätter begå brott borde väl vara en anledning att häkta honom på nytt, eller?

Det kan man verkligen tycka, det har varit väldigt många adresser & även utvandrad ett tag.
Citera
2025-06-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja det stämmer finns 1 bild ute.

Nog ingen idé skicka till Soc då Julia har umgängesansvar?

Som jag hörde så ligger det ännu mer naket ute på sidan nu, jag har dock inte tagit del av det själv.
Citera
2025-06-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det kan man verkligen tycka, det har varit väldigt många adresser & även utvandrad ett tag.
Det är sedan gammalt att byta boende som kalsonger när man är stenrik.
Citera
2025-06-19, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Att han fortsätter begå brott borde väl vara en anledning att häkta honom på nytt, eller?

Det kan man tycka men tydligen är det så att väntar åtal för ett brott som ger ett visst straff kan man under tiden begå massa "mindre" brott som tex stalking, hot, köra för fort, hugga ner en julgran, folkbokföringsbrott osv osv utan åtgärd eftersom de inte är "lika allvarliga". Jättekonstigt men fullt lagligt eftersom de skrivs av.
Jag kan förstå att vissa brott inte ändrar domen men det borde vara brott som begås under samma tid som det större brottet, inte de som sker under väntan på åtal eller inte åtal.
Citera
2025-06-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Det är sedan gammalt att byta boende som kalsonger när man är stenrik.

Haha stenrik på lånade pengar och olagliga pengar.
Citera
2025-06-19, 13:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan man tycka men tydligen är det så att väntar åtal för ett brott som ger ett visst straff kan man under tiden begå massa "mindre" brott som tex stalking, hot, köra för fort, hugga ner en julgran, folkbokföringsbrott osv osv utan åtgärd eftersom de inte är "lika allvarliga". Jättekonstigt men fullt lagligt eftersom de skrivs av.
Jag kan förstå att vissa brott inte ändrar domen men det borde vara brott som begås under samma tid som det större brottet, inte de som sker under väntan på åtal eller inte åtal.

Och Snean går under radarn? Hon kanske borde göra sin pojkvän sällskap?
Hon är inget barn eller liten tjej längre.
Citera
2025-06-19, 13:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Haha stenrik på lånade pengar och olagliga pengar.

Såg att Diddy - Sean Combs gör samma slags dansmoves som Chrippa

Ja mena såklart inte tvärtom.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-19 kl. 13:42.
Citera
2025-06-19, 13:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Och Snean går under radarn? Hon kanske borde göra sin pojkvän sällskap?
Hon är inget barn eller liten tjej längre.

Det är hon verkligen inte. Jag gissar att hon också får stå till svars om hon är inblandad i något. Hon har ju visat att hon är kapabel till att bistå med diverse råd och dylikt.
Citera
2025-06-19, 13:44
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Förstår du inte vad lagen säger? Lagen, som jag gjorde ett citat över säger att Chrippa är frisläppt eftersom han inte förväntas dömas till ett långt straff.

Jag skiter väl i vad han får för straff, vem tror du att du är?

Finns inget i ditt jävla tramsiga inlägg som säger att han inte kommer bli dömd. Pajas.
Citera
2025-06-19, 14:02
Avslutad
Citat:
Det jag ville få er som inte är advokater och jurister direkt att inse är att eftersom Chrippa är släppt från häktet har dom förmodligen kommit till insikt med att Chrippa inte kommer behöva sitta mer än en kaffevolta.

Varför kämpar du så för att folk ska skriva att han inte kommer få mer än en kaffevolta? Jag är för dåligt insatt i hur det funkar för att svara men det låter ju inte som du får rätt. Fattar dock inte som sagt varför du kämpar så hårt, det rör väl inte dig personligen?
Citera
2025-06-19, 14:22
Medlem
[quote=Cha-Cha-Boys|92219771]
Varför kämpar du så för att folk ska skriva att han inte kommer få mer än en kaffevolta? Jag är för dåligt insatt i hur det funkar för att svara men det låter ju inte som du får rätt. Fattar dock inte som sagt varför du kämpar så hårt, det rör väl inte dig personligen?
[/QUOTE

Användaren kommer bara se dum ut när han inte får några månader utan istället ett par - tre år.

Sen är ju allt relativt. För vissa gängkriminella anses väl en 5-6 års volta som en kaffevolta.

Ett par år är nog rätt kännbart för en fjant som Kräftan.
Citera
2025-06-19, 14:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Förstår du inte vad lagen säger? Lagen, som jag gjorde ett citat över säger att Chrippa är frisläppt eftersom han inte förväntas dömas till ett långt straff.

Jag skiter väl i vad han får för straff, vem tror du att du är?

Nej, att bli frisläppt från häktet betyder inte nödvändigtvis att straffet blir kort. Det kan bero på flera faktorer. En person kan släppas fri om misstankarna mot dem försvagas eller om häktningsskäl inte längre föreligger, till exempel om bevisningen inte räcker för att hålla personen häktad i väntan på rättegång eller dom.

Häktning är en åtgärd som används för att förhindra att en misstänkt person försvårar utredningen, till exempel genom att fly eller undanröja bevis. Om dessa skäl inte längre är aktuella, kan personen släppas fri även om hen senare kan dömas till fängelse.

Det är också möjligt att en person släpps fri i väntan på dom, vilket kan bero på att domstolen bedömer att det är sannolikt att personen kommer att frikännas eller dömas till ett lindrigare straff som inte kräver häktning.

Sammanfattningsvis är frisläppande från häktet inte detsamma som ett kort straff, utan kan bero på att häktningsskälen har försvunnit eller att en friande dom eller ett lindrigare straff bedöms vara troligt.

Det fetade tror jag gäller i Chrippas fall.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-19 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in