Citat:
Ursprungligen postat av
momsavdrag
Tack!
Du börjar med lite personangrepp redan i mening 2, jag blir så glad 😅😊
Vad skiljer en palestinsk arab mot en egyptisk, jordansk, israelisk eller libanesisk?
Gamla klassikern om att araber inom ett område, rätt som det är - blir ett eget folk, som ni försöker få en historia till 😅 Samma område har det bott judar, kristna, och andra grupper i över 1500 år.... Men ändå har ni tydligen "rätt" till området, då ni som uppfunnet folk tydligen är de enda folk aldrig kan bli fråntagna ens en kvm område 😅
Klart jag börjar med personangrepp kolla bara hur du beter dig som en riktig obildad amatör som postar emojis som en fjortis med Snapchat. Skärp dig, din kredibilitet blir inte bättre när du skriver som en tjej som precis fått sin första mobiltelefon.
För det första det finns inget ”ni”. Jag är varken arab eller har någon anknytning till Mellanöstern.
För det andra, läs på lite historia. Araber är ingen homogen folkgrupp utan ett samlingsnamn för många olika folkslag som blandats genom århundraden. Jag har aldrig förnekat att det inte bott Judar i Mena, tvärtom så har dom en historisk anknytning till området, men bara för det så betyder det inte att exempelvis polacker med obefintligt judiskt DNA har rätt till ett landområde i Mellanöstern. Där ligger skillnaden. Mellanösterns Judar som bott i området i århundraden och Mellanösterns araber är båda semitiska folkslag och har mer gemensamt med varandra än de som kallar sig ”settlers” idag och flyger in från olika delar av världen utan kulturell eller genetisk anknytning till området.