2025-06-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag skrev i mitt förra inlägg att Iran också bryter mot internationell lag. Är du efterbliven?

Du skrev enbart svar på mina frågor, men allt du skriver i denna tråden själv är hur Israel bryter mot x och y.
Noll egen kritik mot Iran....
Citera
2025-06-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Herregud du tror alltså inte det har militärer runt om i när området? testa gå in på area 51 i USA eller varför inte testa att beträda ett svenskt militärt skyddsobjekt här i Sverige så får vi se hur det går senare för dig

Jodå, Iran har sin magiska militär där!
Samma militär som även befolkar deras luftvärn just nu....
Sverige skulle i alla fall kunna försvara sin huvudstad från luften, mer än mullorna kan 😅
Citera
2025-06-17, 23:41
Medlem
Citat:
Förklarar inte varför Israel tvingar folk i Gaza svälta ihjäl. Det är oskydliga barn som svälter, inte Hamasledare.

Jag är ledsen men det där landet har fått astronomiska summor av oss för att kunna bygga upp sitt land så att man kan försörja sig själva. Istället har det gått till tunnlar och vapen för att förbereda attack mot Israel.

Jag kan verkligen inte se varför Israel ska försörja ett land som bedriver krig mot dem. Hade det varit det omvända att Israel var Gaza och Gaza var Israel så hade muslimerna slaktat i skiten ur landet, dödat varenda Israel de sett och absolut inte haft en tanke på att ge dem mat och vatten.

Jag tycker ni har olika måttstockar mellan Israel och muslimländerns vilket skrämmer mig. Är det för att Israel är ett demokratiskt land och ni förväntar er mer av dom för att ni innerst inne vet att dom är smartare? Ungefär som att muslimer är hundar och inte vet bättre.

Snälla förklara er tankelogik.
Senast redigerad av Guldvask 2025-06-17 kl. 23:44.
Citera
2025-06-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
USA har en lång historia av att ta kontroll över oljerika länder under täckmantel av “demokrati”.. denna situation som är nu är ett ypperligt tillfälle att spela korten rätt.

Ett amerikanskt övertagande av Irans oljekällor skulle vara logistiskt, politiskt och ekonomiskt ohållbart.

Återigen spegla inte ryskt handlingssätt på övriga omvärlden , vad är det mer än ukrainskt spannmål,
olja - gas samt värdefulla jordartsmetaller man öppet stjäl , visst ja toastolar samt tvättmaskiner.
Citera
2025-06-17, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Är du 10 år eller? Kolla hur du skriver som ett riktigt kioskmongo, men jag ska svara dig ändå. Dom är palestinska araber precis som europeer ockuperat landområden på den Europeiska kontinenten och kallar dom för Tyskland, Frankrike eller Sverige idag. Palestina har funnits som landområde även under osmanska riket, även under britternas övertagande, ska vi sträcka och riktigt långt fanns det ett område som kallades Fillisteen som sedan blev Palestina, precis som Sverige hette Svearike en gång i tiden beroende på tidsepok. Det fanns även ett område som hette Judea förr i tiden, för att vara historiskt korrekt. Men allt är inte svart eller vitt i historien, läs på och lär dig debattera på ett forum, nu framstår du bara som en bondläpp med ett tangentbord till ditt förfogande.

Det geografiska området (inte någon stat) döptes om till Palestina utav en Romersk kejsare efter att romarna fördrev judarna från Israel.

AI:
"The Roman Emperor Hadrian renamed the province of Judea to Syria Palaestina after the Bar Kokhba revolt in 135 CE. This was done in an attempt to erase Jewish connection to the land."

De såkallade palestinierna är araber.
Citera
2025-06-17, 23:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Jodå, Iran har sin magiska militär där!
Samma militär som även befolkar deras luftvärn just nu....
Sverige skulle i alla fall kunna försvara sin huvudstad från luften, mer än mullorna kan 😅

Synd att Nethanyau inte har dig vid operationsbordet Kriget skulle ju ha varit över på nån minut! med dina Hollywood planer
Citera
2025-06-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Är du 10 år eller? Kolla hur du skriver som ett riktigt kioskmongo, men jag ska svara dig ändå. Dom är palestinska araber precis som europeer ockuperat landområden på den Europeiska kontinenten och kallar dom för Tyskland, Frankrike eller Sverige idag. Palestina har funnits som landområde även under osmanska riket, även under britternas övertagande, ska vi sträcka och riktigt långt fanns det ett område som kallades Fillisteen som sedan blev Palestina, precis som Sverige hette Svearike en gång i tiden beroende på tidsepok. Det fanns även ett område som hette Judea förr i tiden, för att vara historiskt korrekt. Men allt är inte svart eller vitt i historien, läs på och lär dig debattera på ett forum, nu framstår du bara som en bondläpp med ett tangentbord till ditt förfogande.

Tack!
Du börjar med lite personangrepp redan i mening 2, jag blir så glad 😅😊

Vad skiljer en palestinsk arab mot en egyptisk, jordansk, israelisk eller libanesisk?

Gamla klassikern om att araber inom ett område, rätt som det är - blir ett eget folk, som ni försöker få en historia till 😅 Samma område har det bott judar, kristna, och andra grupper i över 1500 år.... Men ändå har ni tydligen "rätt" till området, då ni som uppfunnet folk tydligen är de enda folk aldrig kan bli fråntagna ens en kvm område 😅
Citera
Medlem
Citat:
Förklarar inte varför Israel tvingar folk i Gaza svälta ihjäl. Det är oskydliga barn som svälter, inte Hamasledare.

Jag är ledsen men det där landet har fått astronomiska summor av oss för att kunna bygga upp sitt land så att man kan försörja sig själva. Istället har det gått till tunnlar och vapen för att förbereda attack mot Israel.

Jag kan verkligen inte se varför Israel ska försörja ett land som bedriver krig mot dem. Hade det varit det omvända att Israel var Gaza och Gaza var Israel så hade muslimerna slaktat i skiten ur landet, dödat varenda Israel de sett och absolut inte haft en tanke på att ge dem mat och vatten.

Jag tycker ni har olika måttstockar mellan Israel och muslimländerns vilket skrämmer mig. Är det för att Israel är ett demokratiskt land och ni förväntar er mer av dom för att ni innerst inne vet att dom är smartare? Ungefär som att muslimer är hundar och inte vet bättre.

Snälla förklara er tankelogik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Synd att Nethanyau inte har dig vid operationsbordet Kriget skulle ju ha varit över på nån minut! med dina Hollywood planer

Synd att Tollan inte har dig bredvid sig, nu när han letar efter sina sista alternativ i livet 😅
Visst är det skönt att hans dagar är räknade?
Citera
2025-06-17, 23:47
Medlem
remixutoheavens avatar
Inget slog ner i Tel Aviv verkar det som, ingen aning om andra israeliska städer. Såg typ inte ens missilerna i live sändningen från Agenda Free TV?

Ca 20 st skall ha skjutits mot Israel.
Citera
2025-06-17, 23:47
Medlem
Citat:

Snälla förklara er tankelogik
Citera
2025-06-17, 23:49
Avslutad
Verkar som Iran gjorde bort sig igen, 20 missiler och få eller ingen rapporterad skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in