2025-06-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Då ska vi vända på steken och prata om judendom, om man ska jämföra sidorna i kriget:

-Rabbiner suger av pojkpenisar vid omskärelse per tradition, känt som Metzitzah b'peh.
-Judiska kvinnor får inte visa håret utan använder peruk, känt som sheitel.
-Talmuden säger att jesus brinner i avföring.
-Talmuden förespråkar våldtäkt av barn under 3 år och hävdar att det inte är våldtäkt.
-Talmuden förespråkar dödande, våldtäkt och manipulation av kristna.

Jag kan bokstavligen fortsätta såhär i en timme med vidrigheter. Så vi kan nog konstatera att ingen av sidorna har fina värderingar. Allt ovan går givetvis att enkelt googla fram och hitta trovärdiga källor till, bland annat deras egna heliga bok talmuden och även New york times som skrev en lång artikel om hur barn får herpes av rabbiners sexuella övergrepp.

Likt många iranier så bryr man sig inte om de värsta galenskaperna som skrevs ned för 1000-3000 år sedan. Tyvärr är det galenskaperna som har makten i Iran dock. Rätt off topic. De flesta judar är sekulära i tankesättet.
Citera
2025-06-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
För att USAs har förmåga att flytta stora delar av trupper. Man har erfarenhet för det ganska nyligen. Man kan komma in i Iran från syd från havet. Jag ser det som en smart operation att bomba sönder hela Iran typ och sedan etablera baser i södra Iran och sen med trupper gå in i bergen och hitta allt uran som ska ligga och gömma sig där under.
Typ Irak kriget all over again. Och man kommer väl inte hitta några bomber bara planer på bomber och så får man se live hur Iranska mullan blir hängd av en arg mobb av unga iranier.
Sen splittras landet och terrorist grupperingar man aldrig hört talas om föds och börjar härja.

Det finns inget värre alternativ än att låta den här inavlade, pedofildyrkande islamistregimen fortsätta styra Iran.

Vad som händer därefter kommer inte vara sämre.
Citera
2025-06-17, 18:05
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Då får vi hålla tummarna att det betyder B52 laddade med bunkerbomber. Kärnvapenanläggningarna måste förstöras.

Trump är USA:s bästa president genom tiderna.

Det fetade: Absolut. Helst igår.

Clownen Trump är en mytoman och bör sluta låtsas att han är en "fredspresident". Det är liksom ingen som går på hans lögner längre.
Citera
2025-06-17, 18:05
Medlem
Citat:
Israel uppför sig som terrorister.
Jag förstår deras logik, det som görs mot oss gör vi tusen och åter tusen gånger igen. Döda hotet innan det blir ett hot. Men vem säger att dom styr framtiden och är allvetande vad som är bra eller inte.
Men öga för öga gör hela världen blind.
Israels ledning är terrorister. Och jag tvivlar att Israeliska folket står bakom ledningen om det var val idag.

Det är Iran som bara dödar civila i Israel, Israel slår hårt mot militära mål i Iran.. vem är terroristen?

Inte Iran som öppet stöttar terror-organisationer och destabiliserat Mellanöstern i många år?
Plågat sin befolkning med sedlighetspolis och otaliga avrättningar av oppositionella?

Dumma jävla tattare.
Citera
2025-06-17, 18:06
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Inte kostar Iran någonting? Dom har fått flera stora oljefält bombade, i princip hela deras militära ledning dödade, stora delar av kärnvapen programmet skadat, nästan hälften av deras missil avfyrningsramper förstörda, missillager bombade osv osv.

Om Iran hade förmågan att orsaka riktig strategisk skada på Israel hade dom gjort det vid det här laget. Nu handlar det om att Israel slog till först och hårt - precis som dom gjorde mot Hizbollah september 2024. Hizbollah lyckades till en början skicka lite missiler in i Israel och skada civila, men efter några dagar hade Israel förstört den kapaciteten hos Hizbollah.

Vi ser en liknande process nu verkar det som. Iran började med att skjuta hundratals missiler och lyckades orsaka en del förstörelse och skada bland civilbefolkningen i Israel. Israel har sedan dess förstört mer och mer av deras kapaciteter. Irans senaste fem salvon var mycket små och blev därför alla i princip helt stoppade.

Jag minns att exakt samma "cope" sades när Hizbollahs militära ledning + missillager/avfyrare blev sprängda. "De sparar på sina riktiga stora missiler, dom spelar bara ett politiskt spel, dom inväntar Iran.. osv osv". Tills Hizbollah till slut kapitulerade.

Sanningen är att Iran är på väg att förlora sin förmåga att skada Israel. Om den inte redan är borta.

Förväntar mig fortfarande några till ordentliga missil-salvon från Iran, men om max 2-3 veckor är det helt kört för dom i denna takt.

Det kostar ingenting eftersom det här kriget inte kommer att avgöras med flyg eller missiler (om nu inte nåndera sidan tar till WMD). Läs din Sun Tzu, eller kanske von Clausewitz är ännu bättre i det här fallet, eftersom situationen innehåller så många okända och föränderliga parametrar.

Israel har startat ett krig som Israel måste vinna, för att inte förlora det. Och de kan inte vinna utan att USA ger sig in i kriget som aktiv, offensiv part. Om USA inte ger sig in i kriget, vilket faktiskt är det sannolika utfallet, så har Israel redan förlorat. För då kan de inte vinna, och de är helt beroende av yttre resurser för att kunna fortsätta att kriga.

Några missilsalvon hit eller dit spelar ingen som helst roll i det avseendet.
Citera
2025-06-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De abrahamitiska religionerna är totalt sjuka.

Vad har det med trådämnet att göra?

Ja, du kan ju se vad jag svarade på. Folk använder Islam som grund för att rättfärdiga krigsbrott, så jag drar en parallell.

Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Likt många iranier så bryr man sig inte om de värsta galenskaperna som skrevs ned för 1000-3000 år sedan. Tyvärr är det galenskaperna som har makten i Iran dock. Rätt off topic. De flesta judar är sekulära i tankesättet.

Stämmer absolut inte det du säger och vem som helst kan söka sig till att dessa traditioner än idag inte bara lever kvar, utan även aktivt utövas i stor utsträckning.
Citera
2025-06-17, 18:07
Medlem
Där kom det vi alla väntat på, totalt luftherravälde över HELA Iran!

"Trump in a new Truth Social post: "We now have complete and total control of the skies over Iran"
Citera
2025-06-17, 18:08
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ska peddo judarna styra istället?
Röstar du på Centern eller?
Sen ska dom bränna moskén i Jerusalem och bygga tredje templet. Samma fundamentalistiska galenskap fast värre.

Det är väl ändå muslimländerna som accepterar sex med 9-åringar samt dyrkar ett pedo?
Citera
2025-06-17, 18:08
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Clownen Trump är en mytoman och bör sluta låtsas att han är en "fredspresident". Det är liksom ingen som går på hans lögner längre.

När man inte har något val, ja då har man inget val. Trump vill inte det här, och det har han sagt otaliga gånger, men han inser samtidigt att det är nödvändigt. Det är inget alternativ att låta Iran skaffa kärnvapen.
Senast redigerad av Muslimfitta 2025-06-17 kl. 18:10.
Citera
2025-06-17, 18:09
Medlem
Citat:
Så då är du sån där galen benji jude?
Om någon säger att man vill förgöra Sverige tycker jag inte det ger fog att starta krig för.
Men sån är jag.

Om samma part dessutom ger aktivt stöd till TRE olika terrororganisationer, vars mål är att utrota dig, då hoppas jag Sverige hade agerat.
Men sån är inte du
Citera
2025-06-17, 18:09
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är Iran som bara dödar civila i Israel, Israel slår hårt mot militära mål i Iran.. vem är terroristen?

Inte Iran som öppet stöttar terror-organisationer och destabiliserat Mellanöstern i många år?
Plågat sin befolkning med sedlighetspolis och otaliga avrättningar av oppositionella?

Dumma jävla tattare.
Varför kallar du mig tattare. Du slår säkert kärringen din eller så är du incel för du verkar inte har några spärrar.

Åter till ämnet. Du har fel. Israel har dödat fler civila än Iran sedan Israel började bomba Iran för några dagar sedan.

Ja Iran har en väldigt shady ledning. Det har Israel också. Hela omvärlden ska böna för deskalering. För jag tror aldrig ens Iran skulle dra iväg atombombder mot Israel för det skulle verkligen vara en dödsdom för hela landet. Man ska ta det jävligt lugnt nu. Men skulle verkligen inte förvåna mig om Israel genom USA drar några nukes om Iran stretar emot för länge.
Citera
2025-06-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Ja, du kan ju se vad jag svarade på. Folk använder Islam som grund för att rättfärdiga krigsbrott, så jag drar en parallell.

Stämmer absolut inte det du säger och vem som helst kan söka sig till att dessa traditioner än idag inte bara lever kvar, utan även aktivt utövas i stor utsträckning.

Den iranska islamistregimen har ingen rätt att existera, den är illegitim och illegal.

Att du är en patetisk nazist eller inavlad muslimråtta är lika uppenbart som det är vidrigt.

Självfallet har Israel rätt att förgöra den iranska terroristregimen, det skamliga är att vi svenskar inte är med och deltar med tanke på hur den iranska regimen kidnappar svenskar och planerar mord och terrordåd i Sverige.

Det är uppenbart att du inte förtjänar att leva i Sverige eller Europa, åk till iran och bo med dina inavlade, pedofildyrkande islamistvänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in