2025-06-17, 17:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kan vara Donald J Trumps enda vettiga chans att bli ihågkommen för en man som gjorde något bestående gott..om han snikar sig med på ett hörn av den Israelitiska segervagnen.
Jag har svårt att se annan möjlighet för honom till något gott eftermäle,så Trump bör ta denna chans som Israel fullkomligt serverat honom.
Exakt mina tankar också. Israel får Trump och även USA att framstå i bättre dager. Det är Israel som är hjärnan här. Förhoppningsvis hjälper dom även till med att lösa säkerhetsproblemen med Ryssland och terrorismen här i Europa när dom fått någorlunda ordning i MÖ.
Citera
2025-06-17, 17:43
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Iran har sagt att man vill förgöra Israel.
Vad har inte många sagt om många osv?
Säg på vilket sätt det är rätt av Israel och USA att kriga mot Iran. Weapons off mass destruktion all over again. Dom har ju inga atombomber. Och hade dom det tror jag knappast man hade bränt av allt mot Israel som ett självmord för man hade ju knappast undgått USAs atom bomber då. Fan kan ingen förstå att Israel trycker på för kaos och krig.

Du ger anledningen till varför man har rätt att Kriga emot Iran redan i första meningen, för att sedan fråga hur fan det skulle vara rätt sen?

Det är bara en av anledningarna. Resten utav anledningarna är att det är en efterbliven regim, med efterblivna män, som gifter sig med kids, och aldrig ger sig med deras försök till terrorism.. Inte bara i Israel etc, utan dom är även här och ljuger för alla barn här hela dagarna och sprider skit..

https://edition.cnn.com/2025/06/16/world/video/iran-national-broadcaster-strike-on-live-tv-digvid
Citera
2025-06-17, 17:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Varför?
Tror du att Iran skulle kunna invadera Israel utan att USA samt alla dess allierade skulle bomba bort dem på två röda minuter?

Lev i verkligheten.I verkligheten vinner stor och stark över dum och svag.
Nja, tror inte det skulle bli så lätt att fajta marktrupper från luften för israelerna. Det gick inte för USA i Vietnam trots enorma bombmattor och ryssarna klarar det heller inte i Ukraina.
Citera
2025-06-17, 17:44
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Inte jag heller, det är ju inte folkets fel att dom i regeringen är knäppa.
Jag tycker alla regeringar i denna fars är knäppa.
Citera
2025-06-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Inte jag heller, det är ju inte folkets fel att dom i regeringen är knäppa.

Bara för folket att flytta på sig så man kan bomba Islamisterna till döds!
Citera
2025-06-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Stewart är saklig och informativ.

Jag håller med och väldigt neutral.

Jag hade inte hört att man hade varnat ett litet område i Teheran och iranierna inte kunde göra någonting. Det verkar inte finnas ett luftförsvar kvar.
Citera
2025-06-17, 17:48
Medlem
Går en hel del rykten om att kaoset inom Iran håller på att förvärras.

Ett antal banker har tidigare under dagen stängt ner sina ATM’s i folkrika städer.
Internet sägs vara på väg att helt nationaliseras, senaste timmarna ska väldigt många förlorat möjlighet att nyttja några nät-tjänster alls förutom via VPN.
Khamenei påstås ha lämnat över ett antal av sina befogenheter till diverse toppar inom IRGC.

Nu är detta rykten, men dom sprids av regim-vänliga och vissa verkar anta att Khamenei har eller är nära att gå i exil.

Det finns ju vissa källor för flera av ryktena men det handlar ju om anekdotisk bevisföring till stor del och därmed lite svårt att ens diskutera.

Skulle ryktena däremot stämma och att vad som verkar vara en gradvis nedstängning av vitala samhällsfunktioner faktiskt sker.. då kan Iran snart vara ett land i totalt kaos.
Citera
2025-06-17, 17:49
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag håller med och väldigt neutral.

Jag hade inte hört att man hade varnat ett litet område i Teheran och iranierna inte kunde göra någonting. Det verkar inte finnas ett luftförsvar kvar.
Nej och några skyddsrum har dom väl knappast.
Är inte internet nedsläckt också?
Senast redigerad av coolabananer123 2025-06-17 kl. 17:53.
Citera
2025-06-17, 17:49
Medlem
Masingas avatar
..
Senast redigerad av Masinga 2025-06-17 kl. 17:53.
Citera
2025-06-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Absolut. Någon i hans närhet, exakt. Det var nämligen Trump...

Ok!
Det talades om det från ryskt håll redan häromdagen från ryskt håll men det är väl lite av en kul passning till putler med tanke på hur ryssland skött förhandlingarna med USA och Ukraina?

Ryssland har även erbjudit säg att ta hand om Irans anrikade Uran i helgen så ryskt intresse verkar finnas.. varför någon nu skulle lyssna på en uppenbar loser-diktator?
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-06-17 kl. 17:53.
Citera
2025-06-17, 17:51
Avstängd
coolabananer123s avatar
Israel uppför sig som terrorister.
Jag förstår deras logik, det som görs mot oss gör vi tusen och åter tusen gånger igen. Döda hotet innan det blir ett hot. Men vem säger att dom styr framtiden och är allvetande vad som är bra eller inte.
Men öga för öga gör hela världen blind.
Israels ledning är terrorister. Och jag tvivlar att Israeliska folket står bakom ledningen om det var val idag.
Citera
2025-06-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nja, tror inte det skulle bli så lätt att fajta marktrupper från luften för israelerna. Det gick inte för USA i Vietnam trots enorma bombmattor och ryssarna klarar det heller inte i Ukraina.

Tror du på fullt allvar att Iran kan flytta trupp mot Israel? Eller missförstår jag dig. Israel har lika svårt att flytta trupp till Iran utom små kommandoteam. Inte ens USA kommer försöka gå in med trupp undantag slå ut någon liten bas på iransk ö eller vid kusten.

De som kanske försöker något om vi hoppar fram i tiden och utgår i från att Iran börjar falla sönder. Då lär du kanske få se turkisk trupp och möjligen trupp från Azerbaijan i Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in