Citat:
han håller tillräckligt låg profil och gör helt rätt i att dementera lögner och kritisera det där som SvD vågar sätta sitt namn på. Tragik att SvD la deras anseende i händerna på okunniga idioter som söker clout, utan journalistisk utbildning, moral och källkritiskt tänkande. Nu är det för sent för SvD, skadan är redan skedd.
Realist och ser vad som faktiskt pågår.
För om allt va så kanon och fint som du säger att det är.
Då hade det ju varit smartast att hålla väldigt låg profil.
Hade han haft rätt i allt, då hade det ju inte varit några problem alls att ställa upp i denna pod som släpptes nu.
Jag har följt detta sen dag ett och sett/hört allt.
Bara för han lägger upp en bild på att han är på gymmet så kan jag omöjligt se att han njuter av livet.
Måste dock ge han cred för att han orkar fortsätta så här.
Det är inte många som hade gjort det.
Dom flesta hade nog lagt sig i fosterställning och gett upp.
Sen om det handlar om styrka eller total verklighetsfrånvändande är en annan sak.
För om allt va så kanon och fint som du säger att det är.
Då hade det ju varit smartast att hålla väldigt låg profil.
Hade han haft rätt i allt, då hade det ju inte varit några problem alls att ställa upp i denna pod som släpptes nu.
Jag har följt detta sen dag ett och sett/hört allt.
Bara för han lägger upp en bild på att han är på gymmet så kan jag omöjligt se att han njuter av livet.
Måste dock ge han cred för att han orkar fortsätta så här.
Det är inte många som hade gjort det.
Dom flesta hade nog lagt sig i fosterställning och gett upp.
Sen om det handlar om styrka eller total verklighetsfrånvändande är en annan sak.
Varför ska han ställa upp i en amatörpod med totalt talanglösa personer som utan skam vrider och vänder på narraatiiiivet, undanhåller sanningen om trakasserierna och drevet och vinklar det som om YouTubes största mobbare är Chrippas offer?
Poddens research har varit ”källa drevtrion” och att titta på Chrippas videos och drevets propagandakonton som även dom hölls uppdaterade och klipptes av det som var sekten.
Dom har till och med ändrat på tidslinjen så att det framstår som att Chrippa drog igång drevet mot Linnea och gör en sån stor tabbe som att Linnea var ny på kanalen 2024.
Var det verkligen tabbar? Ifall dom bara har sett Chrippas videos går det inte att undvika att höra vad sekten har gjort eller ljugit om.
För inte mörkade väl tjejerna att drevet gjort hemfridsbrott flera gånger, som inbrottstjuvar tagit sig in i ett låst hem och filmat Linnea helt oförberedd, inte har dom väl mörkat att lille Rasken och Jocke kallat barnet underutvecklat, att Rask, Jocke och Anjo kallar Linnea psykopat, att Jocke enligt flashbackaren själv skickar ut saker till hen som ska ut i tråden. Att Linnea är psykopat, har borderline, har kapat Chrippas YouTube, att Jocke sett henne slå Chrippa och anmält det, den beryktade hinken kom också ut på Flashback först.
Tragiskt att Joakim Lundell är så besatt av Linnea att han skickar runt ”information” om att Linnea kallas Hinken. På skånska heter det spann, synd att han är totalt obildad.
Mörkade dom att Jocke spridit nästan all information som Anjo och Rask och resten av sekten gått ut med? Att Jocke tillsammans med G tog sig in i Chrippas lägenhet när han satt häktad och Jocke stal Linneas dagbok och gav till Anjo för att Anjo skulle kunna göra content på Linneas dagbok?
Mörkade dom att Anjo påstått att Linnea är med i en sekt, att Anjo kallar Linnea psykopat, horpsykopat, hora, slampa, hinken, knulldocka, borderline och fet? Mörkade dom att Rask kallat hela familjen Berg för diverse olika hemska saker psykopater, knarkare, ekobrottslingar, men inte nöjde sig utan också gick på Jackes tjejs mamma?
Dom har ingen koll på tidslinjen, vad Chrippa, Linnea och deras familjer har blivit utsatta för.
Det värsta dom kunde hitta på Chrippa är att han skämtat att hans döda morfar ska göra carbonara av en antisemitisk hen som gör allt för clout? Det är pinsamt och jag förutsätter att mediaombudsmannen är inkopplad redan.
Drevtrion vet mycket väl om att flera personer som blev indragna i drevet 2024 behövt läggas in på psyket. Dom fick reda på detta och dom bad dom lugna ner sig mot dessa personer men fortsatte, deras mål är verkligen att driva folk till självmord. Nu har SvD i allra högsta grad gjort sig medskyldiga till drevet och dess konsekvenser med ”likgiltighetsuppsåt”.
Podmatörerna undanhöll så mycket att dom borde bli av med jobbet. Det där är inte journalistik, det där är korrupt propaganda.
Dom ansvariga kommer behöva stå till svars för detta korrupta propagandaspektakel, sanna mina ord.
Senast redigerad av Pallal 2025-06-17 kl. 17:30.
Senast redigerad av Pallal 2025-06-17 kl. 17:30.