2025-06-17, 17:10
  #76909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Realist och ser vad som faktiskt pågår.

För om allt va så kanon och fint som du säger att det är.
Då hade det ju varit smartast att hålla väldigt låg profil.
Hade han haft rätt i allt, då hade det ju inte varit några problem alls att ställa upp i denna pod som släpptes nu.

Jag har följt detta sen dag ett och sett/hört allt.

Bara för han lägger upp en bild på att han är på gymmet så kan jag omöjligt se att han njuter av livet.

Måste dock ge han cred för att han orkar fortsätta så här.
Det är inte många som hade gjort det.
Dom flesta hade nog lagt sig i fosterställning och gett upp.

Sen om det handlar om styrka eller total verklighetsfrånvändande är en annan sak.
han håller tillräckligt låg profil och gör helt rätt i att dementera lögner och kritisera det där som SvD vågar sätta sitt namn på. Tragik att SvD la deras anseende i händerna på okunniga idioter som söker clout, utan journalistisk utbildning, moral och källkritiskt tänkande. Nu är det för sent för SvD, skadan är redan skedd.

Varför ska han ställa upp i en amatörpod med totalt talanglösa personer som utan skam vrider och vänder på narraatiiiivet, undanhåller sanningen om trakasserierna och drevet och vinklar det som om YouTubes största mobbare är Chrippas offer?

Poddens research har varit ”källa drevtrion” och att titta på Chrippas videos och drevets propagandakonton som även dom hölls uppdaterade och klipptes av det som var sekten.


Dom har till och med ändrat på tidslinjen så att det framstår som att Chrippa drog igång drevet mot Linnea och gör en sån stor tabbe som att Linnea var ny på kanalen 2024.

Var det verkligen tabbar? Ifall dom bara har sett Chrippas videos går det inte att undvika att höra vad sekten har gjort eller ljugit om.

För inte mörkade väl tjejerna att drevet gjort hemfridsbrott flera gånger, som inbrottstjuvar tagit sig in i ett låst hem och filmat Linnea helt oförberedd, inte har dom väl mörkat att lille Rasken och Jocke kallat barnet underutvecklat, att Rask, Jocke och Anjo kallar Linnea psykopat, att Jocke enligt flashbackaren själv skickar ut saker till hen som ska ut i tråden. Att Linnea är psykopat, har borderline, har kapat Chrippas YouTube, att Jocke sett henne slå Chrippa och anmält det, den beryktade hinken kom också ut på Flashback först.

Tragiskt att Joakim Lundell är så besatt av Linnea att han skickar runt ”information” om att Linnea kallas Hinken. På skånska heter det spann, synd att han är totalt obildad.

Mörkade dom att Jocke spridit nästan all information som Anjo och Rask och resten av sekten gått ut med? Att Jocke tillsammans med G tog sig in i Chrippas lägenhet när han satt häktad och Jocke stal Linneas dagbok och gav till Anjo för att Anjo skulle kunna göra content på Linneas dagbok?

Mörkade dom att Anjo påstått att Linnea är med i en sekt, att Anjo kallar Linnea psykopat, horpsykopat, hora, slampa, hinken, knulldocka, borderline och fet? Mörkade dom att Rask kallat hela familjen Berg för diverse olika hemska saker psykopater, knarkare, ekobrottslingar, men inte nöjde sig utan också gick på Jackes tjejs mamma?

Dom har ingen koll på tidslinjen, vad Chrippa, Linnea och deras familjer har blivit utsatta för.

Det värsta dom kunde hitta på Chrippa är att han skämtat att hans döda morfar ska göra carbonara av en antisemitisk hen som gör allt för clout? Det är pinsamt och jag förutsätter att mediaombudsmannen är inkopplad redan.

Drevtrion vet mycket väl om att flera personer som blev indragna i drevet 2024 behövt läggas in på psyket. Dom fick reda på detta och dom bad dom lugna ner sig mot dessa personer men fortsatte, deras mål är verkligen att driva folk till självmord. Nu har SvD i allra högsta grad gjort sig medskyldiga till drevet och dess konsekvenser med ”likgiltighetsuppsåt”.

Podmatörerna undanhöll så mycket att dom borde bli av med jobbet. Det där är inte journalistik, det där är korrupt propaganda.

Dom ansvariga kommer behöva stå till svars för detta korrupta propagandaspektakel, sanna mina ord.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-06-17 kl. 17:30.
Citera
2025-06-17, 17:12
  #76910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Haha, du menar rådgivaren Boi som försökte få Chrippa att flytta till Dubai för att komma undan EBM?

Ja han som borde åtalas för medhjälp.
Han kanske är misstänkt, man vet väl inte vilka personer som är misstänkta för medhjälp?
Citera
2025-06-17, 17:38
  #76911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du tror alltså att han har blivit oskyldigt anklagad för grova ekobrott och givetvis alla andra brott offerkoftan försökt framea honom för?

Du måste välja.

Vilka perioder var böi ansvarig för löneutbetalningarna från Chrippas kanal?


Det har jag verkligen inte sagt. Ta ut handlingarna från Tr så ser du summorna svart på vitt. Det var i snitt 30-40tkr/månaden i ett par år. Det medger en månadsinkomst på runt 20tkr om kräket betalat arbetsgivaravgifter och skatt.

På den summa skulle han försörja sambo och barn, och samtidigt försöka leva ett soligt liv. Det funkade väldigt, väldigt dåligt. Den temporära lösningen på problemet blev lån för flera miljoner för familjen, men det tog stopp till slut. Kreditgivare vill liksom ha tillbaka sina pengar, och snart återstod bara smslån med skyhög ränta.

Därför hamnade han i det där lortiga kyffet på söder, därför är han så arg på Julia i inspelningarna, därför tiggde han försörjningsstöd från soc, därför försökte han fly till en ny kvinna som inte ännu fattat hur illa det var och är.

Sen kom streamingen och casinosponsen - men denna åttonde (?) chans som de innebar misslyckades han lika kapitalt med som allting annat i livet. Efter två månader hade han både KFM och SKV efter sig igen, och efter ytterligare ett par månader slog desamma och Eko in dörren till det hem där hans dotter tidigare sovit tryggt.

Kräket är verkligen ett fullständigt misslyckande.
Citera
2025-06-17, 17:44
  #76912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Jag har inte jättebra koll, men han är väl ganska begränsad i livet just nu. Det är väl reseförbud, och annat han har. Kan väl vara sånt, men inget han förmodligen kommer att erkänna.

Det kan absolut vara så som du tänker.
Han har ju på ett väldigt tydligt sett berättat att han älskar att resa till tex Spanien. Det får han inte nu och det sätter säkert sina spår.
Citera
2025-06-17, 17:59
  #76913
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han kanske är misstänkt, man vet väl inte vilka personer som är misstänkta för medhjälp?

Så sant - han borde vara misstänkt.
Citera
2025-06-17, 18:29
  #76914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det har jag verkligen inte sagt. Ta ut handlingarna från Tr så ser du summorna svart på vitt. Det var i snitt 30-40tkr/månaden i ett par år. Det medger en månadsinkomst på runt 20tkr om kräket betalat arbetsgivaravgifter och skatt.

På den summa skulle han försörja sambo och barn, och samtidigt försöka leva ett soligt liv. Det funkade väldigt, väldigt dåligt. Den temporära lösningen på problemet blev lån för flera miljoner för familjen, men det tog stopp till slut. Kreditgivare vill liksom ha tillbaka sina pengar, och snart återstod bara smslån med skyhög ränta.

Därför hamnade han i det där lortiga kyffet på söder, därför är han så arg på Julia i inspelningarna, därför tiggde han försörjningsstöd från soc, därför försökte han fly till en ny kvinna som inte ännu fattat hur illa det var och är.

Sen kom streamingen och casinosponsen - men denna åttonde (?) chans som de innebar misslyckades han lika kapitalt med som allting annat i livet. Efter två månader hade han både KFM och SKV efter sig igen, och efter ytterligare ett par månader slog desamma och Eko in dörren till det hem där hans dotter tidigare sovit tryggt.

Kräket är verkligen ett fullständigt misslyckande.
Svara på min fråga istället för att bete dig som en apa. Tror du att han bara har haft dom summor handlingarna uppger eller tror du att han är skyldig till grov ekonomisk brottslighet?

Du måste bestämma dig, du kan inte luta dig mot det som passar för stunden utan att låtsas om motstridigheterna jämfört med det du hävdat stunden innan.

För att dömas för grov bokföringsbrott, grovt penningstvättsbrott, behöver det väl kunna föras i bevisning bevisa att det handlar om mer än tio prisbasbelopp?

Banal, du medger alltså att du är fullständigt övertygad om att Chrippa är oskyldigt anklagad för all grov ekonomisk brottslighet han står anklagad för innan år 2024?

Då är det dax för dig att ta tillbaka dina tidigare gissningar hur länge han får sitta.

Du måste välja vad du tror, får han en kaffevolta eller är han skyldig till dom grova ekonomiska brott han är misstänkt för?
Citera
2025-06-17, 18:36
  #76915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu kan man ju ha olika mängd testo i kroppen. Disskussionen är inte testo eller inte. Alla har testo.

Exakt och det gör inte så att man begår hemska brott noll samband. Det är riktigt tokigt att vad jag misstänker är en vuxen människa ens tror det.
Citera
2025-06-17, 18:40
  #76916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Först vill jag tacka de andra som gav bra svar på min fråga. Nick och bock.

Till dig arga huskymänniska.
Jag är inte helt efterbliven och förstår att själva substansen testo inte mördar någon.

Jag menade inte ordagrant det jag skrev, ber om ursäkt det var väldigt lågt och korkat av mig att skriva så.

Bra att du förstår det ändå, testo är något av det viktigaste som finns för att ens människor skall finnas, dock har du helt rätt i att utan människor så finns inga hemska brott så jag har fel egentligen. Testo är inblandat i alla hemska brott egentligen som begås av människor med testo i kroppen, vilket i runda slängar 50% av könsmogna människor har.
Citera
2025-06-17, 19:41
  #76917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Exakt och det gör inte så att man begår hemska brott noll samband. Det är riktigt tokigt att vad jag misstänker är en vuxen människa ens tror det.

Fast nu finns det ju faktiskt ett samband mellan testo och brott enligt forskningen.
Citera
2025-06-17, 20:01
  #76918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Fast nu finns det ju faktiskt ett samband mellan testo och brott enligt forskningen.

Inte testot i sig va? Isåfall miljö och andra faktorer, risktagande och andra droger i som slinker ner. Mega testo nivåer bland elitidrottare påvisar ju att bra miljö och andra saker inte gör att testo fyllda män i grupper begår hemska brott.

Men strunt samma, jag märkte ett påstående men förstår nog nu helheten, det var lite onödigt och märkligt av mig. Chrippas doping användande tyder garanterat på att han är mera benägen än majoriteten att begå andra brott. Jag snöade in bara på att det inte hade med testot i sig att göra.
Citera
2025-06-17, 20:53
  #76919
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jocke har betett sig som en horunge mot Chrippa så det är väl rätt att han blir behandlad som den horunge han är.
Och inte alls tvärtom tycker du?
Citera
2025-06-17, 21:09
  #76920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Svara på min fråga istället för att bete dig som en apa. Tror du att han bara har haft dom summor handlingarna uppger eller tror du att han är skyldig till grov ekonomisk brottslighet?

Du måste bestämma dig, du kan inte luta dig mot det som passar för stunden utan att låtsas om motstridigheterna jämfört med det du hävdat stunden innan.

För att dömas för grov bokföringsbrott, grovt penningstvättsbrott, behöver det väl kunna föras i bevisning bevisa att det handlar om mer än tio prisbasbelopp?

Banal, du medger alltså att du är fullständigt övertygad om att Chrippa är oskyldigt anklagad för all grov ekonomisk brottslighet han står anklagad för innan år 2024?

Då är det dax för dig att ta tillbaka dina tidigare gissningar hur länge han får sitta.

Du måste välja vad du tror, får han en kaffevolta eller är han skyldig till dom grova ekonomiska brott han är misstänkt för?

Du behöver öva på läsförståelsen. Han är skyldig till de brott han misstänks för. Det rör sig om mer än tio prisbasbelopp per år. Du får kika i dokumenten som alla andra om du är osäker. 2024 var det troligen mer än 2mkr.

Mina tidigare gissningar...? Jag har sagt att det blir omkring två år i fängelse med de misstankar som föreligger, alltså plus/minus några månader. Det står jag fast vid.

Ungens tidigaste minnen kommer att vara när hon hälsar på pappa i fängelset. Var det värt det? Du är en av de som hetsat på honom ju mer manisk han visat sig. Nu är både han och Linnea sexarbetare. H o r o r. Hur tänkte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in