Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Lite förtydligande av min inlägg.
Bör man som politisk företrädare inte kolla upp lite mer vad det handlar om som man ger sig in på?
Alltså tänk före och vid tveksamheter bör man väl undvika sådant och gärna diskutera med andra partivänner.
Eller är det så att det är sådant här man står för?
Avgör gärna själva.
Tack för förtydligandet, och du har helt rätt. Det är bara löjligt att var med i nåt och sen skylla ifrån sig med "jamen, jag fattade ingenting". Och är man en känd politiker så är det "extremt löjligt", eftersom man förväntas ha någorlunda kontroll på var man är och vad man gör.
Men nu är det ju INTE alls det som det är fråga om. Tvärtom har du saxat in två meningar som ger helöt fel bild av vad det EGENTLIGEN var fråga om.
Vilket var att en av arrangörerna ska ha spridit "anti-judiska konspirationsteorier". Och de "anti-judiska konspirationsteorier" som ska ha spridits är att Aron Verständig, ordförande för judiska centralrådet, har såpass mycket makt att han kan "tysta en statsminister" och "avskeda en polisman".
Hemska saker! Nä, kom igen...
Jag har ingen aning om Aron Verständig kan "tysta en statsminsiter" eller få en polisman sparkad, men det är ett faktum att han försöker stämpla alla som kritiserar israel som "antisemiter". I det avseendet påminner han om KDs attackhund Måwe.
Men min åsikt är att de borde skämmas, om de som såpass framträdande funktionärer inte klarar av att se skillnad på "antisemiter" ("judehatare" på ren svenska) och "antisionister" (som kritiserar staten Israels agerande och ifrågasätter teserna om Stor-Israel).
Varför Helldén pudlade har jag ingen aning om, också det är löjligt. Hur fasen ska han kunna veta vad en av arrangörerna sagt (muntligen) under nåt tillfälle 1-2 veckor tidigare.
Allt det här är så hysteriskt woke så man blir triggad att rösta på SD. Fast när de gäller israel så är de förstås mest woke av alla, så det går inte heller... suck!