2025-06-17, 05:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Du bör läsa lite historia innan du skämmer ut dig mer här på Flashback.

Iran hade en diktator som stöddes av USA fram till 1979 då dom religiösa nötterna tog över och förstörde landet. Ett exempel: kvinnor kunde klä sig som kvinnorna i Sverige fran tills dess, se gärna äldre bilder från Iran.

Om du undrar varför Mullorna i Iran är hatade: bara fråga alla tusentals som flydde landet och hamnade här i Sverige. Fråga dem vad dom tycker om galningarna vid makten!

Dom ville inte leva i ett ännu hårdare klimat där religion blandas ihop med lag. Svenskiranierna är verkligen inte några fans av revolutionen 1979...

Iraniernas åsikt om den iranska regeringen är ointressant, frågeställningen är varför västerlänningar inte gillar Iran. Vad har Iran gjort väst?

Och tror du att det hade gått som det gjorde om USA hade hållt fingrarna borta?
Citera
2025-06-17, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Du bör läsa lite historia innan du skämmer ut dig mer här på Flashback.

Iran hade en diktator som stöddes av USA fram till 1979 då dom religiösa nötterna tog över och förstörde landet. Ett exempel: kvinnor kunde klä sig som kvinnorna i Sverige fran tills dess, se gärna äldre bilder från Iran.

Om du undrar varför Mullorna i Iran är hatade: bara fråga alla tusentals som flydde landet och hamnade här i Sverige. Fråga dem vad dom tycker om galningarna vid makten!

Dom ville inte leva i ett ännu hårdare klimat där religion blandas ihop med lag. Svenskiranierna är verkligen inte några fans av revolutionen 1979...

Återigen denna översimplifiering att Shahen var en total marionett åt USA/Israel och mullorna varit helt anti-USA/Israel. Men så är inte fallet. Det är mycket mångsidigare än så. Vilket jag förklarat i tidigare inlägg redan.
Citera
2025-06-17, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Som rubriken lyder. Vad har Iran gjort Europa eller USA? När har de hotat oss? Hur många terrordåd har utförts i väst med någon som helst koppling till Iran eller iranier? Inga som jag känner till, och definitivt färre än vad andra länder i regionen har gjort. Inklusive israeler, men de är hur älskade som helst, speciellt i USA.

"De är religiösa extremister" - Jaha och? Det är de flesta arabländer, men till skillnad från Saudiarabien mfl så bygger inte Iran moskéer i Sverige. Dessutom var det väst som tillsatte dessa religiösa extremister till att börja med.

"De har/försöker skaffa kärnvapen" - Jaha, och? Det har Pakistan (där kan vi snacka riktig terrorstat) och Israel också. Israels säkerhetstjänst mördade dessutom med hög sannolikhet en amerikansk president när han försökte förhindra dem från att skaffa kärnvapen, men ingen i USA krigshetsar mot Israel för det.

USA och Israel har inte rätt att bestämma vilka som ska ha kärnvapen, i synnerhet inte när de själva har det.

Dessutom så gillar inte jag blattar, men iranier/perser är helt klart de mest vettiga blattar jag har stött på. De är definitivt mer civiliserade än någon av deras grannar, och Persien är en av de äldsta länderna som existerar.

Varför hatar Trump Iran? Är det bara för att han älskar Israel/judar eller finns det någon annan anledning?

Det många inte tycker om är ju att de har religiös ledning, det är ett sjukdomstillstånd.
Eftersom de har det så förtrycks kvinnor.
Så är det ju också det att de försöker skaffa kärnvapen.

Jag har inget emot Iranier, men är generellt emot alla länder som har en diktator som inte behandlar folket väl, och de med religiös ledning.
Senast redigerad av C4sand 2025-06-17 kl. 06:48.
Citera
2025-06-17, 06:47
Medlem
Iran har inte gjort någonting.

Det är som vanligt psykopaterna i väst, kallade vita män i kostym som har en lust att förstöra för andra så de inte utvecklas.

Israel är en korrupt terrorstat finansierad av väst.

Iran är absolut den bästa "invandrarlandet" av alla.
Citera
2025-06-17, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Okej men vad har de gjort mot Europa/USA? Jag skiter i om de tvingar sina kvinnor att bära slöja. Det gör de flesta muslimska länder.
Du märker väl att ingen har en enda legitim eller giltig anledning för att försvara israels psykopatiska angrepp mot Iran. Svennebonnläppar följer vad medier säger att de får hata och nu är hatobjektet Iran.

Svenskar är ett äckligt sjukt folk. Iran borde bomba sönder Israel för alla brott de begått mot Iran.

Bästa invandrarna är från Iran
Citera
2025-06-17, 06:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Det många inte tycker om är ju att de har religiös ledning, det är ett sjukdomstillstånd.
Eftersom de har det så förtrycks kvinnor.
Så är det ju också det att de försöker skaffa kärnvapen.

Jag har inget emot Iranier, men är generellt emot alla länder som har en diktator som inte behandlar folket väl, och de med religiös ledning.

Väst och Israel skulle kanske låtit bli att störta Shahen bara för att han kränkte Mike Wallace i TV. Så därför blev Shahen helt plötsligt en dålig och elak man som måste bort. Därmed flögs Khomeini in från Frankrike. Jag skojar inte. Det är kort sammanfattat vad som hände.

Därför det ser ut så här idag. Det är vad Israel själva ville.

Och Israel är själva en kvasi-teokrati med ett sekulärt skyltfönster. Med fanatiskt stöd ifrån kvinnohatande kristna psykfall och raggare i västvärlden.
Citera
2025-06-17, 07:06
Medlem
Christopher.s avatar
Enkelt talat för att de utmanar Israel och USA i mellanöstern. Att skylla på att de är en diktatur eller teokrati håller inte då detsamma kan sägas om en majoritet av länderna i regionen.
Citera
2025-06-17, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Väst och Israel skulle kanske låtit bli att störta Shahen bara för att han kränkte Mike Wallace i TV. Så därför blev Shahen helt plötsligt en dålig och elak man som måste bort. Därmed flögs Khomeini in från Frankrike. Jag skojar inte. Det är kort sammanfattat vad som hände.

Därför det ser ut så här idag. Det är vad Israel själva ville.

Och Israel är själva en kvasi-teokrati med ett sekulärt skyltfönster. Med fanatiskt stöd ifrån kvinnohatande kristna psykfall och raggare i västvärlden.

Jag svarade på frågan om Iran, inte Israel.
De har också en religiös fanatisk ledning om jag ska tippa, men anledningarna till att många tycker illa om Israel är nog mer delade.
Många pga. Religiösa grunder som islam.
Andra för att de översittare och bara värderar judiska liv som människovärde.

Det är ju för många förmildrande att de omges av länder med religiösa fanatiker som ledare och en del av deras religion går ut på att juden inte direkt är idol.
Citera
2025-06-17, 07:11
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Iran har inte gjort någonting.
Det är som vanligt psykopaterna i väst, kallade vita män i kostym som har en lust att förstöra för andra så de inte utvecklas.
Israel är en korrupt terrorstat finansierad av väst.
Iran är absolut den bästa "invandrarlandet" av alla.
Citat:

Här har ni vad Iranier som bor där själva tycker.

"De flesta vill bli av med regeringen men framförallt den religiösa extremismen, iaf hos de som är någorlunda utbildade. Internet är supercensurerat och bryts väldigt ofta ännu värre nu efter israels attacker.

En bekant till mig fick bilen konfiskerad. Anledningen ? Hans fru bar inte slöja.

För två år sedan, den 16 september 2022, dog Mahsa Jina Amini i häktet efter att Irans moralpolis arresterat henne för att hon bar sin huvudsjal slarvigt."
Senast redigerad av TedGaandie 2025-06-17 kl. 07:24.
Citera
2025-06-17, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Jag svarade på frågan om Iran, inte Israel.
De har också en religiös fanatisk ledning om jag ska tippa, men anledningarna till att många tycker illa om Israel är nog mer delade.
Många pga. Religiösa grunder som islam.
Andra för att de översittare och bara värderar judiska liv som människovärde.

Det är ju för många förmildrande att de omges av länder med religiösa fanatiker som ledare och en del av deras religion går ut på att juden inte direkt är idol.

Du avslöjar dig själv som låginformerad när du menar att judar inte är idoler inom Islam. Halva Koranen är för i helvete bara Tanakh översatt till Arabiska.

Abraham är även Islams ursprungliga patriark. Det är Muslimska Palestinier som sköter om Makpelagrottan.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-17 kl. 07:24.
Citera
2025-06-17, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Här har ni vad Iranier som bor där själva tycker.

"De flesta vill bli av med regeringen men framförallt den religiösa extremismen, iaf hos de som är någorlunda utbildade. Internet är supercensurerat och bryts väldigt ofta ännu värre nu efter israels attacker.

En bekant till mig fick bilen konfiskerad. Anledningen ? Hans fru bar inte slöja."

Bemöt allt annat jag sagt i tråden nu istället för att deflektera till mullorna. För jag gillar inte mullorna heller. Men det betyder inte att jag har fel om något annat jag sagt i tråden. För det har jag inte.

Eller håll käften om du inte har något vettigare att komma med din nästintill hjärndöda raggartönt.

Det är ju roligt det här hur ni använder just kvinnohat som argument mot Iran när ni själva hatar kvinnor minst lika mycket som mullorna gör det. Ni SD typer eller vad fan just du nu är eller kallar dig.
Citera
2025-06-17, 07:24
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Bemöt allt annat jag sagt i tråden nu istället för att deflektera till mullorna.

Har inte läst det, för du är uppenbart dum i huvudet.

"För två år sedan, den 16 september 2022, dog Mahsa Jina Amini i häktet efter att Irans moralpolis arresterat henne för att hon bar sin huvudsjal slarvigt."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in