2025-06-16, 17:55
  #76741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han betalade inte skatt för att inkomsterna då var för låga för att leva tre personer på. Drömmen om att leva som influenser gick, helt enkelt, åt helvete. Det gick så pass jävla illa att han tiggde försörjningsstöd av socialen.

Det kunde ändrat sig i februari 2024 när han fick casinosponsen. Under några månader tjänade han, för första gången i sitt liv, rejäla pengar. Det gick ganska rejält åt helvete, det också. Fogden utmätte skit vid flera tillfällen, tillochmed barnets kläder och i april inkom polisanmälningarna från SKV och Eko, och i oktober gjordes razzian.

Nio månader senare kan han fortfarande inte röra sig fritt, och i början av året tvangs han frånsäga sig vårdnaden om dottern efter svår vanvårdad. Han och sambo är för närvarande rabatterade sexarbetare - horor.


Horan och tiggaren är fullständigt misslyckad. Tillochmed Rask framstår som lyckad i dokumentärpodden, och det säger en del.
Ja han hade dålig ekonomi när han var med Julia det är precis det jag säger.
Du blir väldigt provocerad av att han fortsätter med sitt liv njuter av det han har och hånar er.
Citera
2025-06-16, 17:59
  #76742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du har delat den texten så många gånger nu så alla vet vad det står.
Det ser onekligen ut som det är superviktigt för just dig.
Något annat av vikt i avsnitten?
Ja det här är ju intressant också för det verkar stämma

– Hatet är ju jävligt intensivt mot mig. Men det är väl för att jag alltid varit Chrippa kräfta, kört mitt eget race och det kommer jag fortsätta med, säger han i en intervju med Mikael Hallström som driver youtubekanalen Cluee News.
Citera
2025-06-16, 18:01
  #76743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Lite talande rubriksättning i Aftonbladets artikel om poddokumentären?
'Joakim Lundell om Chrippa: ”Jag skäms”'
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Jb9Byb/joakim-lundell-om-chrippa-ett-beslut-jag-angrar

https://ibb.co/23mRQ5Db
Han ångrar orden om brodern och skäms för det han gjort. Det borde han göra men jag tror faktiskt inte det är äkta.

Sen kom Anjo in i bilden och det gjordes videos på videos. Saker som blev tagna ur kontext. Man visade sms och ljudklipp, det spårade fullständigt. Jag skäms över det i dag.
Citera
2025-06-16, 18:05
  #76744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Känns som att du valde att fokusförflytta istället för att svara på frågorna.

Min pappa är starkare än din!
Du kanske ska sluta känna och läsa vad jag svarar på istället.

Det tror jag säkert min pappa lever på sin höga intelligens, sina innovationer och sina framgångar och sitt goda renommé, han behöver inte mäta biceps för att vara en vinnare.
Citera
2025-06-16, 18:08
  #76745
Medlem
https://ibb.co/7xdMtp2B
https://ibb.co/ZRr0LH1n

Han verkar inte ta dokumentären så bra.
Citera
2025-06-16, 18:16
  #76746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Ja han hade dålig ekonomi när han var med Julia det är precis det jag säger.
Du blir väldigt provocerad av att han fortsätter med sitt liv njuter av det han har och hånar er.

Har du sett hur de bodde i Stockholm...? Han var lika utblottad när han bodde i det där möglande kyffet. Fattigdomen bestod till mars, sen fick han ca sex månader med bra inkomster innan allt tog slut igen.


Nej, jag blir faktiskt inte alls provocerad av att kräket har länsarrest när det enda-enda-enda han vill är att resa.
Citera
2025-06-16, 18:20
  #76747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Han ångrar orden om brodern och skäms för det han gjort. Det borde han göra men jag tror faktiskt inte det är äkta.

Sen kom Anjo in i bilden och det gjordes videos på videos. Saker som blev tagna ur kontext. Man visade sms och ljudklipp, det spårade fullständigt. Jag skäms över det i dag.

Hade han inte Jocki som bror så hade AB inte skrivit alls. Hans nyhetsvärde ligger helt i släktskapet.
Citera
2025-06-16, 18:27
  #76748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hade han inte Jocki som bror så hade AB inte skrivit alls. Hans nyhetsvärde ligger helt i släktskapet.

Utan Jocke hade Chrippa varit lägre ner på näringskedjan är Lokal och Lokal sover i källaren på golvet med termiterna och lössen.

AB uppmärksammar det bara pga Jocke.
Citera
2025-06-16, 18:29
  #76749
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://ibb.co/7xdMtp2B
https://ibb.co/ZRr0LH1n

Han verkar inte ta dokumentären så bra.

Oj, direkta hot! Smart.
Verkar som att han är i nåt skov igen. Saker börjar närma sig, det märks.
Citera
2025-06-16, 18:38
  #76750
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Varför tar du inte med alltihop utan citerar den delen som jag inte kommenterade i min kommentar.
Är det jobbigt för dig att poddmakarna stöttar Chrippas syn på att han är stor på YT och att många tittar på honom.

Christofer Berg har gått från svetsare i Vadstena till en av Sveriges mest omtalade Youtuber och influencer. När han gör innehåll om relationen till sin flickvän, misshandelsanklagelser eller tiden i häkte tittar stora delar av det svenska folket – och reagerar. “Chrippa-content” har blivit ett begrepp, som många tjänar pengar på.

Var står det nånstans att han är stor på YouTube?
Han är OMTALAD.
Inte samma sak det, oavsett hur många gånger du försöker rapa det i inlägg efter inlägg.
Citera
2025-06-16, 18:43
  #76751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://ibb.co/7xdMtp2B
https://ibb.co/ZRr0LH1n

Han verkar inte ta dokumentären så bra.

Sveriges pinsammaste 36-åring förnekar sig inte.
Citera
2025-06-16, 18:44
  #76752
Medlem
Chrippas bror Jocke verkar vara en riktig idiot och oansvarig människa. Om Aftonbladets uppgifter stämmer att Chrippa är gudfader till Jockes ena barn, vilket det borde göra så bekräftar det verkligen vilket general pucko Jocke är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in