• 1
  • 2
2025-06-16, 15:42
Medlem
Sd lovade före valet att vara det "sociala samvetet" I Tidösamarbetet och sätta stopp om Moderaterna gick för långt högerut i den ekonomiska politiken. Nu sitter Sd och röstar för slakt av a-kassan (arbetslösa även de med barn ska tvingas flytta från dag ett och långtidsarbetslösa ska leva på 5000 kr etc), försämrat högkostnadsskydd, minskat bostadsbidrag för fattiga ensamstående, slopad fri tandvård för unga mm. Köper deras väljare detta? Varför var de inte mer tydliga med att de delar Moderaternas syn på ekonomisk politik?
Citera
2025-06-16, 15:51
Medlem
DenverAirports avatar
Folk är idioter som lever över sina tillgångar och inte har en buffert.
Är mer besviken på SD för att de låter det industriella folkutbytet mala på utan minsta motstånd.
Citera
2025-06-16, 15:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Sd lovade före valet att vara det "sociala samvetet" I Tidösamarbetet och sätta stopp om Moderaterna gick för långt högerut i den ekonomiska politiken. Nu sitter Sd och röstar för slakt av a-kassan (arbetslösa även de med barn ska tvingas flytta från dag ett och långtidsarbetslösa ska leva på 5000 kr etc), försämrat högkostnadsskydd, minskat bostadsbidrag för fattiga ensamstående, slopad fri tandvård för unga mm. Köper deras väljare detta? Varför var de inte mer tydliga med att de delar Moderaternas syn på ekonomisk politik?
Jag är en av deras väljare och jag köper det inte så det blir ett annat parti nästa val.
Citera
2025-06-16, 15:55
Medlem
Citat:
Dom ljög för att få röster. Det finns ingen ryggrad i ”sverigedemokraterna”. Dom borde heta ”sverigemoderaterna”. Små nazister som säljer ut allt för att, vad…?
Vad har dom uppnått utom att stötta en högerregering som gynnar rika och utarmar fattiga.
Jävla pack!
Citera
2025-06-16, 15:57
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Därför att de ville locka väljare från Socialdemokraterna.
Senast redigerad av Busgris 2025-06-16 kl. 16:11. Anledning: Kritiskt stavfel.
Citera
2025-06-16, 15:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Därför att de vill locka väljare från Socialdemokraterna.
Varför skulle de locka över väljare från sossarna genom att sabba a-kassan?
Citera
2025-06-16, 16:01
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Se trådstarten, frågan gällde varför den ekonomiska politiken inför valet övergavs senare.
Citera
2025-06-16, 16:02
Medlem
One2Manys avatar
How do you do, fellow non-employed sossetroll?

Är man 2025 totalt omedveten om SDs ekonomiska politik så är man antingen dum i huvudet eller direkt oärlig.
Citera
2025-06-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Gick dom till val med att ”sabba a-kassan”?
Citera
2025-06-16, 16:04
Medlem
HerrTragisks avatar
Jag är förtidspensionär så jag röstar Socialdemokraterna nästa val.
Med SD vid rodret så lär det annars bli sovsal och gröt för de sjuka.

Jag är ju annars lite smygrasist. Alltså att jag inte törs säga till människor att jag är rasist. Så jag skulle ha röstat SD men ekonomin får gå före mina rasistiska tankar.
Citera
2025-06-16, 16:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vem trodde att allt som stod i SD:s partiprogram skulle besannas?
Politik handlar om förhandling så länge ett parti inte får 50% av rösterna.

Om ni nu tänker rösta på S i nästa val för allt de fina de skriver i sitt partiprogram så kommer du bli jävligt grundlurad när sen MP, V och C ska vara med vid förhandlingsbordet.

Tidölaget jobbar lite åt samma håll medans det röda laget är lika spridda som en nybombad rysk arme. Alla spridda åt olika håll.
Citera
2025-06-16, 16:07
Fråga istället varför inte när löfte, inte är avtal. utan ofta bara tomma ord i etern eller i bästa fall någons vision. Man är trött på vackra visioner som oavsett vem ändå bara slutar med personliga fallskärmar.
Samma sak skulle bli fallet om ett nytt parti med politiska visionärer eller missionärer hade kommit in i riksdagen. Vi vet efter att ha studera hur människor fungerar i tusentals år. Människan är densamma idag som när Jesus föddes och dessförinnan. Människan är en art som kan och bör förstås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in