2025-06-15, 13:03
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Nej precis, finpizza existerar knappt.

Stockholm har många
Citera
2025-06-15, 13:20
Medlem
Betalade runt 150kr här i GBG, hade inga klagomål på priset, äter väldigt sällan pizza men då varenda spårvagn och lokalbuss är wrappad med reklam för "Sa**egårde* (* = n) Sveriges bästa pizzeria 3 år i rad" och alla andra stammis hak var proppfulla med west pride sympatisörer i 25°C värme slog jag till igår, pizzan var ingen magisk smakupplevelse, faktum är att de smakade precis som vilken annan pizza här i stan. Hur kan man "rösta" fram Sveriges bästa pizzeria på detta sättet, eller är det bara någon franchise som betalt för rösterna?
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-06-15 kl. 13:24.
Citera
2025-06-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Stockholm har många

Tro mig, dom flesta av dom som säljer "finpizzor" har extremt billiga råvaror. Det är ingen direkt skillnad mot vanliga pizzor.
Citera
2025-06-15, 15:23
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Hur fan kan du tycka att en pizza för 120kr är värd? Hur mycket tjänar du netto per månad?

En pizza ska inte kosta mer än 50kr och då är såsen inkluderad.
"Ska inte kosta mer än 50kr" var fan hittar du en pizzeria som säljer så billigt. Din sista pizza du köpte,var det för 10år sen??
Citera
2025-06-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Betalade runt 150kr här i GBG, hade inga klagomål på priset, äter väldigt sällan pizza men då varenda spårvagn och lokalbuss är wrappad med reklam för "Sa**egårde* (* = n) Sveriges bästa pizzeria 3 år i rad" och alla andra stammis hak var proppfulla med west pride sympatisörer i 25°C värme slog jag till igår, pizzan var ingen magisk smakupplevelse, faktum är att de smakade precis som vilken annan pizza här i stan. Hur kan man "rösta" fram Sveriges bästa pizzeria på detta sättet, eller är det bara någon franchise som betalt för rösterna?

Har själv ätit på Sannegården, troligen en annan än den du gick till. Den var okej men inte den bästa jag har ätit.

Från första början var det Onlinepizzas användare som röstade fram den första Sannegården i Eriksberg/Sannegården som den bästa. Vet ej hur röstningen gick till.
Citera
2025-06-16, 12:49
Medlem
JerryCottons avatar
Köpte en capricciosa på min lokala pizzeria i förrgår, kostade 90 spänn. Inget att klaga över, riktigt god var den också.
Citera
2025-06-16, 20:24
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Tro mig, dom flesta av dom som säljer "finpizzor" har extremt billiga råvaror. Det är ingen direkt skillnad mot vanliga pizzor.

Nej, absolut inte.
Citera
2025-06-16, 20:27
Medlem
Citat:
Nej, absolut inte.

Exakt, det är bara en bluff. Råvarorna kostar inte särskilt mycket, så att en sån pizza bara kostar 20kr mer än en vanlig är inget skumt alls.
Citera
2025-06-16, 20:31
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Exakt, det är bara en bluff. Råvarorna kostar inte särskilt mycket, så att en sån pizza bara kostar 20kr mer än en vanlig är inget skumt alls.

Vilka bättre napolitanska ställen menar du använder sig av pressad skinka, billiga passerade tomater, burkprodukter, billig blandost och fulmjöl? Skulle vara intressant att veta
Citera
2025-06-16, 21:23
Medlem
Citat:
Vilka bättre napolitanska ställen menar du använder sig av pressad skinka, billiga passerade tomater, burkprodukter, billig blandost och fulmjöl? Skulle vara intressant att veta

Den i nordstan t ex.
Citera
2025-06-17, 09:15
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Den i nordstan t ex.

Vem är Nordstan, och hur är hon relevant?
Citera
2025-06-19, 13:04
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Olek tänkte käka lunch på ett av alla lokala pizza hak så har dom hljt priset till 150 spänn för en vanlig kebabpizza, ville jag äta där skulle jag få betala 5 kronor i avgift också.

Har verkligen skräp råvarorna dom använder stigit så mycket? Låg på 100 spänn för mindre än ett år sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in