2025-06-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tyckte det var väl uttryckt av Sam och är själv ändå något av språkpolis. Ett slarvfel - "nu var det något som inte kommer automatik" där "per" fattas innan "automatisk" eller om han tänkte svara "automatiskt" men annars ser jag inga direkta språkliga fel.
Är du seriös det är ju syftningsfel och herrejisses ex ”det är så skilda åsikter som kommer till mig” så säger man ju inte. ”Framkom det så” säger man inte heller. Han har hittat på ett helt nytt språk ju
Citera
2025-06-16, 12:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Blev Sam bara väldigt kränkt av att Denise sa nej, eller var det tårar av besvikelse för att han faktiskt känner mer för henne än någon, inte ens han själv, insett?

Ja det tog nog styggt på hans manliga ego att hon inte bönade och bad om att han skulle älska henne. Han förväntade sig inte att hon skulle åka hem. Därför blev han ledsen. Han tänder inte på henne och verkar inte ens gilla henne som person så han borde jublat när hon valde att lämna. Ärkepucko!
Citera
2025-06-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordsForYou
Tack, för att du delade. Ja, jag förstod inte mycket av det... Tryggsam försöker framstå som bildad, svaren är kodade. Jag tyckte det var underhållande att läsa. "Det är så skilda åsikter som kommer till mig" Förstår inte Tryggsam att ens partner faktiskt kan ändra sig?

Försök till avkodning:

Det är oklart, hur jag som person framställs i serien. Jag känner mig tudelad, när det kommer till all fakta, eller, (jag vet inte ens själv hur jag blir porträtterad i serien?) Efter att ha sett alla avsnitt, (trots att jag ljög om att jag aldrig sett något av avsnitten). Merparten av dialogerna är tagna ur kontext, därav blir helhetsbilden missvisande för tittaren. Jag har mer sympati för mig själv, jag utgår från mina känslor och hur de påverkar mitt psykiska välbefinnande. Jag rättfärdigar därmed mitt beteende, (trots att jag vet om att jag borde agerat annorlunda i de flesta situationer.

Jag förtydligar vad jag menade tidigare. Förälskelse-känslorna uteblev, därav kände jag en skyldighet att förmedla det till min partner. (För att inte föra personen bakom ljuset och dra en utstuderad lögn som jag gjort mig skyldig till tidigare.) Jag är tveksam till om mina intentioner uppdagades av tittaren? Det som inte visades i programmet, var att jag tydligt framförde mina farhågor till min partner.

Jag blev besviken på min partner. Under en parterapi-session kom vi överens om att våra utmaningar i parrelationen var överkomliga. Den efterföljande reaktionen, samt bestraffningen var befogad. Jag uppskattar inte att personen ändrar sig, utan att jag kan påverka utfallet. (När min partner tar fram resväskan känner jag mig misslyckad, allt svartnar.) Det faktum att min partner känner sig otrygg med mig, därtill även misstycker gällande mina preferenser, samt inte uppskattar husreglerna. Det har jag inte mycket till övers för. Produktionen mörkade säkert allt det, det som jag tyckte var betydelsefullt, dessutom av yttersta vikt för tittaren att se.
Enkom för att visa upp ett mer sanningsenligt narrativ.
Haha perfekt översatt 👍
Citera
2025-06-16, 12:25
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
ALLTSÅ Dennis och Jannika!!!!!!😍😍😍😍
Den bästa matchning som gjorts genom TIDERNA!!!
Det bästa kärlekspar överhuvudtaget på denna jord!!!!!!
ÖNSKAR DEM EVIGHETSLYCKA tills döden skiljer dem åt.
Håller med! Tycker också de är det bästa paret genom tiderna och det kommer nog hålla ihop livet ut med barn och hela rubbet. Det bådade sannerligen inte gott från början när Dennis berättade om sin impotens och sin cpap maskin, jag tänkte att den mannen kommer inte ha en chans. Men så kom hon där hans livs kärlek och struntade fullkomligt i både det ena och andra. Verkligen kul att se!
Citera
2025-06-16, 12:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Ebba borde söka in på scenskolan.
Citera
2025-06-16, 12:42
Medlem
Peace2023s avatar
SÅ fina de var allihopa.
Även Sam, och Ebba!!
Synd att de inte ville försöka, det fanns ju känslor där för sina respektive. Men något ont i dem finns inte.
Citera
2025-06-16, 12:43
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakadofski
Är du seriös det är ju syftningsfel och herrejisses ex ”det är så skilda åsikter som kommer till mig” så säger man ju inte. ”Framkom det så” säger man inte heller. Han har hittat på ett helt nytt språk ju

Det är inga syftningsfel i de meningar du ger exempel på.
Citera
2025-06-16, 12:45
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De är ju jättekonstiga formuleringar och nästan obegripliga meningar. Som andra skrivit blir detta allvarligt om man behöver kunna uttrycka sig i i sitt yrke. Jag hittar många fel. Vill du att jag rabblar upp alla?

Folk som letar fel på andra kommer tyvärr alltid finnas.
Sam har både ett vackert språk och ett rikt ordförråd.
Citera
2025-06-16, 13:10
Medlem
Nej det har han inte och dessutom hittar på egna samt missförstår betydelsen av många ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Folk som letar fel på andra kommer tyvärr alltid finnas.
Sam har både ett vackert språk och ett rikt ordförråd.
Citera
2025-06-16, 13:50
Medlem
BallaBellas avatar
Pontus är en sån fin kille och ville så mycket.
Tyvärr fick han en tjej som inte är stabil och otroligt omogen i mycket.
Jag trodde han skulle säga nej. Att leva i ett förhållande med att tassa på tårna och med en berg och dalbana hade brutit mer honom.
Det var väldigt toxiskt stundtals.

Lycka till Pontus om du läser detta!

Jag tycker Denise och Sam var fina ihop och jag trodde på dem i början.
Sedan blev det tyvärr kaos och elaka ord.
De var en bra match trots allt.

Idrottsparet trodde jag aldrig på. Hon såg det hela som en tävling och att det skulle vara på hennes sätt.
Hon ville så gärna men förstod inte att man är två i ett förhållande och att det gäller att släppa in den andra också.
Senast redigerad av BallaBella 2025-06-16 kl. 13:57.
Citera
2025-06-16, 13:56
Medlem
mishimas avatar
Pontus har gjort bra reklam för sig. Han kommer inte att gå singel länge efter det här programmet.

Men han bör ändå på sikt hitta en annan drivkraft än att jobba på krogen.
Citera
2025-06-16, 14:22
Medlem
Tervulls avatar
Ni är väldigt många som spoilrar nu! Använd spoilerfunktionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in