2025-06-15, 09:02
Medlem
NiccoJs avatar
Xxl hotades av konkurs 2020 då Altor gick in med mer pengar.
Under mina besök i den lokala butiken har det ytterst sällan hänt att det varit fler besökare än personal, gissar att en normalstor butik har ett 20-tal anställda. Krävs en enorm försäljning för att det ska löna sig…
Citera
2025-06-15, 09:19
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Visst har det förekommit men inte unikt för xxl och det tar bara 20 sekunder att kolla prisjakts prishistorik.
Nej det är inte "har förekommit" - det var standard hos xxl. Förminska inte deras skit och spelar ingen roll om andra butiker gör samma sak.
Citera
2025-06-15, 09:26
Medlem
AlfaQhards avatar
Vore det inte bättre om de säger upp personalen och omställer till lagerförsäljning?
Citera
2025-06-15, 09:42
Medlem
svampdamps avatar
Påtal om det här erbjudandet att få en bonuscheck tillbaka efter 30 dagar. Det är väl bara att köpa varan på faktura och om de ej uppfyller sin del så häver man köpet och gör en reklamation till Klarna om inte XXL vill tar tillbaka varan. Eller så skiter man helt enkelt i att betala. Tydligt avtalsbrott från deras sida.
Citera
2025-06-15, 10:11
Medlem
immenhusens avatar
Har alltid gillat konceptet, men samtidigt är XXL i regel snordyrt. Jag har därför enbart använt dem för att klämma och känna på de varor, vilka jag sedan köper på Internet till en bråkdel av priset. Synd om de skulle konka, i vilket fall som helst. Inte ens världens (Europas?) största friluftskedja, Decathlon, klarade av den svenska marknaden. Och då hade de extremt konkurrenskraftiga priser.

/AI
Citera
2025-06-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Fysiska butiker som inte hängt med i näthandeln ligger i stor risk att falla. Speciellt de som gjorde en stor expansion för 10-20 år sedan. Vem fan orkar springa i butiker när det är så smidigt att handla online utan stress och jobbiga säljare. Man jämför priset på den vara man vill köpa och handlar där det är mest prisvärt och det kommer hem två dagar senare. Passar det inte så är det bara att skicka tillbaka produkten.
Sen, om produkten pajar eller redan är trasig när man får hem den?
Been there, done that. Det är fan inte lätt att få rätt. Nu är jag ju förmodligen närmare döden än dej, för jag gillar fysiska affärer.

Den attityd du har är parasitisk, för utan fysiska affärer så kan du aldrig testa eller känna på produkten du sedan köper online.
Och hängt med, vad menar du?
Som typ Clas Ohlsson?
Senast redigerad av Lashback 2025-06-15 kl. 10:22.
Citera
2025-06-15, 10:20
Medlem
stoppsmälls avatar
Åfan. Jag gillar XXL, köpt en hel del fiskeprylar där.

Känns lite sniket att känna så men; Nu får man hålla koll på ev utförsäljning så man kan vara snabbt framme för att göra fynd
Citera
2025-06-15, 10:25
Medlem
Xxl har väl alltid haft priser i nivå med naturkompaniet känns det som. Iaf när jag har kollat efter nått. Jag tror dr har tagit sig vatten.över huvudet med sina skitstora varuhus. Behåll lite mindre butiker, fokusera online o dra ner priserna en smula så finns det iaf nån rimlighet i det hela.
Citera
2025-06-15, 10:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absgurka
Där e ju 1 av problemet. Folk köper skräp från Kina.
Vart tror du XXL kläder tillverkas, i Småland?
Citera
2025-06-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Jag skulle nog säga att de har bra priser - i synnerhet kampanjer.
Du kan ha rätt. Men jag brukar handla när jag behöver. Inte när det är kampanj. Kan såklart inträffa samtidigt min inte för mig.
Citera
2025-06-15, 10:48
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det ser skumt ut, men Frasers Group som tagit över det mesta verkar skapligt seriösa. De har varit intresserade några år i alla fall.
Jo, det är ju ett gammalt och etablerat bolag. Fast just i det svenska bolaget ser det lite fult ut just nu. Om de inte tänker fortsätta med den delen kanske de - om det nu är de som håller i det här praktiskt - passar på att mjölka.

Det lär väl ge sig, som man säger.
Citera
2025-06-15, 11:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
En tuff bransch.
Decathlon Kastade ju in handduken för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in