2025-06-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ingen har marknadsfört något vaccin som "nära 100% effektivt mot infektion". Att något COVID-vaccin inte är effektivt mot infektion är inte konstigt, det var aldrig designat att förhindra infektion. Det var inte heller designat för att förhindra skoskav, så en tanke är ju att du på lika illa valt manér väljer att beskylla vaccinet för att vara 0% effektivt mot skoskav.

Att konsekvent hänvisa och referera till fakta för att påvisa faktafel och inkorrekta uppgifter i någon annans dåliga argument är inte att "försvara" något, det är att hänvisa och referera till fakta för att påvisa faktafel och inkorrekta uppgifter i någon annans dåliga argument.

Om du tycker det här är jobbigt med någon som hela tiden överbevisar dig så föreslår jag att du helt enkelt slutar att hävisa till felaktiga och påhittade uppgifter blandade med anklagelser och uppgifter som du inte kan styrka. Kort sagt; argumentera med fakta som grund så slipper du få brallorna neddragna hela tiden.

Så termen "vaccin" är helt överflödig? Är D-vitamin, motion och bra mat också vaccin?
Citera
2025-06-14, 12:14
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ingen har marknadsfört något vaccin som "nära 100% effektivt mot infektion". Att något COVID-vaccin inte är effektivt mot infektion är inte konstigt, det var aldrig designat att förhindra infektion. Det var inte heller designat för att förhindra skoskav, så en tanke är ju att du på lika illa valt manér väljer att beskylla vaccinet för att vara 0% effektivt mot skoskav.

Att konsekvent hänvisa och referera till fakta för att påvisa faktafel och inkorrekta uppgifter i någon annans dåliga argument är inte att "försvara" något, det är att hänvisa och referera till fakta för att påvisa faktafel och inkorrekta uppgifter i någon annans dåliga argument.

Om du tycker det här är jobbigt med någon som hela tiden överbevisar dig så föreslår jag att du helt enkelt slutar att hävisa till felaktiga och påhittade uppgifter blandade med anklagelser och uppgifter som du inte kan styrka. Kort sagt; argumentera med fakta som grund så slipper du få brallorna neddragna hela tiden.
Allt ditt och andras vurmande för vaccinet är endast hypotetiskt eftersom det ignorerar evolutionsteori, särskilt vaccininducerad mutationsdrift.

När man introducerar ett "vaccin" eller annat hinder som t.ex. restriktioner utsätter man viruset för evolutionärt tryck.
De hinder man introducerar som ska försvåra virusets möjligheter till att smitta uppmuntrar onekligen evolution av mer smittsamma varianter.
Restriktioner och "vaccin" dödade inte pandemin utan satte endast evolutionärt tryck på viruset.

Här kommer det svåra in för i laboratoriet jorden har vi bara ett provrör, en chans.

Jag hävdar att utan vaccin och restriktioner, helt enkelt utan "pandemi" hade vi haft mindre evolutionärt finslipade varianter som spritt sig reltativt fritt, då hade de varianter som skapade svår sjukdom fått ett evolutionärt undertag i förhållande de till de varianter som sprider sig mer genom att skapa mildare sjukdom, detta då mindre sjuka människor smittar mer eftersom de är mer friska och aktiva, de svårt sjuka människorna smittar ju mindre eftersom de är immobiliserade av svår sjukdom.
På så sätt hade mildare varianter konkurrerat ut de farligare, nu vanns "kapplöpningen" istället av de varianter som lätt tog sig förbi vaccin och restriktioner, det vill säga deltavarianten, den mest dödliga varianten hittills.

Vaccininducerad mutation skapar alltså konstgjord mild sjukdom, detta leder till att personer som annars hade varit utslagna av svår sjukdom kan vara piggare och sprida farligare varianter, de som drabbas av vaccininducerad mutationsdrift är alltså de ovaccinerade, det är de som dör.
Dessa saknar ju det konstgjorda skyddet som gör de mindre sjuka, deras varianter får därmed ett undertag eftersom de stannar hemma med mild snuva.
Varför skulle människor med mild snuva stanna hemma?
Nej det hade varit bättre om hela jordens befolkning spridit dessa milda varianter och skapat evolutionärt tryck på viruset i rätt riktning istället för att dessa milda varianter utrotades av restriktioner och "vaccin".

Detta förklarar varför vi ovaccinerade toppar dödsstatistiken, det är vi som drabbas av vaccininducerad mutationsdrift.

Jag hävdar härmed att deltavarianten, den dödligaste varianten, fick framgång tack vare "vaccin" och "restriktioner" som gav deltavarianten den evolutionära fördelen av vaccininducerad evolution.

Det var antagligen även på grund av evolutionsteorin om vaccininducerad mutationsdrift som Sverige klarade sig bättre än många andra länder. När Deltavarianten kom hade vi redan immunitet tack vare mindre farliga varianter som t.ex. "Wuhanvarianten", detta tack vare att Wuhanvarianten fick bra spridning vilket skapade skyddande immunitet.

Vaccininducerad mutationsdrift, elefanten i rummet som ingen vaccin- och restriktionsförespråkare vågar nämna!
Lägg det på minnet!

Jag hävdar härmed att Sverige hade klarat sig ännu bättre genom att inte ha några restriktioner alls, detta då vi hade haft bredare immunitet när de restriktionsinducerade och vaccininducerade mutationerna kom, som ett brev på posten.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-14 kl. 12:40.
Citera
2025-06-14, 14:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om vaccinet är säkert, hur kommer det sig att vaccinet över huvudtaget orsakat allvarliga biverkningar och även dödsfall?
Med vilken mekanism orsakar en säker substans allvarliga biverkningar och dödsfall, vet man det än?
Covid-vaccinerna har räddat över 20 miljoner liv globalt under det första året. Så nej, de orsakar inte massdöd. Allvarliga biverkningar är extremt ovanliga. De allra flesta får bara milda symtom som feber och trötthet. Liksom jag som fick frossa, huvudvärk och orkeslöshet under ett dygn efter injektionen.

Dödsfall efter vaccin är inte detsamma som dödsfall på grund av vaccin. Naturliga dödsfall sker hela tiden, särskilt bland äldre med underliggande sjukdomar.

Risken att bli allvarligt sjuk eller dö i covid är mångfalt mycket större än risken med vaccinet.
Citera
2025-06-14, 14:37
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Covid-vaccinerna har räddat över 20 miljoner liv globalt under det första året. Så nej, de orsakar inte massdöd. Allvarliga biverkningar är extremt ovanliga. De allra flesta får bara milda symtom som feber och trötthet. Liksom jag som fick frossa, huvudvärk och orkeslöshet under ett dygn efter injektionen.

Dödsfall efter vaccin är inte detsamma som dödsfall på grund av vaccin. Naturliga dödsfall sker hela tiden, särskilt bland äldre med underliggande sjukdomar.

Risken att bli allvarligt sjuk eller dö i covid är mångfalt mycket större än risken med vaccinet.
Du förstod inte vad jag skrev om vaccininducerad och restriktionsinducerad evolution...

Det går inte säga vad du säger med säkerhet om du inte bortser från vaccin- och restriktionsinducerad virusmutation.

Det finns ingen kontrollgrupp att jämföra med för vi har bara ett "provrör", en planet.

Utan resktriktioner och "vaccin" hävdar jag att viruset hade haft en bättre evolutionär trajektion, något du inte kan motbevisa för restriktion- och vaccinideologin vann kapplöpningen om virusets evolutionära utveckling.

Har du någon annan teori på hur Sverige klarade sig så bra annat än att vi lät de tidigare ej så farliga varianter spridas och skapa immunitet?

Du säger vaccinet räddade 20 miljoner, hur kan du veta det om du inte bortser från evolutionsteorin?
Citera
2025-06-14, 19:26
Avstängd
Citat:
Som jag nämnt tidigare korrigerar de tjeckiska forskarna inte för bl a ålder och utbildningsnivå. De lyfter aldrig fram alternativa förklaringar som social oro, ekonomi och livsval. Bara detta är ett gravt metodfel.

Korrelation är inte det samma som kausalitet. Bara för att två händelser inträffar i nära anslutning betyder det inte att den ena orsakar den andra. Många faktorer påverkar födelsetal. Det är vetenskapligt oansvarigt att förenkla det till enbart vaccinering. Födelsetalen sjunker även i länder som inte har haft någon omfattande vaccinering, som t ex i delar av Östeuropa.

Observera att vissa lågvaccinerade länder (t ex Bulgarien, Ukraina) har haft ännu lägre födelsetal, trots låg vaccination. Vissa högvaccinerade länder har haft ökade födelsetal efter pandemin, t ex Norge och Danmark. Dessutom började fertiliteten sjunka innan pandemin i flera västländer.

Pandemin orsakade osäkerhet, arbetslöshet, nedstängningar och mental stress. Allt detta är välkända faktorer som påverkar människors beslut om att skaffa barn. Alla dessa faktorer ignoreras av antivaxxare som Lars Bern. Förmodligen medvetet.

Om covid-vaccin var den direkta orsaken till minskade födelsetal, då skulle man se ett tydligt globalt mönster som matchar vaccinationsgraden. Så är det inte.

Det är osannolikt att alla världens oberoende hälsomyndigheter och forskningsinstitutioner skulle missa ett samband så stort som ett vaccin som orsakar massinfertilitet. Antivaxxarnas konspirationsteori kräver att tiotusentals läkare, forskare, barnmorskor, fertilitetskliniker och myndigheter samarbetar för att dölja sanningen. Det faller på sin orimlighet, förstår du väl?

Dina tre pusselbitar passar inte in i pusslet. Mönstret i dem är inte överensstämmande med det övriga pusslet.

Din fjärde pusselbit passar inte heller. Mitt argument mot din pusselbit kan du läsa om i slutet av det här inlägget.

Kan du inte se skillnad på ’records’ och studies’? Det var 98 % av posterna (records) - inte studierna - som exkluderades.

Dina och andra antivaxxares påståenden bygger på fakta som tagits ur sitt sammanhang, förvrängts eller överdrivits. Men här är det off-topic att diskutera mer djupgående om myndigheters ekonomiska kopplingar till läkemedelsindustrin via avgifter eller forskningsfinansiering.

I källkritikbyråns artikel: Nej, covidvacciner får inte kroppen att producera gift står det bland annat att mängderna av spikproteiner som skapas efter mRNA-injektionen är väldigt små och stannar nästan helt uteslutande lokalt.

Skrolla längre ner i artikeln tills du kommer till en kortfattad redogörelse för den japanska studien som det tjatats så mycket om här i över två år. Bilden av tabellen visar fördelningen av lipidnanopartiklar som ska transportera vaccinernas mRNA-läkemedel. Vaccinet som skulle behöva injiceras i en 12-åring skulle vara motsvarande 60 000 doser vid ett enda tillfälle, för att återskapa antalet nanopartiklar som användes i den japanska studien.

"De lyfter aldrig fram alternativa förklaringar som social oro, ekonomi och livsval."
Varför skulle denna oro ha uppstått precis när man började med mRNA-injektionerna? "Pandemin" hade pågått i nästan 1,5 år.

"Korrelation är inte det samma som kausalitet."
Om man har en perfekt tidsmässig korrelation, ser samma sak i många länder, har plausibla verkningsmekanismer och inte ser någon annan trovärdig förklaring så är det troligt att korrelationen beror på kausalitet.

"Födelsetalen sjunker även i länder som inte har haft någon omfattande vaccinering, som t ex i delar av Östeuropa."
Lågvaccinerade länder har inte samma drastiska minskning, som började nio månader efter att man började mRNA-injicera kvinnor i fertil ålder. Att det finns en långsiktig trend mot minskat barnafödande i många länder är en annan sak.

"antivaxxare som Lars Bern"
Vad jag vet har Bern tagit många vacciner. Han är skeptisk till vacciner mot snabbmuterande virus (som influensa och SARS-Cov-2) och mRNA-injektionerna mot covid-19 (som inte är riktiga vacciner).

"Om covid-vaccin var den direkta orsaken till minskade födelsetal, då skulle man se ett tydligt globalt mönster som matchar vaccinationsgraden."
Nästan alla länder i västvärlden har överdödlighet. Ryssland, som inte använde mRNA-vacciner, har däremot ingen överdödlighet.

"Det är osannolikt att alla världens oberoende hälsomyndigheter och forskningsinstitutioner skulle missa ett samband så stort som ett vaccin som orsakar massinfertilitet,"
De är ju insyltade och kan bli rättsligt ansvariga eller åtminstone uthängda i media.

"Men här är det off-topic att diskutera mer djupgående om myndigheters ekonomiska kopplingar till läkemedelsindustrin via avgifter eller forskningsfinansiering."
Inte bara det, personerna rör sig fritt mellan myndigheter och läkemedelsindustrin. Det blir vänskapskorruption.

"I källkritikbyråns artikel:"
Hahaha, en "faktacheckarsida" som drivs av journalister utan medicinsk kompetens.

"för att återskapa antalet nanopartiklar som användes i den japanska studien"
Jag har inte sagt något om antalet nanopartiklar. Jag hävdar att lipidnanopartiklarna ansamlas i särskilt hög utsträckning i äggstockarna.

Du fick tre länkar till studier om nanopartiklar och hur de kan vara ett hot mot fertiliteten som du ignorerade.
Citera
2025-06-14, 19:33
Avstängd
Citat:

"Covid-vaccinerna har räddat över 20 miljoner liv globalt"
Det där är en fantasisiffra. Oavsett detta blir det en falsk dikotomi. Det man ska jämföra med är andra behandlingar som D-vitamin, C-vitamin, zink, Ivermectin och Hydroxiklorokin, som har god effekt men mycket färre biverkningar än mRNA-injektionerna.
Citera
2025-06-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
En nyligen publicerad finsk fallstudie med ett antal individer som blivit magnetiska efter att dom tagit "the jab":
https://ijirms.in/index.php/ijirms/article/view/2081/1482

För det första så är det ju lite intressant att människor (tydligen) kan bli magnetiska, under vissa omständigheter. Dom kallar det för "Iatrogenic Magnetism".

Några intressanta punkter från studien:
* Överrepresentation av de som fått Pfizer-spruta från batch med serienummer som börjar på "F".
* Den magnetiska effekten var mest märkbar kring tinningar, axlar och nyckelben.
* Symptomen uppstod vanligen mellan 1 - 20 månader efter första vaccineringstillfället.
* Symptomen verkar inte nödvändigtvis vara kroniska.

Många har såklart tvivlat på det här fenomenet. En vanlig invändning är att covidsprutans verksamma del är så liten att den inte skulle kunna rymma tillräckligt magnetiskt material för att orsaka en sån här effekt. Forskarna föreslår dock att effekten skulle kunna uppstå till följd av genetiska förändringar, som leder till protein med "ferromagnetic properties" och omdistribution av kroppens järn-reserver.

Låter som science-fiction. Men det gör ju AI också å andra sidan.

På förekommen anledning så får vi väl också mässa det sedvanliga mantrat: "korrelation är inte samma sak som kausalitet, amen". (Korrelationen mellan olika vaccindiskussioner och att behöva nämna att "korrelation inte är samma som kausalitet" börjar ju dock bli misstänkt hög vid det här laget.)

Fyfan... anal magnetism är verkligen inget att leka med! 😂 https://youtu.be/7HfBJ9ink-Y

Skämt åsido... JAG känner ingen som blivit magnetisk av "vaccinen" men vad jag HAR sett i min närhet hos mRNA-"vaccinerade" är flera fall av cancer, hjärtproblem och blodproppar. En 26-årig kollega har fått en "inopererad hjärtstartare", ICD tror jag det heter. Dessutom har mina "vaccinerade" kollegor högre sjukfrånvaro än de som skippade "vaccinen".
Citera
2025-06-14, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
En nyligen publicerad finsk fallstudie med ett antal individer som blivit magnetiska efter att dom tagit "the jab":
https://ijirms.in/index.php/ijirms/article/view/2081/1482

För det första så är det ju lite intressant att människor (tydligen) kan bli magnetiska, under vissa omständigheter. Dom kallar det för "Iatrogenic Magnetism".

Några intressanta punkter från studien:
* Överrepresentation av de som fått Pfizer-spruta från batch med serienummer som börjar på "F".
* Den magnetiska effekten var mest märkbar kring tinningar, axlar och nyckelben.
* Symptomen uppstod vanligen mellan 1 - 20 månader efter första vaccineringstillfället.
* Symptomen verkar inte nödvändigtvis vara kroniska.

Många har såklart tvivlat på det här fenomenet. En vanlig invändning är att covidsprutans verksamma del är så liten att den inte skulle kunna rymma tillräckligt magnetiskt material för att orsaka en sån här effekt. Forskarna föreslår dock att effekten skulle kunna uppstå till följd av genetiska förändringar, som leder till protein med "ferromagnetic properties" och omdistribution av kroppens järn-reserver.

Låter som science-fiction. Men det gör ju AI också å andra sidan.

På förekommen anledning så får vi väl också mässa det sedvanliga mantrat: "korrelation är inte samma sak som kausalitet, amen". (Korrelationen mellan olika vaccindiskussioner och att behöva nämna att "korrelation inte är samma som kausalitet" börjar ju dock bli misstänkt hög vid det här laget.)

Hahaha, ytterligare en "konspirationsteori" som visade sig vara sann.
Citera
2025-06-14, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Fyfan... anal magnetism är verkligen inget att leka med! 😂 https://youtu.be/7HfBJ9ink-Y

Skämt åsido... JAG känner ingen som blivit magnetisk av "vaccinen" men vad jag HAR sett i min närhet hos mRNA-"vaccinerade" är flera fall av cancer, hjärtproblem och blodproppar. En 26-årig kollega har fått en "inopererad hjärtstartare", ICD tror jag det heter. Dessutom har mina "vaccinerade" kollegor högre sjukfrånvaro än de som skippade "vaccinen".

Det är nog väldigt ovanligt, men roligt att en "galen konspirationsteori" om att folk blir magnetiska av covid-vaccinen visade sig vara sann.
Citera
2025-06-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är nog väldigt ovanligt, men roligt att en "galen konspirationsteori" om att folk blir magnetiska av covid-vaccinen visade sig vara sann.
Du skojar va?
"Studien" gick till så att att några utvalda galna antivaxxare fick svara på ett frågeformulär.
"Ja, sen jag vaccinerades börjde skedar fastna på min axel". Done. Klart.

Jezus!
Citera
2025-06-15, 11:21
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Du skojar va?
"Studien" gick till så att att några utvalda galna antivaxxare fick svara på ett frågeformulär.

Jezus!
Det skiljer sig väl inte från Pfizers studie på vaccinet? De frågade också personer om de haft symptom. Jag hävdar att den här låga nivån på studier är industristandard.

"Thus far, we can attribute the effect of magnetism to the Pfizer injections because these injectables were overrepresented in our small sample size. We cannot exclude the possibility that Moderna injections may also cause the same phenomenon."
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-15 kl. 11:29.
Citera
2025-06-15, 13:13
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Du skojar va?

Jezus!

Studien är peer-reviewad och publicerad. Dom som deltog i studien kan knappast vara "gaĺna antivaxxare", eftersom dom har tagit minst en covid-spruta. Dvs dom tog samma beslut som du gjorde ang vaccinering. Enda skillnaden är att sen har dom tydligen fått märkliga symptom.

Vidare så antyder du att påståendet om magnetism grundas enbart på självrapportering från deltagarna i fallstudien. Men om man läser metoddelen, och inte bara tittar på bilderna, så kan man utröna att det är felaktigt:

Citat:
Access was granted by the second author upon verification that a respondent was a real person who could be verified with physical evidence of magnetism.

Författarna till studien har alltså själva verifierat att deltagarna led av dessa symptom.
Nu vill du säkert invända och säga att du tror att författarna till studien också ljuger. Det behövs inte. Jag ville bara påpeka att du hade fel i sak.

Jag tycker i alla fall att det är intressant att det nu börjar komma forskning om detta märkliga fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in