2025-06-12, 10:38
  #13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kan tänka mig att det blir mer ”personligt” på t ex WA och att man kan förmås att hålla fokus på konversationen med dem.

På t ex Twitter är det annat som brusar. WA är ett rent kommunikationsprogram mellan två personer och chat kan lätt övergå till telefonsamtal. Med WA ser man direkt om en person hört av sig.

Ungefär som att träffas på ett café eller hemma hos nån.
Citera
2025-06-12, 16:29
  #14
Medlem
Det är väl så att Facebook har moderatorer. Det går att anmäla profiler och meddelande.
På Telegram/whatsapp osv finns ingen övervakning.
Tips till TS. Kräv videosamtal så fort som möjligt.
Gärna runt guidening i deras lägenhet och be dem filma ut så du kan kontrollera att de verkligen är i den staden de uppger att de är i.
Citera
2025-06-12, 17:34
  #15
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag älskar att driva med dessa jävla bedragare! Ofta brukar jag dilla om vad som helst, gärna knäppa Kalle sändare citat (sjuka). Och ofta med mycket stavfel så att deras översättning inte fungerar! :-)

Bra att du tog upp detta!
Intressanta inlägg i tråden som förklarar mycket.

Råkat ut för en sådan, dock inget om "hon" var läkare, blev ingen långvarig messande då jag förstod det var bluff.

Det skumma var att man kan ju se en grön punkt när någon är aktiv , var "hon" offline och öppnade "hennes" mess så efter ca 10sek blev det grönt, då fattar man ju det var något skumt , finns ju ingen jäkel som sitter och kollar vem som är online på facebook hela tiden.
Raderades direkt
Men nu efter denna tråd fattar man ju det var något robot / chatt boot grej som var orsaken
Citera
2025-06-13, 18:20
  #16
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag älskar att driva med dessa jävla bedragare! Ofta brukar jag dilla om vad som helst, gärna knäppa Kalle sändare citat (sjuka). Och ofta med mycket stavfel så att deras översättning inte fungerar! :-)
Härligt! Jag stödjer dig.
Citera
2025-06-13, 23:05
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Bra att du tog upp detta!
Intressanta inlägg i tråden som förklarar mycket.

Råkat ut för en sådan, dock inget om "hon" var läkare, blev ingen långvarig messande då jag förstod det var bluff.

Det skumma var att man kan ju se en grön punkt när någon är aktiv , var "hon" offline och öppnade "hennes" mess så efter ca 10sek blev det grönt, då fattar man ju det var något skumt , finns ju ingen jäkel som sitter och kollar vem som är online på facebook hela tiden.
Raderades direkt
Men nu efter denna tråd fattar man ju det var något robot / chatt boot grej som var orsaken
Det roliga är att alla dessa vackra "kvinnor" alltid är just läkare....
Citera
2025-06-13, 23:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Härligt! Jag stödjer dig.
Tack!
Älskade även att messa med negrerna när Nigeria-breven via mail härjade som mest i början av 10-talet!
Lyckades att få dom ringa (mitt mobilnummer som var min argsinta kollegas), vid ett tillfälle då han var skitstressad och arg som vanligt! :-). Bedragaren mailade och undrade varför jag skällt ut honom och slängt på luren. Jag svarade " Oj, fattade inte att det var du! Ring igen!"....
Min kollega var inte glad....
Citera
2025-06-13, 23:17
  #19
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tack!
Älskade även att messa med negrerna när Nigeria-breven via mail härjade som mest i början av 10-talet!
Lyckades att få dom ringa (mitt mobilnummer som var min argsinta kollegas), vid ett tillfälle då han var skitstressad och arg som vanligt! :-). Bedragaren mailade och undrade varför jag skällt ut honom och slängt på luren. Jag svarade " Oj, fattade inte att det var du! Ring igen!"....
Min kollega var inte glad....
Kul. Du skulle spelat in samtalen och delat med dig.
Citera
2025-06-13, 23:22
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Kul. Du skulle spelat in samtalen och delat med dig.
Eftersom jag vet att dom använder typ Google translat när dom pratar svenka med mej brukar jag stava så mycket som möjligt fel! Så här skrev jag senast idag.
"Jeg och minna vänner Eskil och Kamrer Erlandsson ska gå på stooor konsert och lysna po Tore Skogman ideg!" :-)
Citera
2025-06-13, 23:24
  #21
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Eftersom jag vet att dom använder typ Google translat när dom pratar svenka med mej brukar jag stava så mycket som möjligt fel! Så här skrev jag senast idag.
"Jeg och minna vänner Eskil och Kamrer Erlandsson ska gå på stooor konsert och lysna po Tore Skogman ideg!" :-)
Citera
2025-06-13, 23:25
  #22
Medlem
Landsbygdens avatar
Det vore kul om någon kunde skapa någon ai-app som gav automatiska svar till spammare. Borde gå. Som även spelar in samtalen, och hur mycket tid som spammaren/bedragaren tvingas slösa bort.
Citera
2025-06-13, 23:32
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Det vore kul om någon kunde skapa någon ai-app som gav automatiska svar till spammare. Borde gå. Som även spelar in samtalen, och hur mycket tid som spammaren/bedragaren tvingas slösa bort.
Det är ju det som är tanken med det hela! Att dom får lägga ner timmar på att kamma 0 med kontakten med mej!
Citera
2025-06-13, 23:33
  #24
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är ju det som är tanken med det hela! Att dom får lägga ner timmar på att kamma 0 med kontakten med mej!
Jepp, förstår. Tänkte, om du någon gång inte orkar, kan du bara starta en app, som sköter kommunikationen med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in