Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Telegram är ryskt och det är bara ryska myndigheter som kan få tillgång till chatloggar etc vid bedrägerianmälningar.
Fel, andra myndigheter har redan fått information om användare på Telegram.
Dessutom finns det inget belägg för att ryska myndigheter har fått tillgång till just chattloggar.
Topic: För att det är enklare och mindre risker på Telegram. WhatsApp eller dylikt har strikta regler som myndigheter kan lättare få tillgång till (inte nödvändigtvis loggar, men information om användare etc)