2025-06-13, 13:51
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Anhängare till Israel ifrågasätter inte nödvändiga beslut för att säkra statens överlevnad.
Citera när jag gjorde det, eller återkom med en ursäkt.
Citera
2025-06-13, 13:55
Avstängd
🥺och här trodde jag det var också våra judiska vänners påhittighet.

1980 inflation lösningen
Israels topp moderna teknologiska godsaker
Bibis affärstänk

Även i krig är Israel rikare än UK/Spanien

Antigen borde UK/Spanien vara väldigt oroliga eller så är våra judiska vänners, duktiga med ekonomi.

Kommenter på det? för oss nyfikna

Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det finns inget land i världen som fått så mycket sammanlagt bistånd av USA som Israel. Och det är inte bara Israel som stöttat Israel ekonomiskt, utan 70 miljarder USD har kommit in från resten av väst genom åren
Citera
2025-06-13, 13:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Upplys mig gärna. Skickade man 3000 ballistiska misslier den gången?
Äh, du vet inners inne att muslimstackarna är totalt odugliga. Klarar fan ingenting när det kommer till krig. Israel inriktade sig på fyra typer av mål under natten, ett av dem var robotbaser och avfyrningsanläggningar. De 100 stackars drönare som sölar sig fram i snigelfart lär inte ställa till någon skada, ingen av dem förväntas överleva Israels luftförsvar.

3000 ballistiska robotar …. ja, jisses! Var hittar Iran dom?
Citera
2025-06-13, 13:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
🥺och här trodde jag det var också våra judiska vänners påhittighet.

1980 inflation lösningen
Israels topp moderna teknologiska godsaker
Bibis affärstänk

Även i krig är Israel rikare än UK/Spanien

Antigen borde UK/Spanien vara väldigt oroliga eller så är våra judiska vänners, duktiga med ekonomi.

Kommenter på det? för oss nyfikna
Klart att judarna har förvaltat sitt kapital väl. Det har varit skickliga och ska absolut ha cred för det. Min enda poäng är att hela västvärlden stöttat Israel mer än något annat i-land och för USAs del mer än något land över huvud. Om man skriver upp summorna som USA skänkt till dagens penningvärde, pratar vi om över 900 miljarder USD.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-06-13 kl. 14:04.
Citera
2025-06-13, 14:04
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Trumps hot: Nya brutala attacker

USA:s president Donald Trump kommenterar nattens händelser i ett inlägg på Truth Social, där han också varnar för nya brutala attacker i Iran.

”Det har redan förekommit stor död och förstörelse, men det finns fortfarande tid att få ett slut på denna slakt, där nästa redan planerade attack kommer att bli ännu mer brutal”, skriver han i inlägget.

”Iran måste sluta ett avtal innan det inte finns något kvar, och rädda det som en gång var känt som det iranska imperiet.” skriver han.

Donald Trump har sedan tidigare sagt till Fox News att han blev informerad om Israels attacker innan de utfördes, men att USA inte varit inblandat.

Mullorna kommer backa...

Det fetade: Det är mullor vi snackar om. Du vet, religiösa idioter som tror att deras "allah" snackar till dem genom en sagobok. De kommer troligen köra in i kaklet (eller betongmuren när tryckvågen i bunkern sprider dem i små, små delar).

Med det sagt hoppas jag att mullorna och netanyahoos regim förintar varandra så att befolkningen i respektive länder kan äntligen börja leva i fred och frihet utan att religiösa nötter som följer sagoböcker försöker förinta varandra. Tills de religiösa extremisterna har förintat varandra, måtte både uschrael och mulleriet brinna så länge abrahamiterna inte kommer till Europa. Finns redan tillräckligt av båda grupperna här.
Citera
2025-06-13, 14:07
Avstängd
De är fortfarande av kött och blod och tro fan inte de kände då pigga inatt

Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det fetade: Det är mullor vi snackar om. Du vet, religiösa idioter som tror att deras "allah" snackar till dem genom en sagobok. De kommer troligen köra in i kaklet (eller betongmuren när tryckvågen i bunkern sprider dem i små, små delar).

Med det sagt hoppas jag att mullorna och netanyahoos regim förintar varandra så att befolkningen i respektive länder kan äntligen börja leva i fred och frihet utan att religiösa nötter som följer sagoböcker försöker förinta varandra. Tills de religiösa extremisterna har förintat varandra, måtte både uschrael och mulleriet brinna så länge abrahamiterna inte kommer till Europa. Finns redan tillräckligt av båda grupperna här.
Citera
2025-06-13, 14:25
Avstängd
Under morgonen talade ABC News med presidenten över telefon efter och kommenterade då Israels flyganfall mot Iran.

– Jag tycker att den var briljant. Vi gav dem en chans och de tog den inte, säger Trump.

I anfallet dödades flera iranska militärtoppar och forskare.

–*De träffades hårt, mycket hårt. De blev så hårt drabbade som man kan bli. Och det kommer mer. Mycket mer.

Han avböjde att kommentera om USA på något sätt varit inblandade i attacken.

Trump älskar detta😎
Citera
2025-06-13, 16:08
Avstängd
Uppdatering för några döda generaler

General Hossein Salami högsta IRGC general = RIH (roast in hell)

General Mohammed Baghari ÖB = RIH (roast in hell)

General Gholam Rashid vice ÖB = RIH (roast in hell)

Amiral / Topp rådgivare till Ayatollah Amir Ali Hajizadeh = RIH (roast in hell)

Vetenskapsmännen Tehranchi samt Abbasi = RIH (roast in hell)

Alla dessa demoner är nu på en natt döda

Och Hizbollah sa till Reuters 🥺 De (vågar inte anfalla Israel ) ska inte lägga sig i
Citera
2025-06-13, 17:12
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Indirekt ligger USA bakom detta.
Det var vad jag också trodde tills någon tipsade om Japans och kanske världens ffrämste USA-kännare.

Det är faktiskt tvärtom dvs Israel ligger bakom och styr vad USA gör

Citat:
the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) as perhaps the most powerful lobby group in the United States.

– It is these who truly run the United States, he adds.
https://nordictimes.com/world/japanese-journalist-jewish-lobby-run-the-us/
Citera
2025-06-13, 17:13
Medlem
Varför svarade Iran med drönare och inte raketer. E de för drönarna lättare tar sig igenom iron Dome eller för att dom inte vill slösa sina dyrbara raketer?
Citera
2025-06-13, 17:31
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
...
Med det sagt hoppas jag att mullorna och netanyahoos regim förintar varandra så att befolkningen i respektive länder kan äntligen börja leva i fred och frihet utan att religiösa nötter som följer sagoböcker försöker förinta varandra.
...

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

De har båda förlorat sitt existensberättigande, egentligen redan för länge sedan.
Citera
2025-06-13, 17:33
Avstängd
Kanske inte slog dig = Kanske Israel bombade dessa inatt???

200 stridsflyg bombade skiten av Iran ink deras missil system

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Varför svarade Iran med drönare och inte raketer. E de för drönarna lättare tar sig igenom iron Dome eller för att dom inte vill slösa sina dyrbara raketer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in