Du lyckades i alla fall uppfatta en av summorna jag delade med mig av. Sen missade du de dryga 300 miljarderna över tid, de 17 miljarderna 2023 (bara från USA), enormt mycket teknik, forskning och know-how från hela västvärlden mm.
Jag har alltid stått upp för Israels rätt att försvara sig och förklarat för andra att utgör alla ens grannar bittra fiender, så behöver man allt stöd man kan få för att inte förintas.
Sen får jag säga att det är osmakligt när du och några av dina gelikar, istället för att uppvisa lite ödmjukhet och tacksamhet, förhäver er och inbillar er att ni har gjort det på egen hand pga er extraordinära förträfflighet.
Som tur är har jag många judiska vänner både i Sverige och internationellt som inte alls uppvisar de grandiost unkna sidor som några av er i tråden gör. Hade alla varit sådana hade antisemitismen varit varit farligt mycket värre än vad den är idag. Skärp dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
4 miljarder dollar är en droppe av den hela 25 miljarder dollar militära budgeten
Du är bara avundsjuk att Israel är ett lejon .
1948 hade Jordanien jetplan ngt som inte IDF hade, 4 propellerplan mot arab league men det är KAMPVILJAN och väldigt tränade soldater, begåvade generaler som Sharon, Tal, Gurri, Bar Lev, Dayan
Israel är där för att stanna
Det är inte pengar som gör folk smarta
Saudierna har pengar men de har inte ens närheten Israels militära kompetens