2025-06-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det är inte ett dugg konstigt att 'korrektamajongo' på Flashback helt riktigt påpekar för antivaxxar-patrasket att förhöjda andelar IgG4 är en annars förekommande immunrespons. Detta eftersom förhöjda andelar IgG4 är...en annars förekommande immunrespons. Ja, det är en intressant observation att immunsystemet väljer att prioritera IgG4. Att det sedan sitter antivaxxar-patrask utan grundkunskap på slaskforum och försöker får det se ut som att det skulle betyda armageddon när VAAXXXIIIIIIIN ger en immunrespons som ökar andelen IgG4 (jävlar vad märkligt att andelen neutraliserande antikroppar ökar vid frekvent exponering, det kan ju inte vara bra att binda och neutralisera en antigen, ajajaj), är en fullt naturlig process - det är så antivaxxar-patrask fungerar (de fungerar inte alls).

Det är ju jättebra om någon forskar på detta. Det har jag sagt hela tiden. Återkom om någon de facto HITTAR och konkluderar en koppling mellan något VAXXXXIIIIIIIN och IgG4 och alla de där hemskheterna du fått för dig att de orsakar, (Infertilitet, 'turbocancer' (haha...), nageltrång, skoskav och liten pillesnopp). Då skall du se att du slipper sitta och grina hela dagarna på slaskforum och fråga "buuhuuu, varför skriver ingen om detta....buhuuuu.....varför är det ingen som LYSSNAR PÅ MIG.......VAXXXXIIIIIN är ju FAAAAAAARLIGT!).

Och skaffa dig en grundutbildning på ämnesområdet istället för att sitta och läsa studier som du inte förstår.

Fram tills dess skulle jag faktiskt inte ha några som helst problem med att du diskuterar dina fantasier i konspirationsforumet. What say you?

Nu glider du igen. IgG4 kan vara bra, till exempel vid bi--gift, men har setts som ett potentiellt problem vid vaccinering mot malaria, HIV m m eftersom effekten av vaccinet går ner, precis som vi sett med mRNA-vaccinen.

Roligt att du har börjat intressera dig för pediatrik, den här kom just, 14 maj 2024, i Pediatric Rheumatology, Impact Factor 2.8. Nu vet vi ju att du anser att pediatriker inte kan studera Covid-19 eller dess vaccin: "Investigating the association between SARS-CoV-2 infection, COVID-19 vaccination, and autoimmune diseases in a pediatric population: a comprehensive analysis":
Conclusion: Our findings suggest that the overall incidence of new-onset autoimmune diseases in children remained relatively stable during the COVID-19 pandemic. The study indicates a potential association between COVID-19 vaccination and an increased risk of developing autoimmune diseases, necessitating further research to elucidate long-term effects in the pediatric population. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40369546/

The analysis revealed that being diagnosed with COVID-19 until June 2021 was not significantly associated with an increased risk of developing an autoimmune disease (HR 1.092, 95% CI 0.8501–1.4026, p = 0.491). However, receiving at least one COVID vaccine was associated with a statistically significant increase in risk of developing an autoimmune disease (HR 1.2323, 95% CI 1.0721–1.4165, p = 0.0033) (Table 4).

Discussion
The present retrospective study shows pioneering research investigating the potential association between COVID-19 infection, vaccination, and the development of new-onset autoimmune diseases in a large pediatric population.

If COVID-19 infection did not increase the risk of autoimmune diseases, vaccinations did show a significantly heightened risk of developing autoimmune conditions by over 23%.

Regarding the potential link with the COVID-19 vaccine, these results are in alignment with the current literature, which establishes a causal link between the vaccine and the development of long-term adverse effects, particularly autoimmune diseases [31]. The primary mechanisms proposed for vaccine-induced autoimmunity following SARS-CoV-2 vaccination include molecular mimicry, generation of autoantibodies, and the role of vaccine adjuvants [32].
Vilken roll skulle du säga att ditt ensidiga och ovetenskapliga propagerande för vaccinet kan ha haft för att trigga autoimmuna sjukdomar hos barn?
Citera
2025-06-12, 19:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nu glider du igen. IgG4 kan vara bra, till exempel vid bi--gift, men har setts som ett potentiellt problem vid vaccinering mot malaria, HIV m m eftersom effekten av vaccinet går ner, precis som vi sett med mRNA-vaccinen.
Det är rätt lustigt det där att så fort någon hänvisar till fakta så "glider" man. Vilka är de där "vi" som du talar om? Är det ointelligenta antivaxxar-patrask som kollektiv du menar? Vill du att jag fortsättningsvis tilltalar dig "ni" med avseende på att ni är fyra-fem stycken med den låga intelligensen?

Citat:
Roligt att du har börjat intressera dig för pediatrik, den här kom just, 14 maj 2024, i Pediatric Rheumatology, Impact Factor 2.8. Nu vet vi ju att du anser att pediatriker inte kan studera Covid-19 eller dess vaccin: "Investigating the association between SARS-CoV-2 infection, COVID-19 vaccination, and autoimmune diseases in a pediatric population: a comprehensive analysis":
Conclusion: Our findings suggest that the overall incidence of new-onset autoimmune diseases in children remained relatively stable during the COVID-19 pandemic. The study indicates a potential association between COVID-19 vaccination and an increased risk of developing autoimmune diseases, necessitating further research to elucidate long-term effects in the pediatric population. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40369546/
Possible, May, Could, Potential...jaha. Som vanligt inget av substans. På forskarspråk betyder det att de inte hittat något men vill ha mer pengar.

Är du verkligen så blåst och ointelligent att du inte fattar att du gör bort dig? Du kan googla fram hur många studier du vill där de använder samma ordspråk, men ingen av dem har någonting av substans. Hör av dig om någon hittar något med substans så tittar jag om skranket ändrat sig. Just nu är de inte intresserade eftersom det inte finns något av substans.

Citat:
Vilken roll skulle du säga att ditt ensidiga och ovetenskapliga propagerande för vaccinet kan ha haft för att trigga autoimmuna sjukdomar hos barn?
Du menar vad mitt konstant faktabaserade argumentationssätt, min vetenskapliga approach samt neutrala förhållningssätt i vaccinfrågan haft för roll "att trigga autoimmuna sjukdomar hos barn"? Ingen alls, naturligtvis. Däremot verkar det trigga antivaxxar-patrask något alldeles oerhört när de inte får utrymme att sprida skitprat och lögner om VAXXXXIIIIIIIN, där utgör du själv ett minst sagt talande exempel på vad det haft för roll.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-12 kl. 19:55.
Citera
2025-06-12, 20:57
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Du menar vad mitt konstant faktabaserade argumentationssätt, min vetenskapliga approach samt neutrala förhållningssätt i vaccinfrågan haft för roll "att trigga autoimmuna sjukdomar hos barn"? Ingen alls, naturligtvis. Däremot verkar det trigga antivaxxar-patrask något alldeles oerhört när de inte får utrymme att sprida skitprat och lögner om VAXXXXIIIIIIIN, där utgör du själv ett minst sagt talande exempel på vad det haft för roll.
Verkar som du lider av megalomani.
Vaxxinet hjälpte inte ett jota.
Varför rekommenderas inte vaxxinet längre?
Citera
2025-06-12, 22:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Verkar som du lider av megalomani.
Vaxxinet hjälpte inte ett jota.
Varför rekommenderas inte vaxxinet längre?
Tillgänglig forskning, fakta och statistik visar på ett närmast glasklar vis exakt vilken effekt de olika vaccinerna på smittspridning, sjukdomsutveckling och dödsfall. Vaccinerna hjälpte.

Det finns också en mängd forskning på andra områden som är direkt kopplade till genomgången infektion utan och med vaccinering. Den forskningen visar på t.ex en ordentlig övervikt av ovaccinerade som insjuknat i hjärt-kärlsjukdomar åren efter vaccinering.

Varför något rekommenderas eller inte får du fråga någon med bättre kunskap på det området. Jag diskuterar fakta och ägnar mig inte åt grundlösa spekulationer. Och mig veterligen finns ingen fakta som kan inhämtas i just det ämnet. Fråga myndigheterna.
Citera
2025-06-12, 23:46
Medlem
Overminds avatar
Har haft ont i halsen, rinnande näsa och ont i kroppen i ett par dagar nu... I juni månad??? Visste inte om att man kunde ha förkylning i sommaren?

Måste vara covid jag fått.
Citera
2025-06-13, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Din substanslösa tramsare. Du har fått länken, bl.a. i #559825.
Här är den IGEN: https://www.naturalnews.com/files/Pfizer-bio-distribution-confidential-document-translated-to-english.pdf

Den visar att lipidnanopartiklarna ansamlas i särskilt hög utsträckning i äggstockarna. Lipidnanopartiklarna innehåller mRNA som infekterar celler och uttrycker spikproteiner.

Verkningsmekanismen är alltså följande: immunförsvaret attackerar de celler som uttrycker spikproteiner. Vilket kan vara ok om det sker i en lymfnod, men mindre bra om det sker i hjärtat, i hjärnan eller i äggstockarna.

Sedan verkar det även som att själva lipidnanohöljet kan ge problem för fertiliteten:

Potential adverse effects of nanoparticles on the reproductive system
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6294055/

Nanoparticles Accumulate in the Female Reproductive System during Ovulation Affecting Cancer Treatment and Fertility
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7613117/

Impact of Nanoparticles on Male Fertility: What Do We Really Know? A Systematic Review
https://www.mdpi.com/1422-0067/24/1/576

Det blir alltså en double whammy, spikproteiner och lipidnanohöljet.

https://www.naturalnews.com/2021-06-02-horrifying-study-reveals-mrna-vaccine-nanoparticles-are-circulated-throughout-the-entire- body-brain-heart-liver-ovaries-testes.html
"The study paper, originally written in Japanese and auto-translated into English, can be found at this link on Natural News servers (PDF)."

Artikeln länkar sedan till studien:
https://www.naturalnews.com/files/Pfizer-bio-distribution-confidential-document-translated-to-english.pdf

translated to English = översatt till engelska

Om du vill låtsas som att den inte är japansk får du väl göra det, men kommentera innehållet, din substanslösa tramsare. Dvs. den mycket höga ansamlingen av lipidnanopartiklar i äggstockarna.

"Nej, det finns det ingenting som "verkar som". Du har hittat på allt eller hört det från någon på John Campbell, SwebbTV eller ChildrensHealthDefense."

Hahaha, du fick länkar till tre studier. Jag postar dem igen:

Potential adverse effects of nanoparticles on the reproductive system
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6294055/

Nanoparticles Accumulate in the Female Reproductive System during Ovulation Affecting Cancer Treatment and Fertility
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7613117/

Impact of Nanoparticles on Male Fertility: What Do We Really Know? A Systematic Review
https://www.mdpi.com/1422-0067/24/1/576
Citera
2025-06-13, 00:30
Avstängd
Citat:
Nej, det är inte ett dugg konstigt att 'korrektamajongo' på Flashback helt riktigt påpekar för antivaxxar-patrasket att förhöjda andelar IgG4 är en annars förekommande immunrespons. Detta eftersom förhöjda andelar IgG4 är...en annars förekommande immunrespons. Ja, det är en intressant observation att immunsystemet väljer att prioritera IgG4. Att det sedan sitter antivaxxar-patrask utan grundkunskap på slaskforum och försöker får det se ut som att det skulle betyda armageddon när VAAXXXIIIIIIIN ger en immunrespons som ökar andelen IgG4 (jävlar vad märkligt att andelen neutraliserande antikroppar ökar vid frekvent exponering, det kan ju inte vara bra att binda och neutralisera en antigen, ajajaj), är en fullt naturlig process - det är så antivaxxar-patrask fungerar (de fungerar inte alls).

Det är ju jättebra om någon forskar på detta. Det har jag sagt hela tiden. Återkom om någon de facto HITTAR och konkluderar en koppling mellan något VAXXXXIIIIIIIN och IgG4 och alla de där hemskheterna du fått för dig att de orsakar, (Infertilitet, 'turbocancer' (haha...), nageltrång, skoskav och liten pillesnopp). Då skall du se att du slipper sitta och grina hela dagarna på slaskforum och fråga "buuhuuu, varför skriver ingen om detta....buhuuuu.....varför är det ingen som LYSSNAR PÅ MIG.......VAXXXXIIIIIN är ju FAAAAAAARLIGT!).

Och skaffa dig en grundutbildning på ämnesområdet istället för att sitta och läsa studier som du inte förstår.

Fram tills dess skulle jag faktiskt inte ha några som helst problem med att du diskuterar dina fantasier i konspirationsforumet. What say you?

Det finns en tydlig koppling mellan en hög andel IgG4 och aggressiv cancer:

An immune evasion mechanism with IgG4 playing an essential role in cancer and implication for immunotherapy
https://jitc.bmj.com/content/8/2/e000661

"In a cohort of patients with esophageal cancer we found that IgG4-containing B lymphocytes and IgG4 concentration were significantly increased in cancer tissue and IgG4 concentrations increased in serum of patients with cancer. Both were positively related to increased cancer malignancy and poor prognoses, that is, more IgG4 appeared to associate with more aggressive cancer growth."

"We also found that IgG4 competed with IgG1 in reacting to Fc receptors of immune effector cells. Therefore, locally increased IgG4 in cancer microenvironment should inhibit antibody-mediated anticancer responses and help cancer to evade local immune attack and indirectly promote cancer growth."

"We found that local application of IgG4 significantly accelerated growth of inoculated breast and colorectal cancers and carcinogen-induced skin papilloma."
Citera
2025-06-13, 00:46
Avstängd
Citat:
Återigen ett exempel på hur den normalt fungerande världen inte har några som helst problem att första samband, orsak och verkan, allt medan du inte förstååååår något. Konstigt. Den lilla konspiratoriska hjärnan inbillar sig att det fanns en "övergripande plan att skapa en hotbild av viruset" Underförstått: "så vi kan lura i människorna VAXXXIIIIN så att fertiliteten minskar och folk får turbocancer av IgG4!" .

Herr. Min. Skapare. Och det här menar du har relevans för sakfrågan?

Det där är säkert orsaken till att de inte vill erkänna ett jorden är platt också. Det är när jag läser dylikt som jag inser att Elvis faktiskt lever. Och diskussionen för du på rätt ställe också. Bra jobbat!

Det fanns helt klart en agenda att få viruset att verka farligare än det var, i första hand för att få till lockdowns.

Lockdowns slog ut små och medelstora företag och gav även en ursäkt till "krisåtgärder" som gynnade de största bolagen. Man ökade även penningmängden samtidigt som produktionen minskade => massiv inflation.

Allt det här gynnade de superrika. Vilket var planen från början.
Citera
2025-06-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Operation Gloria.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gloria
Staff support
The armed forces also sent staff officers and civilian personnel to support Swedish National Board of Health and Welfare (Socialstyrelsen), Swedish Agency for Economic and Regional Growth (Tillväxtverket), and several county administrative boards (Länsstyrelser).

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2020/02/forsvarsmakten-avslutar-corona-ovning/

Man försöker få det att låta som om att militären satt och pillade sig i naveln och fick sedan se nyheter om Covid-19 som genast gav ett befäl med ganska låg grad en spontan och rolig idé. Så han samlade ihop grabbarna, ringde Danne på MSB som sedan svängde ihop ett projekt.

I Januari? Really?

Jag kan vara lite dålig med länkar ibland då jag drar allt detta från huvudet och får leta upp informationen i efterhand.

Militär/underrättelsetjänster höll i tyglarna i de flesta länderna verkar det som. Är det därför politikerna mer eller mindre lämnade över allt till relevanta myndigheter som hade militärer i sina staber? Är det så man övertygade hela samhället att ta ett nytt motmedel för biologiska vapen?

Insatsledaren hos socialstyrelsen ska dessutom ha ringt en vän på Försvarshögskolan, som i sin tur såg till att "konsulter" dök upp som hjälp.

Intressant. Svårt att veta, första Covid-fallet i Sverige var ju 31 januari, men dödsfall kom inte förrän i mars, men när startade försvarets aktiviteter, låter som ett tag efter 31 jan väl?

Vi hamnar kanske igen i frågan var gränserna går mellan låt säga en tjänsteman, som t ex när chefsåklagaren Krister Peterson till synes fiaskoartat pekade ut Skandiamannen postumt och nu blir irriterad när Expressen frågar honom om inte Palmes rock skulle bevaras för framtida DNA-teknik? "För vad?" (https://www.expressen.se/nyheter/sverige/olof-palmes-klader-forstorda-som-bevis/)

Så var går gränserna som du skriver mellan en tjänsteperson som på mer eller mindre eget bevåg gör något och det systematiserade? Och om det är systematiserat, pågår det fortfarande och i så fall var?

Ett tecken på det systematiserade skulle kunna vara att när 22 svenska toppforskare inom virologi kritiserade den svenska pandemistrategin så fick de knappt komma till tals i media. Det var en konstig reaktion mot dem. Expressens kulturchef angrep en av forskarna för att vara "yvig". Kulturchefen bad senare om ursäkt för detta. Och tidningarna intervjuade senare dessa forskare, men de bemöttes initialt med tystnad, och nån av dem sade sig ha mottagit dödshot. https://www.lifesciencesweden.se/article/view/787758/de_22_forskarna_fick_betala_ett_hogt_pris_stolt_at t_jag_hade_modet

Sedan har vi utmålandet av "antivaxxare" som hot mot samhället. De uttrycker ju det man brukar kalla demokratiska åsikter, men faktum är att de får sina karriärer förstörda. Och detta sker i hög grad anonymt, till exempel genom att de stämplas som "spridare av misinformation om Covid" på Wikipedia. Wikipedia har använts av t ex CIA (https://www.reuters.com/article/technology/cia-and-fbi-computers-used-for-wikipedia-edits-idUSN16428960/).

Medan de svenska forskare som kritiserade pandemin var offentliga och medan "antivaxxarna" är offentliga, så är de andra i hög grad dolda, med undantag av några tjänstemän som har försvarat pandemihanteringen i egna böcker.

Om vi till exempel tar preprinten från Yale som jag har tjatat om här tråden, som Yales egna nyheter hade en artikel om den 19 februari 2025 (https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions) så skrev t ex New York Times om detta den 19 feb (artikeln uppdaterad 21 feb, https://www.nytimes.com/2025/02/19/health/covid-post-vaccination-syndrome.html).

Entreprenören Steve Kirch, som på Wikipedia beskrivs som "a promoter of Covid misinformation", skrev så här den 19 feb:
COVID vaccine injury study published on preprint server because the mainstream medical journals refused to publish it

(...) All mainstream medical journals they tried to submit the paper to refused to consider publishing it.
There was coverage in The New York Times. https://kirschsubstack.com/p/covid-vaccine-injury-study-published
Jag vet inte varifrån han har fått den påstådda informationen, den upprepas senare av Daily Sceptic.

Även Daily Mail hade f ö en artikel om Yale-studien den 19 februari:
Yale scientists link Covid vaccines to alarming new syndrome causing 'distinct biological changes' to body

(...) Some sufferers also show distinct biological changes, including differences in immune cells and the presence of coronavirus proteins in their blood, years after taking the shot. (...)

Dr Harlan Krumholz, co-senior study author and Harold H. Hines, Jr. Professor of Medicine at Yale, said: 'It’s clear that some individuals are experiencing significant challenges after vaccination. https://www.dailymail.co.uk/health/article-14414367/covid-vaccines-new-syndrome-biological-changes-yale.html
En intressant sak här är att vi inte ser någon som går ut offentligt och förklarar varför studien skulle vara dålig. Det kan påminna om efterspelet til Pandemrix och narkolepsi-katastrofen. Inte heller där verkade det finnas något intresse av att diskutera det. Bland de som var ansvariga.

Det är aldrig någon som diskuterar sakfrågorna offentligt. Allt handlar om att på ett dolt sätt, via Wikipedia, anonyma "Fact checks", anonyma användare som korrektamund0 och annat utmåla kritikerna som moraliskt dåliga.

När det gäller just Covid-19 pandemin så är det som att det inte finns en enda kritisk åsikt i media. Det finns ingen som ens tycker att man skulle använt ett annat vaccin. Ingen som tycker något alls att döma av media.

När det gäller pandemin så har vi i Sverige att döma av media egentligen bara haft en grupp människor som fick tycka till i media och de fick verkligen komma fram i reportage efter reportage. Det var de som dyrkade Tegnell och skrev låtar till honom och tatuerade in honom och bakade Tegnell-tårtor och röstade fram honom till Årets svensk. De fick komma till tals i den svenska offentligheten. Inga andra.

De som var skeptiska däremot fick inte framföra detta i media. Inte ens de "22 forskarna" som var ledande i Sverige och till och med förespråkade vaccinering fick komma fram just eftersom de var kritiska. Med reflex utmålades de som landsförrädare, det var först i efterhand som man ångrade sig och motvilligt lät dem ta plats. https://www.svd.se/a/bgaLav/einhorn-overrumplad-som-en-av-22-landsforradare

Så hur och var går gränsen mellan spel bakom kulisserna och inte?
Citera
2025-06-13, 03:14
Avstängd
Citat:
Tillgänglig forskning, fakta och statistik visar på ett närmast glasklar vis exakt vilken effekt de olika vaccinerna på smittspridning, sjukdomsutveckling och dödsfall. Vaccinerna hjälpte.

Det finns också en mängd forskning på andra områden som är direkt kopplade till genomgången infektion utan och med vaccinering. Den forskningen visar på t.ex en ordentlig övervikt av ovaccinerade som insjuknat i hjärt-kärlsjukdomar åren efter vaccinering.

Varför något rekommenderas eller inte får du fråga någon med bättre kunskap på det området. Jag diskuterar fakta och ägnar mig inte åt grundlösa spekulationer. Och mig veterligen finns ingen fakta som kan inhämtas i just det ämnet. Fråga myndigheterna.

Dr. Campbell går igenom en lång rad olika mekanismer för hur mRNA-injektionerna kan orsaka cancer:

"Vaccine cancer mechanisms"
https://www.youtube.com/watch?v=vjpzvT8n1_M
Citera
2025-06-13, 08:11
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:

Är det inte märkligt att en sådan mirakelkur inte rekommenderas längre då?
Citera
2025-06-13, 08:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Är det inte märkligt att en sådan mirakelkur inte rekommenderas längre då?
https://youtube.com/shorts/mU002TV_Xns?si=7CH690C39BdEOa0r

Internet glömmer aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in