2025-06-12, 19:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Be inte mig om ursäkt. Fokusera på att Rask är en dålig förebild som ljuger och ljuger. Även när han försvarar sig mot saker man annars kunde förstå att han försvarar sig emot.

Det är klart jag gör. Jag är inte som Rask, vet du!
Citera
2025-06-12, 19:33
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det är klart jag gör. Jag är inte som Rask, vet du!
Uppfattat. Och inte du eller jag som ska bråka när vi på olika sätt är överens om vem som är problemet: Rask är.
Citera
2025-06-12, 20:52
Har Carl Fredrik ens lyckats med någonting i sitt liv? Han verkar ju fucka upp allt han tar sig an. Hur kan man vara så jävla kass?
Citera
2025-06-12, 20:57
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Har Carl Fredrik ens lyckats med någonting i sitt liv? Han verkar ju fucka upp allt han tar sig an. Hur kan man vara så jävla kass?
Han har ”lyckats” med att hålla sig från arbetsmarknaden och inte haft ett jobb ”där chefen hänger över honom”.

Bra jobbat Baron af Ollon!

#FamilyIsEverything
Citera
2025-06-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Han har ”lyckats” med att hålla sig från arbetsmarknaden och inte haft ett jobb ”där chefen hänger över honom”.

#FamilyIsEverything

Tja, det är väl ändå någon form av prestation att Rask lyckats med detta. Lite sorgligt dock att detta är Rasks största bedrift i livet.
Citera
2025-06-12, 21:37
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Barnbidraget kommer även fast det är sommarlov tills barnet fyllt 16 år.
Trodde det var samma som studiebidraget men vad skönt, då kanske barnen slipper svälta ihjäl iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Zigenar-gener gissar jag på i så fall, varför det var min första tanke får ni fundera ut själva
Tänk om det via ett faderskapstest skulle komma fram såhär 35 år senare att Fredrik inte är pappan, då tillhör inte längre den ”framgångsrika företagarsläkten”. 😥

Aj då. Nej, skojade bara
Men hur många generationer bakåt kan det ligga då…?

Nä dom förlorar inga bidrag, barnbidrag får man på sommaren. Det du tänker på är studiebidraget som minderåriga har (gymnasiet) som endast betalas ut under den period man studerar, alltså inte på sommarlovet.
Det där tåget i Trosa är förresten gratis…så gissningsvis därför Thessan och barnen åkte det så mycket sist…

Exakt, att tälta var ju sjukt spännande när man var typ nio-tio som hans yngsta son.
Särskilt med lite ”set and setting” (typ som inför en tripp på LSD fast barnvänlig variant):
”Läskig” musik
Snacks och godis (som de säkert ändå redan har i skafferiet redan)
Berätta spökhistorier

Det här gillar ju du Rask och det är på kvällen/natten så inget folk och ingen jobbig värme!
Bara en sån sak som att du inte tog barnen på regelbundna utflykter minst två helger i månaden när du hade gratis tillgång till stugan, Rask.
Så många år du hade ”eget” lantställe Alf garanterat skulle låtit dig få låna för barnens skull dessa helger, sådant älskar barn, men ärligt nu hur många gånger under barnens livstid fick de tillbringa kvalitetstid där? (Med det ordet menar jag:
Sova över minst en natt: alltså BO där och gärna med lite (gratis) aktiviteter på det typ kasta pil, spela kubb (eller vad det nu heter), grilla, bada…?
0 gissar jag på, åtminstone om frågan är menad att det var i ditt arrangemang och du bestämde allt (inte åker över en sväng och är där ett par timmar), åkte dit (med endast dem och eventuellt Therese men förstår om hon som arbetar velat ha mer fria helger) och kunde visa, eller berätta kort om det med bara en bild på instagram, att du verkligen är den där ”närvarande pappan som din egen aldrig var” som du så många skrutit med när det t.o.m. fanns tillgängligt helt kostnadsfritt.
Men tälta kan du fortfarande göra (be Edward sätta upp tältet).
Ja det är bara husvagnen som fattas, tro mig, jag har också tänkt tattargener. Rask låter som ett riktigt tattarnamn.

Han är en riktig gris också helg utan vett och etikett och moral, sånt där går i arv från föräldrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

#FamilyIsEverything
Det värdefullaste man har här i livet är tid, Baronen har slängt bort över halva sitt liv på meningslöst skit, vilken bedrift, bra där Tidsslösarbaronen.
Citera
2025-06-12, 21:56
Medlem
Dr.mjaos avatar
Gällande barns barnlov så vill jag säga att man inte behöver vara förmögen för att barnen ska ha en bra sommar. Finns massor av gratisaktiviteter som är trevliga.

Testa alla lekplatser i ett visst område. Måla stenar i skogen eller lägga pärlplattor och häng upp på bra plats utomhus. Badplatser. Fiska. Utflykter till skogen, grilla korv.4h gård. Cykla.

Viktigaste är inte att familjen har råd att åka på semester utomlands. Utan viktigaste är att du är närvarande och låter barnen vara delaktiga. Där anser jag att vår Baron är för självupptagen och misslyckas.
Citera
2025-06-12, 22:10
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Gällande barns barnlov så vill jag säga att man inte behöver vara förmögen för att barnen ska ha en bra sommar. Finns massor av gratisaktiviteter som är trevliga.

Testa alla lekplatser i ett visst område. Måla stenar i skogen eller lägga pärlplattor och häng upp på bra plats utomhus. Badplatser. Fiska. Utflykter till skogen, grilla korv.4h gård. Cykla.

Viktigaste är inte att familjen har råd att åka på semester utomlands. Utan viktigaste är att du är närvarande och låter barnen vara delaktiga. Där anser jag att vår Baron är för självupptagen och misslyckas.
En hel dag där han lägger från sig mobilen och bara fokuserar på barnen hade varit en bra start men det kommer aldrig Baron af Ollon gå med på. Trots att det är gratis.

Han är för djupt nere i sociala medietrender och för självupptagen.
Citera
2025-06-13, 01:09
Medlem
Krakatoas avatar
Ingen ny video från cirkustältet? Fakturan till trobo då? Hur ska den betalas?
Citera
2025-06-13, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Tja, det är väl ändå någon form av prestation att Rask lyckats med detta. Lite sorgligt dock att detta är Rasks största bedrift i livet.

I Otrohetsbaronen af skits egna värld så har han ju stackat upp såpass många bedrifter i livet att han kan ”skriva ett CV” som han skrek med skådespelar-tårarna sprutandes ”jaaag har skrivit seeeveeee och det tar inte ens emot” 😂

Hade velat se detta cv och vad det bestod av eftersom skitstöveln är totalt outbildad och besitter inga som helst kunskaper av värde what so ever.
Citera
2025-06-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
I Otrohetsbaronen af skits egna värld så har han ju stackat upp såpass många bedrifter i livet att han kan ”skriva ett CV” som han skrek med skådespelar-tårarna sprutandes ”jaaag har skrivit seeeveeee och det tar inte ens emot” 😂

Hade velat se detta cv och vad det bestod av eftersom skitstöveln är totalt outbildad och besitter inga som helst kunskaper av värde what so ever.
Han var väl på en KISS-konsert en gång och blev full? Det finns väl med på CV:t?
Citera
2025-06-13, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
De som "jag älskar dig bästa Rask" måste ses i ljuset av vem, och hur många kanaler de får upp i sin feed.

Både Rask och Anjo halvskryter om hur stora de är i målgruppen jämnåriga till äldre (än dem) kvinnor. Lek med tanken samma målgrupp ser på linjär-TV, har en dagstidning, och bara följer Rask och Anjo på youtube. Vad jämför den målgruppen med, när de hyllar någon som bäst, vilka konkurrerar om deras tid?

Det är som att se ett kommentarsfält för gamla flickidoler. Blir jag för nyfiken klickar jag på usern, och inte sällan har usern delat på sin "YT-sida" att dom fått ett hjärta av Rask. "Tack snälla Rask ❤️" fick mig att både skratta och bli ledsen. Att detta verkligen betyder något för dom, vad han tycker, är otroligt sorgligt.

Han klickar ju bara like på alla första timmen utan att läsa, det har han själv sagt 😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in