2025-06-11, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså - hade den med ett statistiskt representativt urval debunkers som fick uttala sig?
Narrativet har väl bestämts utefter vad som kan gå att lura i folk.
Citera
2025-06-11, 19:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Narrativet har väl bestämts utefter vad som kan gå att lura i folk.

Du får gärna svara på frågan istället.
Citera
2025-06-11, 19:40
Bannlyst
Citat:
Du får gärna svara på frågan istället.
Det gjorde jag.
Först menade dom att det bildades ett eldklot, men det gick väl inte hem hos folk så då fick man dra till med landningsställ och lite annan bråte
Citera
2025-06-11, 20:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det gjorde jag.
Först menade dom att det bildades ett eldklot, men det gick väl inte hem hos folk så då fick man dra till med landningsställ och lite annan bråte

Nej det horde du inte - frågan löd: var det ett statistiskt representativt urval debunkers som fick uttala sig?

Eller var det kanske så att konspirationsteoretikerna som gjort filmen valt selektivt för att framföra sin poäng och bias?
Citera
2025-06-11, 20:03
Bannlyst
Citat:
Nej det horde du inte - frågan löd: var det ett statistiskt representativt urval debunkers som fick uttala sig?

Eller var det kanske så att konspirationsteoretikerna som gjort filmen valt selektivt för att framföra sin poäng och bias?
Jag röstar för eldklotet.
Citera
2025-06-11, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag röstar för eldklotet.

Kan du inte - eller vill du inte - svara?

Jag har aldrig någonsin hört någon påstå att det skulle varit ett eldklot som gjorde hålet och skickade ut all bråde som låg där utanför? Menar du att samma eldklot gjorde hålen genom alla väggar som passerades på vägen - eller bara genom den sista?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-11 kl. 20:24.
Citera
2025-06-11, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du får väl titta på dokumentären.

Varför skulle jag titta på den? Du har ju sett den och borde kunna berätta vad du tror.
Du borde även kunna svara på frågan du fick här ovan. Kan du svara på frågan och visa att det var ett statistiskt representativt urval av genomsnittliga debunkers som trodde det var ett eldklot - DÅ ska jag titta på eländet (som om jag inte har sett tillräckligt med sånt, men nu har jag lovat)…
Citera
2025-06-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Pentagon ska ju vara skyddat av allehanda försvarsåtgärder. Så att ett passagerarflygplan skulle kunna störta in i det efter alla uppgifter om vad som hänt tidigare är bara löjligt. Dessutom visar videon som släpptes att det inte var ett flygplan som åkte in i väggen.

Jag undrar över samma.
Om det varit ett reguljär plan som flugit in i de förstärkta väggarna så hade delar av det skalats av och hamnat på utsidan.
Kan det ha varit något som amerikanarna själva avfyrade mot ett av planen som gick snett och flög in i Pentagon?
Citera
2025-06-11, 20:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag undrar över samma.
Om det varit ett reguljär plan som flugit in i de förstärkta väggarna så hade delar av det skalats av och hamnat på utsidan.
Kan det ha varit något som amerikanarna själva avfyrade mot ett av planen som gick snett och flög in i Pentagon?
Nej.
Citera
2025-06-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ja det låter ju trovärdigt att landningsställ och motorer liksom samlades ihop mot mitten och gjorde detta nästan perfekt runda hål i muren.

Särskilt som pelarna precis BAKOM hålet var intakta...

Det är inget som helst konstigt att pelare innanför hålet kan vara ”hela” då dessa är kraftigare än en plan vägg och ger dessutom mindre kontaktyta mot den framrusande bråten.
Hålet i väggen är dessutom inte alls runt utan det är mer oregelbundet format och väggen består av en inre tegelsektion och en yttre ”rappning” där den första inte alls har ett runt hål men rappningen på utsidan har släppt så det ser runt ut.
Citera
2025-06-12, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är inget som helst konstigt att pelare innanför hålet kan vara ”hela” då dessa är kraftigare än en plan vägg och ger dessutom mindre kontaktyta mot den framrusande bråten.
Hålet i väggen är dessutom inte alls runt utan det är mer oregelbundet format och väggen består av en inre tegelsektion och en yttre ”rappning” där den första inte alls har ett runt hål men rappningen på utsidan har släppt så det ser runt ut.
För mig är det konstigt, för dig är det helt normalt.
Citera
2025-06-12, 23:28
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
För mig är det konstigt, för dig är det helt normalt.
Du tycker ett hål ser konstigt ut, vad tror du haveriutredare, räddningspersonal, forensiker och andra som var inblandade i att ta hand om eftermälet efter kraschen såg lite flygplansdelar och lite DNA utspritt på platsen(som du skrev tidigare) hade tyckt?

Det hade räckt för en haveriutredare att se tv-bilderna så hade han sett att det inte var ett flygplan.

En haveriutredare vet precis vad han har att vänta sig när han kommer till en haveriplats, baserat på vad det var för flygplan, hur många passagerare det var och var planet kraschat så kan han skapa sig en bild i huvudet om hur det kommer att se ut på haveriplatsen när ha kommer dit.

Om en sån kille kommer till ett ställe där ett passagerarflygplan med 69 ombord träffat ett hus i sidan så vet han vad han har att vänta sig. Visar det sig då att det ligger lite flygplansdelar och DNA slumpvis utspritt så kommer inte han gå på det och det var hundratals såna utredare och brandmän och poliser på plats 24/7 lång tid efter kraschen.

De hade inte gått på det där, finns inte en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in