2025-06-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Oskyldig till motsatsen bevisas eller. Chrippa är inte dömd så du kan inte skriva att han begått något brott

Du har så rätt. Chrippa är inte dömd, men har behandlats som multikriminell och som Sveriges värsta brottsling genom alla tider inte bara av Chrippahatarna i denna tråd - utan också offentligt på skitplattformen YouTube av Anjo och Rask till exempel.

Med det sagt, om jag tillåts spekulera, tror jag det är sannolikt att Chrippa kommer att dömas.

Men personligen misstänker jag att Chrippahatarna kommer bli besvikna beträffande påföljden; ty jag tror näppeligen att domstolen kommer anse att Chrippa är samhällets fiende nummer ett. Trots all skit som skrivs om honom i denna tråd från användare som dyrkar jockiboi.
Citera
2025-06-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, det känns tyvärr rimligt. Han vill skapa oro.

Han vill skapa rädsla.
Citera
2025-06-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag skulle misstänka att det har med pengar att göra. Att han tjänar pengar på youtube och inte får tjäna en krona under utredningen.

Haha, va...? Du tror att en utredning förhindrar nån från att jobba och ha en inkomst...? Han är demonetized på YT, och han har tjatat om att han inte jobbar gratis. Han intresserar sig inte för sitt community om han inte kan tjäna pengar på dem.
Citera
2025-06-12, 17:44
Medlem
En advokat som uttalade sig om Chrippas misstankar.

3-4 års fängelse pratar han om iaf.
Tror knappast det blir under 2 iaf för så många grova ekobrott.

Får utgå ifrån att han baserat på det vi hittills vet kan göra en mer korrekt uppskattning än folk i denna tråden iaf. Baserat på antal brottsmisstanker, tidsperiod osv.

https://youtube.com/shorts/ZHFFhyet6GI?si=qImHN89KlYr3VbYv
Senast redigerad av ErikHae86 2025-06-12 kl. 17:50.
Citera
2025-06-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Du har så rätt. Chrippa är inte dömd, men har behandlats som multikriminell och som Sveriges värsta brottsling genom alla tider inte bara av Chrippahatarna i denna tråd - utan också offentligt på skitplattformen YouTube av Anjo och Rask till exempel.

Med det sagt, om jag tillåts spekulera, tror jag det är sannolikt att Chrippa kommer att dömas.

Men personligen misstänker jag att Chrippahatarna kommer bli besvikna beträffande påföljden; ty jag tror näppeligen att domstolen kommer anse att Chrippa är samhällets fiende nummer ett. Trots all skit som skrivs om honom i denna tråd från användare som dyrkar jockiboi.

Jag håller med att han ör dömd på förhand men det är ju bara för att chansen att han kommer dömas är 99.998998565653756454646 %.
Citera
2025-06-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Kräket är redan dömd för flera brott, från våldsbrott till knark och dopning. Du tror dessutom att han kommer dömas på nytt.

Hur definierar du multikriminell egentligen?
Citera
2025-06-12, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är ett oerhört försvarande mot Christopher och fokusförflyttande. Förminskade. Även om han ibland får oförtjänt kritik förstår jag inte behovet att skydda honom på sin egna fritid så mycket. Det hade varit en annan sak att kliva in när några användare skrev att han knullar barn, ute på våldtäktsturne på nätterna osv. Då hade jag förstått behovet. Vi såg tex nu en användare som kritiserar att vara i tråden 24/7 och aldrig sova som inatt mellan 1-6 spenderade tid i tråden att försvara kräket. Men är det det man vill använda sin tid och yttrandefrihet till så visst 🙂

Jag vet att det har ett jäddra problem med att jag är vaken på nätterna. Men jag har oerhört svårt att övertyga min arbetsgivare att jag ska göra jobbet på dagen. I natt var jag dock ledig när sonen tog studenten i dag.

Jag kommer aldrig att förstå hur man kan skydda en person som begått så många brott. Visat upp ett kvinnoförtryck. Har gjort rasistiska uttalanden. Misskött sitt barn. Varit oerhört elak mot Linnéa (vilket dessa försvarare verkar ha glömt). Linnéa har ju trots allt delat med sig av detta. Jätteledsen (ljög hon?)
Varit elak och psykiskt misshandlat Julia osv.

Jag tror att det är för att de delar avskyn till Jocke. Grupptillhörighet.
Citera
2025-06-12, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86

Nej ellerur. Idioten har ju bara skrytit öppet om att han inte betalar skatt.. Och det är ju inget brott...

Han är ju dessutom dömd sedan tidigare för annan brottslighet så alldeles oavsett ingen laglydig kille.

Han är nog beredd o göra det mesta för pengar.

Han är verkligen korkad redan från början och har knappast blivit smartare av allt knarkande.

De som säger att han inte begått brott har nog glömt att han redan är dömd för just brott.
Citera
2025-06-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Haha, va...? Du tror att en utredning förhindrar nån från att jobba och ha en inkomst...? Han är demonetized på YT, och han har tjatat om att han inte jobbar gratis. Han intresserar sig inte för sitt community om han inte kan tjäna pengar på dem.

Du förväntar dej logik ifrån den användaren och redan där har du förlorat och kommer bli besviken.

Svaret är nog mer att Christopher inte har ett företag/näringsverksamhet via kanalen så det vore oerhört dumt nu att dra in pengar via kanalen. Kanske finns hot om ny häktning då?

Att Christopher inte får ta ett jobb som städare, diskare, DJ eller kamelupoföddare hos nån är ju bara urdumt att påstå. Aldrig hört om nåt förbud att jobba medan man utreds för brott. Hade fan stridit mot mänskliga rättigheter. Så jävla urdumt påstående så det får Bagdad Bob att se bra ut I jämförelse.
Citera
2025-06-12, 17:53
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Absolut 🙂

https://ibb.co/S4WTNwrY

Hoppas den funkar nu?

Tackar men alltså åtalet? När kommer det nån tro? För inte en chans han går fri från så många punkter som han är misstänkt för.
Citera
2025-06-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Tackar men alltså åtalet? När kommer det nån tro? För inte en chans han går fri från så många punkter som han är misstänkt för.

Nej och inte ens om du har talets gåva så hjälper det något i det läget.

"förhudsundersökning"

"spela skenhelig"

Citera
2025-06-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
En advokat som uttalade sig om Chrippas misstankar.

3-4 års fängelse pratar han om iaf.
Tror knappast det blir under 2 iaf för så många grova ekobrott.

Får utgå ifrån att han baserat på det vi hittills vet kan göra en mer korrekt uppskattning än folk i denna tråden iaf. Baserat på antal brottsmisstanker, tidsperiod osv.

https://youtube.com/shorts/ZHFFhyet6GI?si=qImHN89KlYr3VbYv

Bra länk men foliehattatna i tråden som aldrig klarade grundskolan och haft fel om allt här vet säkert bättre 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in