2025-06-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Vad för brott har chrippa begått flera gånger?

Jag skrev inte något om att han begått det flera ggr.
Men ekobrotten har han ju uppenbart begått flera ggr.
Olika hot har vi också tagit del av under denna tid.
Citera
2025-06-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Kan man ens kalla det hot? Nope om han blir dömd så har han begått brott, just nu är han enbart misstänkt för brott.
Citera
2025-06-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Kan man ens kalla det hot? Nope om han blir dömd så har han begått brott, just nu är han enbart misstänkt för brott.

Ja det kan man.
Vi ser på saken olika helt enkelt.
Citera
2025-06-12, 16:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ja det kan man.
Vi ser på saken olika helt enkelt.

Men hann du läsa? Inte åtalad ännu men långt straff väntar?
Citera
2025-06-12, 16:21
Avslutad
Citat:

Oskyldig till motsatsen bevisas eller. Chrippa är inte dömd så du kan inte skriva att han begått något brott
Citera
2025-06-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Verkar vara något strul med länken, har du möjlighet och lust att lägga upp den på nytt?

Absolut 🙂

https://ibb.co/S4WTNwrY

Hoppas den funkar nu?
Citera
2025-06-12, 17:28
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Oskyldig till motsatsen bevisas eller. Chrippa är inte dömd så du kan inte skriva att han begått något brott

Nej ellerur. Idioten har ju bara skrytit öppet om att han inte betalar skatt.. Och det är ju inget brott...

Han är ju dessutom dömd sedan tidigare för annan brottslighet så alldeles oavsett ingen laglydig kille.

Han är nog beredd o göra det mesta för pengar.

Han är verkligen korkad redan från början och har knappast blivit smartare av allt knarkande.
Citera
2025-06-12, 17:31
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Absolut 🙂

https://ibb.co/S4WTNwrY

Hoppas den funkar nu?

Tackar!🙏
Citera
2025-06-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://delafil.se/47bb9d9aae93dc9b/Messenger_creation_55FB8DCC-7FC4-4D53-AD98-9CFBF91D9990.jpeg

Protokoll från åtalsförlägningen.

Förväntade straffvärdet. De anser han kommer få ett långt straff och därför förlängs reseförbudet i sin helhet förutom Örebro län för att hämta och lämna Chloe.

Lite otäckt han besökte Norrköping några timmar efter han hotade sin bror för att äta på Taco Bar som är så stort för honom.

Tack som fan! Fick du nån förklaring till att de dröjde flera dagar att få till ett protokoll den här gången...?
Citera
2025-06-12, 17:33
Medlem
Citat:
Det känns som han lägger upp det för att visa Jocke att han är i närheten.

Ja, det känns tyvärr rimligt. Han vill skapa oro.
Citera
2025-06-12, 17:34
Medlem
Citat:
Jag tycker det har förekommit uppenbara brott som C har gjort men allt vrids och vänds på, jag säger inte att det är du men det finns flera som hyllar det C gör mot tex Jocke eller någon annan, är fullt medveten om att saker läggs ner,men man kan flera ggr se att C faktiskt har begått dessa saker men det har inte räckt till åtal eller så har det lagts ner pga att han riskerar högre straff för ekobrotten.
Men detta är min åsikt.

Det är ett oerhört försvarande mot Christopher och fokusförflyttande. Förminskade. Även om han ibland får oförtjänt kritik förstår jag inte behovet att skydda honom på sin egna fritid så mycket. Det hade varit en annan sak att kliva in när några användare skrev att han knullar barn, ute på våldtäktsturne på nätterna osv. Då hade jag förstått behovet. Vi såg tex nu en användare som kritiserar att vara i tråden 24/7 och aldrig sova som inatt mellan 1-6 spenderade tid i tråden att försvara kräket. Men är det det man vill använda sin tid och yttrandefrihet till så visst 🙂
Citera
2025-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tack som fan! Fick du nån förklaring till att de dröjde flera dagar att få till ett protokoll den här gången...?

Nää jag reagerade också på att det var 7 dagar i mellan. Kanske bara sommartider och seg handläggning?

5/6 klart sent
6/6 nationaldag
7-8/6 helg

Så princip var dokumentet klart på måndagen och kom på torsdagen.

Eller om det skrevs under veckan pga sjukdom kanske. Men ja det är lång tid. Jag tror svaret är irrelevant för fallet.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-12 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in