2025-06-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Så det är mindre jobbigt för barnen eftersom jocke, Jonna, rask och hans fru inte tog betalt för att sprida sina porrvideos?

För det var hur jobbigt det är/kommer bli för barnen jag pratade om. Inte vem som fick betalt och inte betalt.

De personer du nämner sysslar är dock inte sexarbetare. Idag är parets TF deras enda kända inkomst.

Båda två är bokstavligen h o r o r.
Citera
2025-06-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Ja faktiskt det tycker jag. Att sälja sig för pengar är bra mycket värre än att en vanlig sexvideo.

Ja, det är klart det är så. Att Paris H, Pamela Anderson och Kim K inte kritiserats i högre grad beror ju på att ingen av dem är horor.
Citera
2025-06-12, 02:34
Medlem
Mysigt att kräket efter dagens hot och hat tog bilen till Norrköping för att äta... Försökte han kanske lokalisera Jocki eller ungarna idag?
Citera
2025-06-12, 03:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Då är det de sysslar med bedrägeri.
Du får väl anmäla dom
Citera
2025-06-12, 03:34
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
De personer du nämner sysslar är dock inte sexarbetare. Idag är parets TF deras enda kända inkomst.

Båda två är bokstavligen h o r o r.
Fortfarande, det förändrar inte hur detta kan påverka barnen i dom respektive olika familjerna.
Citera
2025-06-12, 04:43
Medlem
Citat:
Mysigt att kräket efter dagens hot och hat tog bilen till Norrköping för att äta... Försökte han kanske lokalisera Jocki eller ungarna idag?

Har inte idioten förbud att lämna Linköping?
Citera
2025-06-12, 05:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Det är ändå fascinerande hur vissa här nästan romantiserar hela grejen med att vara långsint, bitter och hämndlysten. Som om det vore någon form av superkraft att aldrig släppa nåt och istället gräva ner sig i gamla konflikter som en manisk grävling.

Han kan bete sig hur som helst – kalla folk för allt möjligt, spela in smygklipp, dra igång vendettor i åratal – men ändå finns det alltid ett gäng som ba: ‘Han har faktiskt rätt, han har blivit så illa behandlad!’

Ja, klart han har. Av världen. Av livet. Av nån som inte svarade på ett DM 2019. Stackars kille.

Och det är ju så sunt också – att bygga sin personlighet på att aldrig glömma ett bråk. Det är precis så man blir lycklig och välfungerande, eller hur?

Det är vägen till ständig lycka.
Jocke sa för något år sedan i ett telefonsamtal med Chrippa att Chrippa inte kan släppa det förgångna vilket Chrippa höll med om. Det ser vi ske.
Jocke visste vad han talade om.
Citera
2025-06-12, 05:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej det är öga för öga så har inte Jocke gjort något så behöver han ju inte vara rädd för att få tillbaka något. Jag skiter i vad du tycker är okej varför tror du att jag bryr mig om det

Om du ska köra snacket om vem som började får du allt gå tillbaka från deras början i barndomen och se vem av dom som kastade sand på den andre i sandlådan. Var det Jocke eller var det Chrippa?
Det är viktigt att veta om du ska köra den retoriken. Så vem var det? Bevis avkrävs av dig.
Kan du inte bevisa det är dina ord bara tomma. Har ingen bäring. Är rent hittepå. Detta är Chruppisarnas sätt att debattera så nu är det dags att det blir fastslaget vem det var som började.

Jag förstår att det är svårt för dig att ta in att Chrippa kanske inte är den lille pojk med ljusa lockar som du verkar se medan andra ser en man som inte har fått lära sig att ta motgångar, inte fått lära sig rätt eller fel, som inte fått lära sig ditt och mitt, som inte fått lära sig var gränser går, som inte fått lära sig normer, som inte fått lära sig hur lagen fungerar, som inte fått lära sig att hota är olagligt osv osv.
Du kan omöjligt vara så blind att du inte ser detta utan försvarar honom intill dumhet.
Citera
2025-06-12, 06:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
chrippa är som en gangster från wish. pojkgangstern från ödeshög typ. förr i tiden var man tvungen att få tag på en tape från storstan för att hitta musiken. idag går ungarna in på nätet och somalia pinne kiss räppler står där och gör häftig musik som han sedan mimar efter i spegeln.

och han borde sluta köpa fake märkesgrejer på wish också. varenda bild ska försöka spegla något sorts falskt flöde av pengar. grabben kan ju inte ens betala sina egna skulder.

när han gjort sitt straff kan han komma ut och få ett jobb på samhall. längre än så kommer han inte. lågbegåvad som han är. men då är arbetet lite svårare än grön kloss i grön låda. så han får nog börja med en praktik där för att se om han klarar av jobbet först.

såhär ser jag som vanlig svensk på honom https://www.youtube.com/watch?v=PQdVeMjjGKs

Och allt detta för att han ska slå brodern i den tävling som Chrippa är den enda tävlande.

Han är så avundsjuk på Jocke så till den milda grad att han utplånar sig själv. Tappar sin identitet.

Pengar är bra att ha, det är skönt att inte behöva fundera på hur man ska betala tex räkningar. Man kan slå på stort när det kommer sådant tillfälle.
Men det är inte allt i livet.
Framför allt jagandet efter pengar och lyx kan förgöra en person till att bli ett tomt skal där allt bara handlar om att ha det en annan har.
Citera
2025-06-12, 06:08
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej det är öga för öga så har inte Jocke gjort något så behöver han ju inte vara rädd för att få tillbaka något. Jag skiter i vad du tycker är okej varför tror du att jag bryr mig om det

’Öga för öga’ – du snackar som en efterbliven hämndfantast på väg hem från sin första kväll med valium och valfri konspirationsteori.

Det är inte rättvisa du beskriver, det är bara billig självterapi för idioter som behöver en ursäkt att rättfärdiga aggressivt beteende.

Och jo, du bryr dig. Du sitter ju här och tuggar luft som en ilsken hamster varje gång någon pekar ut hur skevt ditt resonemang är.

Du är inte farlig. Du är inte rättfärdig. Du är bara en tragisk liten supporter till någon som säger dumheter på nätet – och nu försöker du rädda ansiktet med halvdana machoposer från 2012.
Citera
2025-06-12, 06:11
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du missuppfattar.
Det handlar om ordspråket, behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Christofer säger att han kommer göra samma som någon (Jocke?) gjort mot Christofers familj, tillbaka mot den personen (Jockes?) familj.

Så har personen (Jocke?) inte gjort något fel mot Christofers familj, så kommer inte Christofer göra något fel tillbaka.

’Behandla andra som du själv vill bli behandlad’ – kul att du tolkar ett passivt-aggressivt hot mot någons familj som visdomsord. Vad blir nästa? ’Sätt eld på nån som frös ihjäl, för balansens skull’?
Citera
2025-06-12, 07:46
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är vägen till ständig lycka.
Jocke sa för något år sedan i ett telefonsamtal med Chrippa att Chrippa inte kan släppa det förgångna vilket Chrippa höll med om. Det ser vi ske.
Jocke visste vad han talade om.

Där är Chrippa och Jocke likadana. Ingen av dem kan släppa det förgångna.

De har under många år haft en hatkärlek till varandra och nu är det bara hat kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in