2025-05-18, 10:33
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du tror väl inte att det finns något system där du kan säkerställa en högvinst? Oddsen är alltid låg att ro hem en högre vinst. Oavsett för hur mycket du spelar så har du oddsen mot dig. Det finns alltid så många olika möjligheter så om du ska täcka en garanterad högvinst så kostar det mer än vinsten. Dina chanser ökar inte speciellt mycket att ro hem miljoner om du spelar tusen rader istället för en, det framstår bara så i teorin. Så spela med måtta och har du tur så vinner du, men förvänta dig inte det.

Nej, jag är fullt medveten om att det inte finns något system som garanterar en högvinst – det är ju själva grunden i spel, att det handlar om tur.

Men det jag vänder mig emot är hur man marknadsför "andra chansen" som något där dina vinstchanser ökar ju fler lotter du har, när det i praktiken inte verkar stämma. Jag har haft tiotusentals lotter i dragningarna utan att vinna ett öre, och då börjar man undra om det faktiskt spelar någon roll hur mycket man spelar.

Jag efterfrågar bara en mer transparent och rättvis modell – som det var tidigare när drömvinsten byggdes upp vecka för vecka och ibland förstärktes med extra miljoner. Då kändes det åtminstone som att något konkret hände, även om man såklart visste att oddsen fortfarande var små (1:337 000 000)

Så nej, jag förväntar mig ingen vinst – men jag tycker det är rimligt att ifrågasätta när spelets struktur förändras på ett sätt som minskar värdet för spelaren utan att det är särskilt tydligt varför.
Citera
2025-05-29, 11:02
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackett.
Lotto ska ju göras om i höst, så lär bli bättre då.

Intressant. Kan du berätta mer? Hittar inget när jag googlar.
Citera
2025-05-31, 21:26
Medlem
Longfingrets avatar
10 veckors
2 system med 8 nummer
2 olika med 5 radera vardera
typ 196kr/vecka
vinst 166kr på 9 veckor, är det genomsnitt eller mer eller mindre unluck?
Bara en simpel fråga för er matematiker eller statistiker,
Citera
2025-05-31, 21:40
Medlem
nofjuns avatar
Lotto är totalt meningslöst. Man måste sätta alla 7 nummer. Eller 6 plus tillägg för att få nånting större. Keno är mycket bättre, om man spelar nivå 8 så kan man missa tolv nummer och ändå få alla rätt då dom drar 20 nummer. Man avgör själv vilken nivå och insats per rad. Har spelat rel mkt på Lotto och aldrig vunnit mer än nån hundring. Emedan på Keno har jag haft alla rätt på nivå 7 och kammat hem 40 tusen 4 gånger för en tjuga per rad utan kungen. Och Keno 5 har jag satt 7 gånger och vunnit ca 10 - 16 tusen varje gång. Keno 11 satte jag tio kr på en rad o vann 160 tusen förra året. Så hellre Keno än Lotto.
Citera
2025-06-01, 09:32
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
Lotto är totalt meningslöst. Man måste sätta alla 7 nummer. Eller 6 plus tillägg för att få nånting större. Keno är mycket bättre, om man spelar nivå 8 så kan man missa tolv nummer och ändå få alla rätt då dom drar 20 nummer. Man avgör själv vilken nivå och insats per rad. Har spelat rel mkt på Lotto och aldrig vunnit mer än nån hundring. Emedan på Keno har jag haft alla rätt på nivå 7 och kammat hem 40 tusen 4 gånger för en tjuga per rad utan kungen. Och Keno 5 har jag satt 7 gånger och vunnit ca 10 - 16 tusen varje gång. Keno 11 satte jag tio kr på en rad o vann 160 tusen förra året. Så hellre Keno än Lotto.

Jag håller med. Lotto är billigt att spela per rad men vinsterna för små. (Jag räknar inte med Drömvinsten eftersom den är typ omöjlig att få.) Ibland är det en schysst jackpot men oftast får vinnaren endast en miljon eller två på 7 rätt. En piss i havet i dagens ekonomi.

Jag kör också på Keno nuförtiden. Nivå 8 för lite större chans att vinna och nivå 11 för chans på 5-20 miljoner.
Senast redigerad av Cindell 2025-06-01 kl. 09:49.
Citera
2025-06-02, 01:38
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag håller med. Lotto är billigt att spela per rad men vinsterna för små. (Jag räknar inte med Drömvinsten eftersom den är typ omöjlig att få.) Ibland är det en schysst jackpot men oftast får vinnaren endast en miljon eller två på 7 rätt. En piss i havet i dagens ekonomi.

Jag kör också på Keno nuförtiden. Nivå 8 för lite större chans att vinna och nivå 11 för chans på 5-20 miljoner.

Ja Absolut. Lotto är så jäkla svårt att få in alla rätt på. Hellre då köra Eurojackpot i andelspel, få 45 rader för en hundring och dela vinsten med 10 eller tolv stycken ger ändå mkt i utdelning. Ja nivå 8 är smart, har en släkting som fått alla rätt på nivå 8 tre gånger. Iofs matar han in en tia på detta rätt ofta några rader varje dag. Men ligger ju mkt i plus såklart. Jag hade faktiskt 7 av 8 rätt drygt en vecka sedan. Och fick iaf 4 tusen på det. Hade fått 180 tusen om jag hade haft ett rätt till. Satt med 7 rätt efter 13 dragna nr, så hade en rejäl chans där. Jag kör mkt på nivå 7 och 8 samt 11. Så Lotto har jag slutat med.
Citera
2025-06-06, 12:49
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
Ja Absolut. Lotto är så jäkla svårt att få in alla rätt på. Hellre då köra Eurojackpot i andelspel, få 45 rader för en hundring och dela vinsten med 10 eller tolv stycken ger ändå mkt i utdelning. Ja nivå 8 är smart, har en släkting som fått alla rätt på nivå 8 tre gånger. Iofs matar han in en tia på detta rätt ofta några rader varje dag. Men ligger ju mkt i plus såklart. Jag hade faktiskt 7 av 8 rätt drygt en vecka sedan. Och fick iaf 4 tusen på det. Hade fått 180 tusen om jag hade haft ett rätt till. Satt med 7 rätt efter 13 dragna nr, så hade en rejäl chans där. Jag kör mkt på nivå 7 och 8 samt 11. Så Lotto har jag slutat med.
Mjae, satt och räknade på det där för ett tag sen.

Om vi skiter I småvinsterna (ja 50 papp är väl kul, men inte direkt livsförändrande I sverige om man inte lyckas stort med sin första lilla företagside) så är det större chans att vinna högsta vinsten på lotto än eurojackpot per utlagd krona.

Om jag minns rätt så är det typ dubbelt så hög chans att vinna drömvinsten på lotto vid 25 utlagda kronor med joker, än en enkelrad på eurojackpot.
Självklart kan man vara petig med summor, men du har nog marginal till att vara precis lika lycklig på 150 miljoner som 750.

Att sitta med lottospel för att man tror att man matematiskt sett ska gå plus är hursomhelst bara idiotiskt.
Det enda i närheten av resonliga kortet är att hoppas på guds nåd för drömvinsten, för statistiskt sett så kommer det helt enkelt inte gå bra.
Senast redigerad av Kottkompott 2025-06-06 kl. 12:54.
Citera
2025-06-11, 22:46
Medlem
Lodares avatar
I höst görs Lotto om!
Det ser ganska bra ut verkar det som..........kanske kan fler vinna lite stålar nu?
Undrar hur mycket 4+1 och 5+1 kan ge i utdelning......
Bra att Andra Chansen blir varje lördag iaf så då har man en rimlig chans sas. Priset per rad blir 4 kr också.

https://om.svenskaspel.se/nyheter-tur/fler-chanser-till-miljonvinster-lotto-gors-om-for-att-skapa-fler-lottomiljonarer/
Citera
2025-06-11, 22:51
Medlem
Mittpunkts avatar
För att sammanfatta:

Drömvinsten är alltid 25 miljoner kronor. Drömvinsten får en fast vinstsumma och blir lättare att vinna eftersom det blir enklare att vinna på Joker.

Enklare att vinna på Joker. Vinst sker när Joker-siffrorna sitter ihop – inte nödvändigtvis i början eller slutet. När det blir lättare att vinna på Joker, blir det även lättare att vinna Drömvinsten.

Radpriset höjs med 1 krona. Priset per spelad Lottorad höjs från 3 kr till 4 kr. Det är den första prishöjningen på 29 år, och den möjliggör att Lotto kan skapa fler miljonvinster.

Extra miljondragning varje vecka. Andra Chansen byter skepnad och blir en lördagsdragning där en spelare alltid vinner 1 miljon kronor. Det betyder en garanterad miljonvinst i veckan – året runt.

Fler vinstchanser med flera vinstgrupper. Med den nya vinstplanen introduceras vinstgrupperna 5 rätt + tilläggsnummer och 4 rätt + tilläggsnummer.

Nytt spelstopp och dragningstid. Spelstopp kommer att bli kl 18:00 för både onsdags- och lördagsdragnigen. Du kommer att kunna se programmet från kl 19:30 på dragningssidan och på Youtube.
Citera
2025-06-12, 01:00
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
För att sammanfatta:

Drömvinsten är alltid 25 miljoner kronor. Drömvinsten får en fast vinstsumma och blir lättare att vinna eftersom det blir enklare att vinna på Joker.

Enklare att vinna på Joker. Vinst sker när Joker-siffrorna sitter ihop – inte nödvändigtvis i början eller slutet. När det blir lättare att vinna på Joker, blir det även lättare att vinna Drömvinsten.

Radpriset höjs med 1 krona. Priset per spelad Lottorad höjs från 3 kr till 4 kr. Det är den första prishöjningen på 29 år, och den möjliggör att Lotto kan skapa fler miljonvinster.

Extra miljondragning varje vecka. Andra Chansen byter skepnad och blir en lördagsdragning där en spelare alltid vinner 1 miljon kronor. Det betyder en garanterad miljonvinst i veckan – året runt.

Fler vinstchanser med flera vinstgrupper. Med den nya vinstplanen introduceras vinstgrupperna 5 rätt + tilläggsnummer och 4 rätt + tilläggsnummer.

Nytt spelstopp och dragningstid. Spelstopp kommer att bli kl 18:00 för både onsdags- och lördagsdragnigen. Du kommer att kunna se programmet från kl 19:30 på dragningssidan och på Youtube.

Allting förändras utom det viktigaste, nämligen RTP det vill säga det kommer att ligga kvar på urusla 50%. Trots i princip inga omkostnader för Svenska Svin i samband med spelet...

Det de gör nu är att försöka sminka grisen och lura speltorskar och dumskallar att vinstchanserna ökar när de i själva verket kommer att ligga kvar på samma patetiskt låga nivå som tidigare.

Bojkotta skitet gott folk. Herregud om man prickar in sex av sju nr, det vill säga alla utom ett nr så brukar man belönas med 2000-3000 vilket är verkligen piss i havet sett till svårighetsgraden...
Citera
2025-06-12, 01:06
Medlem
Mittpunkts avatar
Är drömvinsten fast, alltså, alltid 25 miljoner kronor? Om ingen plockat den på tre månader, är den då fortfarande 25 miljoner kronor? Det står ingenting om ifall den ökar varje vecka.
Citera
2025-06-12, 03:33
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Är drömvinsten fast, alltså, alltid 25 miljoner kronor? Om ingen plockat den på tre månader, är den då fortfarande 25 miljoner kronor? Det står ingenting om ifall den ökar varje vecka.

Den ökar, ligger ju på 156 miljoner nu exempelvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in