Citat:
Du tror väl inte att det finns något system där du kan säkerställa en högvinst? Oddsen är alltid låg att ro hem en högre vinst. Oavsett för hur mycket du spelar så har du oddsen mot dig. Det finns alltid så många olika möjligheter så om du ska täcka en garanterad högvinst så kostar det mer än vinsten. Dina chanser ökar inte speciellt mycket att ro hem miljoner om du spelar tusen rader istället för en, det framstår bara så i teorin. Så spela med måtta och har du tur så vinner du, men förvänta dig inte det.
Nej, jag är fullt medveten om att det inte finns något system som garanterar en högvinst – det är ju själva grunden i spel, att det handlar om tur.
Men det jag vänder mig emot är hur man marknadsför "andra chansen" som något där dina vinstchanser ökar ju fler lotter du har, när det i praktiken inte verkar stämma. Jag har haft tiotusentals lotter i dragningarna utan att vinna ett öre, och då börjar man undra om det faktiskt spelar någon roll hur mycket man spelar.
Jag efterfrågar bara en mer transparent och rättvis modell – som det var tidigare när drömvinsten byggdes upp vecka för vecka och ibland förstärktes med extra miljoner. Då kändes det åtminstone som att något konkret hände, även om man såklart visste att oddsen fortfarande var små (1:337 000 000)
Så nej, jag förväntar mig ingen vinst – men jag tycker det är rimligt att ifrågasätta när spelets struktur förändras på ett sätt som minskar värdet för spelaren utan att det är särskilt tydligt varför.