2025-06-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billybilsson
Jag är helt ny på tradd, gått på Subutex tidigare men valde att köpa en karta nu pga min artros gör förjävliga ont. Jag har ätit tradolan alt tramadol ett par gånger när jag var ung och varje gång krampade jag, minns tyvärr inte styrka eller andra substanser som jag garanterat hade i mig.

Jag äter 900mg gabapentin vid 3 tillfällen. Kan man blanda det med denna tradolan utan risk? Har sett att många har en opioid och gabapentin i olika smörtgrupper, men som sagt. Detta är nytt för mig

Kartan jag har fått tag på heter: contramal retard 200mg och tabletterna är orange ish

Help a friend ouf.
Hej!

Om du krampade vid varje tillfälle när du var yngre så talar det för att du har en längre kramptröskel än vanligt. Efter första krampen föreligger det en mycket högre risk för dig att krampa igen inom det första året. Jag skulle inte chansa på att det funkar bara för att det har gått lång sedan sista gången du tog.

Gabapentin ökar risken för andningsdepp så om du trots allt ska ge dig på igen och dessutom blanda så föreslår jag att du startar i löjligt låga doser för att se hur du reagerar.

Ta hand om dig!
Citera
2025-06-07, 20:09
Medlem
Ett tips till alla er som tar tramadol några gånger i vecka och känner er små risiga dagarna ni inte tar, köp NAC finns att köpa recept fritt. Den återställer glutamat-nivåerna i hjärnan och minska oxidativ stress. Tyvärr hjälper den inte mot magen men mot allt annat är den guld värd.
Citera
2025-06-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixxxter
Hej!

Om du krampade vid varje tillfälle när du var yngre så talar det för att du har en längre kramptröskel än vanligt. Efter första krampen föreligger det en mycket högre risk för dig att krampa igen inom det första året. Jag skulle inte chansa på att det funkar bara för att det har gått lång sedan sista gången du tog.

Gabapentin ökar risken för andningsdepp så om du trots allt ska ge dig på igen och dessutom blanda så föreslår jag att du startar i löjligt låga doser för att se hur du reagerar.

Ta hand om dig!

Aj aj, törs jag somna?
Citera
2025-06-09, 22:18
Medlem
Citat:
Båda sänker kramptröskeln? Lyrica är förebyggande mot kramp?

Nej definitivt inte, snarare tvärtom.
Citera
2025-06-10, 00:44
Avslutad
Tog T3 Retard (200mg) för ungefär 2-3 timmar sen, känner fan inte ett skit, ska det kännas så här?
Citera
2025-06-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Nej definitivt inte, snarare tvärtom.

Tvärtom? Lyrica är ju en ”epilepsi” medicin så hur kan den snarare framkalla?
Citera
2025-06-11, 12:58
Avslutad
Citat:
Jag är helt ny på tradd, gått på Subutex tidigare men valde att köpa en karta nu pga min artros gör förjävliga ont. Jag har ätit tradolan alt tramadol ett par gånger när jag var ung och varje gång krampade jag, minns tyvärr inte styrka eller andra substanser som jag garanterat hade i mig.

Jag äter 900mg gabapentin vid 3 tillfällen. Kan man blanda det med denna tradolan utan risk? Har sett att många har en opioid och gabapentin i olika smörtgrupper, men som sagt. Detta är nytt för mig

Kartan jag har fått tag på heter: contramal retard 200mg och tabletterna är orange ish

Help a friend ouf.

Får du tagit rus på de här contramal eller, är det de som står T3 på eller
Citera
2025-06-11, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
0et är kanske svagare tramadol i de 200 mg. Jag är inte någon kemist dock.
Contramal är keffa, ja. Sandoz är svaga.

Jag har några Contramal retard 200 mg, är det samma som t3 eller? Kände knappt något rus och det tog flera timmar för att ens kännsa något
Citera
2025-06-11, 20:52
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Jag har några Contramal retard 200 mg, är det samma som t3 eller? Kände knappt något rus och det tog flera timmar för att ens kännsa något
Contramal är inte samma som T3 Stada (polska). Det är ett annat företag som tillverkar Contramal. Grejen är att båda tabletter har "T3" texten och de ser ut nästan exakt likadant. Contramal är dock svaga som fan. Jag köper hellre billiga Sandoz än dyra Contramal som knappt funkar. De allra flesta kranar har noll koll och kallar Contramal för "polska T3" och indiska skitpiller kallar de för "spanska"...
Citera
2025-06-11, 20:59
Avslutad
Citat:
Contramal är inte samma som T3 Stada (polska). Det är ett annat företag som tillverkar Contramal. Grejen är att båda tabletter har "T3" texten och de ser ut nästan exakt likadant. Contramal är dock svaga som fan. Jag köper hellre billiga Sandoz än dyra Contramal som knappt funkar. De allra flesta kranar har noll koll och kallar Contramal för "polska T3" och indiska skitpiller kallar de för "spanska"...

Aa det skumma är att det står "T3" på pillerna men på kartan står det Contramal 200 mg
Citera
2025-06-11, 22:59
Avslutad
Citat:

Hur mycket mg ska jag ta för att känna ett bra rus av dessa Contramal? Har också märkt att effekten är långsam och långvarig på dessa.
Citera
2025-06-11, 23:34
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Hur mycket mg ska jag ta för att känna ett bra rus av dessa Contramal? Har också märkt att effekten är långsam och långvarig på dessa.
Jag har käkat de när jag hade problem med mina receptorer. Hade bara två kartor. Jag vet inte hur mycket du ska ta. Har du låg tolerans ta inte mer än två. Vänta några timmar och ta lite till ifall du känner inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in