Citat:
Ursprungligen postat av
Billybilsson
Jag är helt ny på tradd, gått på Subutex tidigare men valde att köpa en karta nu pga min artros gör förjävliga ont. Jag har ätit tradolan alt tramadol ett par gånger när jag var ung och varje gång krampade jag, minns tyvärr inte styrka eller andra substanser som jag garanterat hade i mig.
Jag äter 900mg gabapentin vid 3 tillfällen. Kan man blanda det med denna tradolan utan risk? Har sett att många har en opioid och gabapentin i olika smörtgrupper, men som sagt. Detta är nytt för mig
Kartan jag har fått tag på heter: contramal retard 200mg och tabletterna är orange ish
Help a friend ouf.
Hej!
Om du krampade vid varje tillfälle när du var yngre så talar det för att du har en längre kramptröskel än vanligt. Efter första krampen föreligger det en mycket högre risk för dig att krampa igen inom det första året. Jag skulle inte chansa på att det funkar bara för att det har gått lång sedan sista gången du tog.
Gabapentin ökar risken för andningsdepp så om du trots allt ska ge dig på igen och dessutom blanda så föreslår jag att du startar i löjligt låga doser för att se hur du reagerar.
Ta hand om dig!